בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

אמנות בתנועה

מוזיאון ואן גוך עובר דירה

75 מעבודותיו של הצייר ההולנדי המפורסם עזבו זמנית את משכנן במוזיאון ואן גוך במבצע מאובטח ומדוקדק שכלל תהליך אריזה מסובך

12תגובות

המבצע החל אתמול (ראשון) בשעות הערב, דקות אחרי שדלתות מוזיאון ואן גוך שבאמסטרדם ננעלו. אנשים שנכנסו למקום הסירו במהירות את האזעקות ויתר האמצעים המגינים על יצירותיו של הצייר ההולנדי, ולקחו עמם כמה מהמפורסמות שבהן. "חמניות", "אירוסים", "חדר שינה בארל" ועוד. הקירות נותרו עירומים.

למרבית המזל, לא מדובר בגנבים שהחליטו על שוד בקנה מידה אפי, אלא בקבוצה של אוצרים, אנשי אמנות ותחזוקה שייקחו חלק בשבעת החודשים הקרובים בשיקום המוזיאון המפורסם. עבודותיו של ואן גוך הועברו בינתיים להרמיטז', מוזיאון אחר בעיר הנתמך על ידי המוזיאון הלאומי של רוסיה.

מוזיאון ואן גוך הוא הפופולרי ביותר באמסטרדם ומאפיל על מוסדות תרבות מוכרים אחרים בעיר, כמו מוזיאון רמברנט, הרייקסמוזיאום ומוזיאון אנה פרנק. בשנה שעברה, לדוגמה, ביקרו בו כ-1.6 מיליון בני אדם. המוזיאון צפוי להיפתח מחדש ב-25 באפריל הקרוב.

75 העבודות שעברו אמש דירה הן הדובדבן שבקצפת בכל הנוגע לפרי עמלו של הצייר ההולנדי המפורסם, והצפייה בהוצאתן עוררה חשש בקרב עובדי המוזיאון. לעומתם, אומר המנהל אקסל רוגר כי אינו מוטרד מהאפשרות שהציורים ייפגעו או ייגנבו בטרם ישובו למקומם הטבעי אי שם באביב 2013. "אנחנו עושים את זה כל הזמן כשציורים ספציפיים מושאלים למוזיאונים אחרים, אבל אף פעם לא עשינו משהו בסדר גודל כזה. אינני יכול לפרט על אמצעי הבטיחות שבהם אנו נוקטים מכיוון שברור לכולם שבעניין הזה חייבים לשמור על חשאיות", הוא אומר.

לצד הקיר הריק שבו ניצבה עבודתו האחרונה של ואן גוך "שדה חיטה עם עורבים" מ-1890, עומד האוצר ליאו ג'נסן ומסביר את השלבים. ראשית, אורזים את הציורים במזוודות חסינות מגע, ואז מעבירים אותם לסדנה שבה ייעטפו לצורך בידוד. אחר כך אורזים את הציורים בתוך מארזים קשיחים המכונים 'צבים' שאמידים לחבטות ולשינויי טמפרטורה וניתנו להם שמות קוד.

כשעה לאחר תחילת העבודה עוזב משלוח הציורים הראשון את המוזיאון. הציורים מועמסים לרכב מסחרי צהוב ומוסעים אל משכנם החדש כשהם זוכים לליווי משטרתי. כך המשיכה העבודה אל תוך הלילה והיא צפויה להימשך על פי לוח זמנים קפדני עד לשבת - מועד פתיחת התערוכה בהרמיטז'.

אי–פי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו