מיקי מאוס גוייס למלחמה האמריקאית בהשמנת ילדים

דיסני החלה למכור אוכל בריא בפארקים שלה - ירקות וחלב במקום צ'יפס ושתייה קלה. מ-2015 הפרסומות שישודרו בדיסני, יצטרכו לעמוד בקריטריונים תזונתייים

דפנה ארד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים

ענקית התקשורת וולט דיסני, הודיעה אתמול כי לא תאפשר שידור פרסומות של ג'אנק פוד המיועדות לילדים. דיסני מצהירה על עצמה כחברת התקשורת הגדולה הראשונה שקובעת תנאים מגבילים לפרסומות מזון. ההגבלה תוחל על ערוצי הטלוויזיה שלה, על תחנות הרדיו שלה ועל אתר האינטרנט שלה.

החל משנת 2015 כל הפרסומות שישודרו בדיסני, יצטרכו לעמוד בקריטריונים התזונתייים שהוגדרו על ידי מומחים לתזונה, בהתאם להנחיות הדיאטה הממשלתיות. המזונות המפורסמים יצטרכו להיות דלי קלוריות, מופחתי שומן רווי, מופחתי נתרן ומופחתי סוכר. דגני בוקר, למשל, יאושרו לפירסום רק אם הם יכילו פחות מעשרה גרם של סוכר במנה.כחלק מהמהלך מושק ה"מיקי צ'ק", תו התקן התזונתי של דיסני, סמל שיוטבע על מנות, מאכלים ומשקאות העומדים בדרישות התזונתיות של החברה.

במקביל יחול שינוי של ממש בתכנים הצבעוניים והנוצצים של תוכניות הרשת: בערוצים לא יפורסמו עוד גלידות, ממתקים, חטיפים, דגני בוקר ומשקאות ממותקים; דמויות דיסני האהובות, שלעתים קרובות עזרו במכירת אותם מאכלים משמינים, יחדלו לשמש כפרזנטוריות שלהם ולהיות מקושרות אליהם. ברות שמוצריהן כבר מזוהים עם דמויות דיסני יאלצו לשנות את הרכב המוצר שהן מוכרות כך שיעמוד בדרישות החדשות.

המהלך של דיסני התחיל כבר ב-2006, כשהחברה החלה למכור אוכל בריא יותר בפארקי השעשועים שלה - מנות המבוססות על ירקות וחלב דל-שומן במקום צ'יפס ושתייה קלה. בדוכני הפארקים מוצעים למכירה ירקות ופירות.

אשת נשיא ארה"ב, מישל אובמה, הידועה בפועלה להכנסת הנושאים התזונתיים לסדר היום האמריקאי, אמרה אתמול כי "היוזמה החדשה הזו עומדת לשנות את חוקי המשחק בנושא הבריאות של ילדינו. דיסני עושה מה שאף חברת תקשורת גדולה לא עשתה בארצות הברית, דבר שאני מקווה שכל חברה תעשה מכאן והלאה".

בארה"ב, הסובלת ממגיפת השמנה, נחשבים כשליש מהילדים כיום לבעלי משקל עודף או סובלים מהשמנת יתר.

מישל אובמה. "היוזמה החדשה הזו עומדת לשנות את חוקי המשחק"

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ