בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

על סירת מפרש

השוקולד הכי יקר בבריטניה

היצרנית של השוקולד האורגני מבטיחה פגיעה סביבתית מינימלית; לטענתה, המחיר השערורייתי (10 שקלים לביס), משקף את עלותו האמיתית

10תגובות

מה עונה יותר על המונח "סחר הוגן"? שמן-זית מהשטחים, או שוקולד אורגני שמקורו בחוות גידול סולאריות של קואופרטיב חקלאי בגרנדה המגיע לאירופה מהקאריביים בספינת מפרש ללא מנועים? בשבוע הבא צפויה להגיע לבריטניה הספינה הדו-מפרשית Tres Hombres ועליה מטען ראשון של 24,000 חטיפי שוקולד בעבודת יד, "סינגל אסטייט", מזנים איכותיים של קקאו שגודלו עם כיוון הרוח.

יצרנית השוקולד מבטיחה פגיעה סביבתית מינימאלית בשלבי הגידול, העיבוד וההובלה. לעומת זאת, עלות ההפצה של מוצר השוקולד (שטעמו פירותי, עם נגיעות טבק ועשב)- כמעט דמיונית: חפיסת שוקולד Gru Grococo במשקל 100 גר' תימכר במחיר היכרות של 12.95 פאונד (80 שקלים), אבל אם מזמינים כשהמשלוח עדיין בלב ים - עלות שש חפיסות תהיה 60 פאונד בלבד, או במילים אחרות- 10 שקלים לביס.

שנטל קודי מחברת Rococo Chocolate שתשווק את המוצר ברשת טוענת כי "סביר שזהו השוקולד היקר בבריטניה. יחד עם זאת, אנו מאמינים שמדובר גם בשוקולד היחיד שיכול להתהדר בכך שלא נפלט פחמן במהלך ייצורו. אנשים לא מבינים שהמחיר אותו הם משלמים על שוקולד רגיל לא כולל את המחיר הסביבתי. זהו שוקולד שאינו משאיר חתימה על הסביבה. מלבד זאת, בהשוואה לרווחים כמעט אפסיים שרואים מגדלי קקאו בתעשיית השוקולד הקונבנציונלית, בין 60% ל-70% ממחיר כל שוקולד המיוצר על ידינו חוזר למגדלים". פירוש הדבר הוא שכל עלות נוספת חוזרת בסופו של דבר לגרנדה.

המחיר הסביבתי שווה 10 שקלים לביס? בואו לדבר על זה בפייסבוק

אתר Fairtransport

ממחקרים שנערכו בתעשיית השוקולד ובמוסדות ממשלתיים עולה כי היקף הפגיעה הסביבתית ממשלוח סטנדרטי דרך הים או במטען אווירי זניח ביחס לנזק הכללי שגורמת תעשיית המזון. אולם חברת Fairtransport ההולנדית והבעלים של ספינת Tres Hombres, טוענת כי מבחינת השמירה על הסביבה, הדרך האמיתית והיחידה להבטיח הובלת מזון מהאזור הטרופי היא באמצעות ספינות מפרש.

הספינה הדו-מפרשית, שבנויה להוביל סחורות שמשקלן עד 30 טון, חוצה את האוקיינוס האטלנטי מספר פעמים בשנה. במשך שנתיים הובילה סיוע להאיטי ולמקומות נוספים בעולם, או מטען של רום ופירות.

יורן לאנגלאן, מנכ"ל Fairtransport, מבטיח כי זו רק ההתחלה. "בשלב הבא נבנה ספינת משא מפרשית במשקל 3000 טונות מסוג EcoLiner, שתהיה מותאמת לנשיאת מכולות ותציב מענה לאוניות זוללות הדלק של המתחרים. אנו מקווים לבסס מחדש את אוניות המפרש כחלופה טבעית לתרבות אנטי-אקולוגית. אנו מקווים גם לשובו של תור הזהב של ספינות המפרשים הגדולות, כדרך ראויה להובלת משא באוקיאנוס האטלנטי".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו