בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הבובות הנכות שהסעירו את שוודיה

עם גלידה מרוחה על הפנים וקמפיין שיווקי שובר מוסכמות, הצליחו חברי עמותה להגביר את המודעות לדעות קדומות נגד נכים בחברה השוודית

12תגובות

זה קרה בחודש מאי האחרון אך חמק מעינינו. עמותה שוודית גרמה זעזוע מקומי כשהציבה למכירה 300 בובות זהות לזו שמופיעה בתמונה (עם גלידה מרוחה על הפנים). על האריזה נכתב "הבובה הנכה GIL, תתייחסו אליה כמו אל מוגבלת אמיתית!" דף הפייסבוק של הבובה פירט קצת יותר: "היא לא מקללת, לא שותה אלכוהול, אין לה חיי מין והיא לעולם לא הולכת לבדה לשירותים. יותר טוב מנכה אמיתית!".

כעת הסיפור חזר לכותרות, כאשר מגזין העיצוב Vice.com, ערך ראיון עם נציג היצרנית, עמותה שיתופית המספקת עזרים לשיפור עצמאותם של בעלי מוגבלויות, שנקראת, כשמה של הבובה, GIL (קואופרטיב גטבורג לחיים עצמאיים), "לחברים בקואופרטיב נמאס לקבל יחס מיוחד ועודף אפליה מתקנת", אמר אנדרס ווסטגרד, נכה בעצמו, בראיון, "מתייחסים אלינו כמו אל ילדים. רצינו לעשות משהו פרובוקטיבי. לי באופן אישי נמאס לגמרי שאנשים חושבים בשבילי, ואומרים דברים בסגנון: "אתה כבר בכיסא גלגלים, עדיף שלא תשתה!".

הצהרות כוונות זו עלתה כבר בפרוספקט שהפיצו באגודה במאי שעבר, עם שיווק הבובה. "אנחנו בני אדם בדיוק כמו כל האחרים. אנא התייחסו אלינו בהתאם. אם יש לכם צורך נסתר לחבק לאדם הסובל ממוגבלות מוחית ומוטורית, תוכלו לקנות את אחת הבובות שלנו".

ווסטגרד סיפר ל-Vice.com כי בקרוב תצא לשוק סדרה חדשה של בובות: "אם תהיו מעוניינים לקנות אחת, צרו איתנו קשר בדוא"ל".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו