בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בי-בי-סי לעיתונאיו: חישבו מסחרית, סייעו בהגדלת ההכנסות

בשנים הקרובות יקוצץ תקציב המחלקה הבינלאומית ברשות השידור הבריטית בעשרות מיליוני ליש"ט. בי-בי-סי: לעיתונאים לא הוצבו מטרות פיננסיות

3תגובות

רשות השידור הבריטית (בי-בי-סי) פנתה היום (שני) לעובדי המחלקה הבינלאומית שלה בבקשה מעוררת מחלוקת: עיתונאי ועורכי בי-בי-סי וורלד ניוז, כמו גם אתר האינטרנט הבינלאומי BBC.COM, נתבקשו להעלות רעיונות כיצד המחלקה הבינלאומית של הבי-בי-סי תוכל להגדיל את הכנסותיה. במכתב שהעביר מנהל בי-בי-סי וורלד ניוז, פיטר הורוקס, ל-2,400 עובדיו, נאמר כי מעתה "עליהם לנצל הזדמנויות מסחריות שימקסמו את עבודתם".

מכתבו של הורוקס התקבל במסדרונות רשות השידור הבריטית בכלל, ובמחלקה הבינלאומית בפרט, בביקורת ובחשש מפגיעה בעצמאות העבודה העיתונאית. במכתבו מסביר הורוקס כי "הכנסות הן אחת מארבע המטרות המוצבות לפני עיתונאים והן יובאו בחשבון בשיחות ההערכה עם המנהלים. אבקש מכל אחד ואחת מכם לתרום להשגת מטרות אלה. ספרו לנו אם יש לכם רעיונות איך נוכל לחזק את המיקוד המסחרי ולהגדיל את ההכנסות. מטרות אלה נוגעות לכל אגפי המחלקה הבינלאומית".

דובר הבי-בי-סי אמר בתגובה כי עיתונאי רשות השידור הבריטית "אינם נדרשים להציג מתווים לעשיית כסף", ולאיש מהם לא הוצבו מטרות פיננסיות. לדבריו, עצמאות המערכת אינה עומדת למבחן. "השידור הציבורי הבריטי ימשיך להעניק שיקוף נטול פניות של החדשות . אין דרישות מסחריות מהעיתונאים", הוסיף.

אי-אף-פי

בניגוד לפלטפורמות השידור של הבי-בי-סי בתוך בריטניה, הממומנות באמצעות אגרה, הפלטפורמות הבינלאומיות – ובראשן בי-בי-סי וורלד ניוז ו-BBC.COM – צוברות רווחים גם מפרסומות. הודעת הורוקס באה שבועות ספורים אחרי החלטת משרד החוץ הבריטי לקצץ 16% בתקציב המחלקה הבינלאומית ברשות השידור הבריטית.

בשלוש השנים הקרובות ייחתך תקציב המחלקה ב-46 מיליון ליש"ט. לשם השוואה, ב-2011 עמד תקציב המחלקה על 253 מיליון ליש"ט. בראשית 2012 הודיע הורוקס על ביטול 650 משרות במחלקה הבינלאומית. בשל כך, חלה ירידה בהיקף הסיקור, נסגרו שירותים בחמש שפות זרות וקוצצו השידורים הרדיופוניים בגלים קצרים – מהלך שפגע ביותר מ-30 מיליון מאזינים ברחבי העולם.

מנהל בי-בי-סי וורלד ניוז לשעבר, ג'ון טוסה, תקף בחריפות את הודעתו של הורוקס ואמר לעיתון אינדפנדנט כי מדובר בהתפתחות "מזעזעת". "אני לא יכול לחשוב על מנהל גוף תקשורת שהיה משתמש בטרמינולוגיה כזו ואומר לעיתונאיו ולמגישיו מה לעשות. להנחה שכעיתונאי עליך לחשוב כיצד למכור או להפוך את התוצרת שלך לכסף – אין שום קשר למטרת המקצוע. הורוקס עלול להרוס את האמון שהבי-בי-סי זוכה לו זה 80 שנה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו