ויקיליקס: המועמד המוביל בבחירות לנשיאות במקסיקו שילם עבור סיקור אוהד

לקראת הבחירות שייערכו ב-1 ביולי, מתרבים הדיווחים כי מועמד האופוזיציה אנריקה פנייה נייטו שילם כסף לערוץ הטלוויזיה הגדול במדינה

ג'ו טקמן, גרדיאן
שתפו בפייסבוק
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
שתפו כתבה במיילשליחת הכתבה באימייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
ג'ו טקמן, גרדיאן

דיפלומטים אמריקאים העלו חוששים שהמועמד המוביל בבחירות לנשיאות מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, משלם תמורת סיקור אוהד בטלוויזיה, וזאת כבר משנת 2009. כך על פי מברקים של משרד החוץ שפורסמו בוויקיליקס.

טענות שרשת הטלוויזיה הגדולה במדינה מוטה לטובת פניה נייטו עוררו גל הפגנות סטודנטים לקראת הבחירות לנשיאות, שייערכו ב-1 ביולי. הטענות מקבלות אישוש במסמכים, שקושרים גם פוליטיקאים אחרים בקניית דיווחים חדשותיים וסיקור אחר.

אחד המברקים, שחובר זמן קצר לאחר שבעלי תפקידים בשגרירות ארה"ב נלקחו לסיור במדינת המחוז מקסיקו, בתקופה שפניה נייטו היה מושל המדינה, אומר: "כולם יודעים שמונופול הטלוויזיה טלוויסה תומך במושל ומספק לו זמן אוויר בכמויות עצומות וסוגים אחרים של סיקור".
מברק אחר, מתחילת אותה שנה, מדגיש את החשיבות שייחס המושל דאז, פניה נייטו, להבטחת ניצחונות אלקטורליים משכנעים למפלגת PRI במדינתו, בבחירות אמצע הקדנציה לקונגרס בקיץ 2009.

אנריקה פניה נייטו עם תומכים, בשבוע שעברצילום: אי-פי

לדברי המברק, פניה נייטו "יזם עבודות תשתית ציבוריות חשובות באזורים בהם ביקש לקבל את קולות המצביעים. פרשנים ומנהיגים של מפלגת PRI כאחד חזרו ואמרו לגורמים אמריקאים שלמיטב ידיעתם, הוא משלם מתחת לשולחן לערוצי תקשורת כדי לקבל סיקור חדשותי אוהד, וכנראה גם מימן סוקרים כדי להטות את תוצאות סקריהם".

המברקים, שהודלפו משגרירות ארה"ב במקסיקו, מכילים אזכורים תכופים לכוח שטלוויסה ורשת אסטקה TV מפעילות על הצמרת הפוליטית של המדינה. שתי הרשתות שולטות על כ-90% מהערוצים החופשיים, והן נתפסות כממליכות פוליטיקאים.

תגיות:

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ