הארץ
הארץ

הניו יורק טיימס השיק ביום חמישי את גרסה סינית לאתר שלו, בניסיון להשיג דריסת רגל בשוק האינטרנט הגדול בעולם. לפי הודעה רשמית של העיתון, האתר יכוון ל"אזרחים אמידים ומשכילים" המשתייכים למעמד הביניים הגדל של המדינה. מהניו יורק טיימס נמסר כי תישמר הרמה העיתונאית תישאר על אף החשש מכניעה לצנזורה הסינית. "אנחנו לא מתאימים עצמנו לצנזורה הסינית, ומקווים שהסינים יקדמו בברכה את היוזמה ולא יחסמו אותנו", אמר עורך החוץ של העיתון, ג'וזף קאהן.

ואולם, סמוך לזמן ההשקה, נחסמו 3 מתוך 4 החשבונות שפתחו הניו יורק טיימס ברשתות המיקרו-בלוגינג (דמויות טוויטר) כדי לקדם את האתר. לפי דיווחים של גולשים, ניסיונות להיכנס לחשבונות נכשלו. מהניו יורק טיימס נמסר כי לא ידוע אם מדובר בתקלה טכנית או בחסימה מכוונת.

אתר הניו יורק טיימס בסיניתצילום: צילום מסך

בסין משתמשים באינטרנט 500 מיליון בני אדם, והיא נחשבת לשוק האינטרנט הגדול ביותר. משקיעים רבים פתחו אתרים סיניים, ובניו יורק טיימס מקווים כי בעת זו של משבר בעיתונות, יוכלו להפוך את האתר הסיני לרווחי.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ