בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לא כולם אוהבים שחקני פוטבול ורודים

שחקני ליגת הפוטבול האמריקאית ילבשו ורוד כל החודש - למורת רוחו של עיתונאי ספורט בכיר בספורטס אילוסטרייטד, שהתלונן על כך בטוויטר

3תגובות

אוקטובר הוא חודש המודעות הבינלאומי לסרטן השד, ושחקני ליגת הפוטבול האמריקאית (NFL) מציינים אותו, זו השנה הרביעית, באמצעות שימוש באביזרי לבוש ורודים, כצבע המאבק במחלה. 

סטריאוטיפית, הספורט הגברי למהדרין הזה עומד בניגוד מוחלט לגוון המגדרי ביותר בקשת הצבעים. נוספת לכך העובדה - ששחקני ליגת הפוטבול הם גברים וכך גם רוב הקהל שלהם, ונפגעות סרטן השד הן ברובן נשים.

אולם גם אם הן אינן לוקחות חלק במשחק, מספריהן של נשים בקרב אוהדי פוטבול בארצות הברית נמצאים בעלייה מתמדת בעשור האחרון. לקראת משחקי הסופרבול 2010, דיווח פורבס ש"מתוך 138 מיליון אמריקאים שמגדירים את עצמם כאוהדי ליגת הפוטבול, 58 מיליון הן נשים". עד כה, הקמפיין גייס שלושה מיליון דולר בתרומות לאגודה האמריקאית לסרטן, ברובם ממכירות של אביזרים - כפפות וסרטים, סיכות ומגינים, קסדות וחולצות - כמו אלה שלובשים האתלטים על המגרש באוקטובר.

רויטרס

נוכח הפופולריות של הקמפיין, לא ברור מה גרם לפיטר קינג, עיתונאי פוטבול בכיר בספורטס אילוסטרייטד ומשתתף בתוכנית פוטבול שבועית ברשת NBC, לבטא אתמול דרך טוויטר את מורת רוחו מהסידור. "בבקשה NFL, לא חודש שלם בוורוד. שבוע זה יופי. אבל חודש שלם?" צייץ.

קינג לא נימק. מה מפריע לו? הוורוד בעיניים? עצם שיתוף הפעולה בין הליגה למטרה הנשית? כמה מעוקביו, בהם נשים, העבירו את המסר הלאה לעוקביהם עם חותמת אישור. "בדומה למיקסר ורוד, זה גימיק", הסבירה אחת מהן. אבל הרוב הגדול הוקיע את עמדתו. הגולש סטיב הסביר לו ש"זה בשביל הציצים, בנאדם", ואחר, ג'ימי נול, תהה אם קינג הוא "לא איש של ציצים". אחרים טענו מנקודת מבט רחבה יותר: "פיטר שונא לתמוך בסרטן השד"; "זה חודש המודעות לסרטן השד, אז זה הגיוני, לא?"; "הוא רציני?".

בהמשך החריפו התגובות. "איזה שמוק, אני צודק חברים?"; "אתה לא מאמין במטרה?"; "זה למטרה טובה. תחיה בנוח עם המיניות שלך"; "וואו. פשוט וואו. אתה מגעיל אותי אדוני"; "אין לך נשמה?"; "אתה מפספס את הנקודה!" "זה למען תרופה לסרטן השד, יא חרא"; "שתוק יא לוויתן". ולבסוף, כשכתב ESPN ג'יי סאנין העלה פוסט בנושא, הוא התייחס אליו בשפה דומה. "בלילה הראשון של חודש המודעות לסרטן השד, הוא ניגש לטוויטר להתחיל להתבכיין על ההחלטה של NFL לחולל שינוי", כתב. "חשבת פעם ששלושה שבועות פחות שבהם השחקנים לובשים ורוד יובילו לשלושה שבועות פחות שבהם אוהדים תוהים, 'היי, למה ג'וליוס פפרס לובש ורוד?' (…) אולי במקום להיות אידיוט ובור בנושאי מחלות מסכנות חיים, פיטר קינג צריך להתמיד בהיותו אידיוט ובור בנושאי NFL. שם לפחות יש עוד הרבה כמוהו, והוא יוכל להיעלם בקהל".

לדברי הנהלת הקמפיין המשותף לליגת הפוטבול ולאגודה למלחמה בסרטן, לצד הגיוס הכספי,הקמפיין נוחל הצלחה ממשית גם בהעלאת המודעות לחשיבות של איתור מוקדם של סרטן השד. מבין 151 מיליון צופים של ליגת הפוטבול ב-2011 - בהן 58 מיליון נשים בנות 18 ומעלה - 64% מהנשים מזהה את החשיבות של "תפיסה בזמן", כשמו הדו-משמעי של הקמפיין, כמו גם 61% מהגברים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו