בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ארצות הברית כבר לא תוססת: חברות המשקאות בארה"ב מנסות להמציא את עצמן מחדש

המשקאות הקלים המוגזים, שכבר שנים נחשבים ל"שמפניה האמריקאית", הופכים למוצר בלתי רצוי ביותר ויותר מקומות במדינה

תגובות

ניו יורק טיימס

המשקאות הקלים המוגזים, שכבר שנים נחשבים ל"שמפניה האמריקאית", הופכים להיות מוצר בלתי רצוי ביותר ויותר מקומות בארצות הברית בימים אלו, ביחס ישיר לדאגתה הגוברת של האומה האמריקאית מהשמנה ומהעלויות שהיא מביאה עמה. האמריקאים פשוט שותים פחות משקאות מוגזים.

מה שהחל כירידה אטית, גבר באמצע העשור האחרון, ועתה מאיים על כמה מהמותגים הידועים ביותר בענף. חברות כמו קוקה קולה ופפסי מסתמכות יותר מתמיד על הכנסות ממשקאות לא מוגזים ומים מבוקבקים.

מומחי בריאות מביעים אופטימיות זהירה לגבי הירידה. "אנחנו צורכים יותר קלוריות ממשקאות קלים מסוכרים מאשר מכל פריט מזון אחר כמו למשל עוגה, עוגיות או פיצה", אמרה מרגו ווטן, מומחית תזונה מקליפורניה. אבל מומחי הבריאות מודאגים גם ממה שעומד להחליף את המשקאות המוגזים בתפריט האמריקאי, ומצביעים על התיאבון הגובר למשקאות אנרגיה עתירים בסוכר ובקפאין, ועל "משקאות ספורט" לא מוגזים שמכילים לעתים את אותה כמות של סוכר.

כבר שני עשורים שקוקה קולה והמתחרות שלה מנסות להפחית את התלות שלהן במשקאות קלים מוגזים. כך למשל חברת פפסי, שלאורך רוב ההיסטוריה שלה מכרה רק פפסי, מייצרת כעת גם משקאות אנרגיה, תה מוכן, מים מוגזים ועוד. גם קוקה קולה וד"רפפר השתמשו באותה אסטרטגיה, וצברו מותגים רבים שקידמו אותן והניבו להן רווחים.

אך למרות טרנד הבריאות, רווחי החברות ממשקאות קלים מוגזים עדיין גדלים, כיוון שהן העלו את מחיריהם - בהכריחן את הצרכנים האדוקים לשלם יותר על הרגלי צריכת הסוכר שלהם. זה מה שאיפשר להכנסות ממשקאות מוגזים בארצות הברית להגיע לשיא של 75.2 מיליארד דולר בשנה שעברה.

כדי להתאים את עצמן לצרכנים הבריאים, החברות מייצרות את המשקאות באריזות קטנות יותר, ועם טווח רחב של קלוריות. קוקה קולה למשל, נהגה למכור את משקאותיה בשמונה צורות שונות של אריזה - מחבילות של שישיות של פחיות ועד לבקבוקים של שני ליטרים. היום ניתן לרכוש את המשקאות ביותר מ-16 צורות שונות - מחבילה של 32 פחיות רגילות ועד לשישיות של פחיות "מיני" שנמכרות בקיוסקים. על פי נשיאת קוקה קולה בצפון אמריקה, סנדי דאגלס, הפחיות הקטנות הן "להיט".

למרות שנאסרה מכירתם במכונות אוטומטיות בבתי הספר, ואפילו משרדי ממשל מקומיים פועלים כדי לצמצם את מכירתם בשטחיהם, יצרניות המשקאות הגדולות מתעקשות שמכירות המשקאות הקלים המוגזים שלהן ימשיכו לגדול, גם אם לא באותו קצב מהיר. "זה לא משחק סכום אפס", אמרה דאגלס.

אבל עד שהתעשייה תצליח למצוא את מה שמוגדר כ"גביע הקדוש" של המשקאות הקלים - ממתיק טבעי וחסר קלוריות - נראה שהעתיד יתבסס יותר ויותר על משקאות לא מוגזים. "הטרנד של הבריאות הוא חשוב", אמרה דאגלס, והוסיפה תחזית: "כדור הבדולח שלי אומר שחברת משקאות חכמה תמכור מגוון של מוצרים, ובחלק מהם יהיו בועות, ובחלק לא".

בלומברג


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו