הבובות הנכות שהסעירו את שוודיה

עם גלידה מרוחה על הפנים וקמפיין שיווקי שובר מוסכמות, הצליחו חברי עמותה להגביר את המודעות לדעות קדומות נגד נכים בחברה השוודית

לה מונד
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
לה מונד

זה קרה בחודש מאי האחרון אך חמק מעינינו. עמותה שוודית גרמה זעזוע מקומי כשהציבה למכירה 300 בובות זהות לזו שמופיעה בתמונה (עם גלידה מרוחה על הפנים). על האריזה נכתב "הבובה הנכה GIL, תתייחסו אליה כמו אל מוגבלת אמיתית!" דף הפייסבוק של הבובה פירט קצת יותר: "היא לא מקללת, לא שותה אלכוהול, אין לה חיי מין והיא לעולם לא הולכת לבדה לשירותים. יותר טוב מנכה אמיתית!".

כעת הסיפור חזר לכותרות, כאשר מגזין העיצוב Vice.com, ערך ראיון עם נציג היצרנית, עמותה שיתופית המספקת עזרים לשיפור עצמאותם של בעלי מוגבלויות, שנקראת, כשמה של הבובה, GIL (קואופרטיב גטבורג לחיים עצמאיים), "לחברים בקואופרטיב נמאס לקבל יחס מיוחד ועודף אפליה מתקנת", אמר אנדרס ווסטגרד, נכה בעצמו, בראיון, "מתייחסים אלינו כמו אל ילדים. רצינו לעשות משהו פרובוקטיבי. לי באופן אישי נמאס לגמרי שאנשים חושבים בשבילי, ואומרים דברים בסגנון: "אתה כבר בכיסא גלגלים, עדיף שלא תשתה!".

הצהרות כוונות זו עלתה כבר בפרוספקט שהפיצו באגודה במאי שעבר, עם שיווק הבובה. "אנחנו בני אדם בדיוק כמו כל האחרים. אנא התייחסו אלינו בהתאם. אם יש לכם צורך נסתר לחבק לאדם הסובל ממוגבלות מוחית ומוטורית, תוכלו לקנות את אחת הבובות שלנו".

תמונת הבובה באתר VICE

ווסטגרד סיפר ל-Vice.com כי בקרוב תצא לשוק סדרה חדשה של בובות: "אם תהיו מעוניינים לקנות אחת, צרו איתנו קשר בדוא"ל".

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ