בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בהיר ואינטימי

שגעון הבהרת העור בדרום מזרח אסיה חוצה גבולות. מוצר חדש להבהרת העור באזורים מוצנעים מעורר כעת פולמוס בתאילנד

30תגובות

מוצר קוסמטי חדש, שיצרניו מצהירים כי בכוחו להבהיר את העור באזורים אינטימיים בגוף האשה בתוך ארבעה שבועות, מעורר ויכוח בתאילנד, שבה עור בהיר מזוהה עם הצלחה. מבקרים של מוצרים מסוג זה תוהים לנוכח הצלחת המוצר מתי, אם בכלל, ייפסק השיגעון של הבהרת העור.

ברחבי המדינה כבר נמכרים בשוק מוצרים המבטיחים להבהיר את עור הפנים, הגוף ובתי השחי, בהם גלולות להבהרת עור ותוספי תזונה, שמבטיחים לספק תוצאות במקומות שבהם נכשלו המוצרים הקוסמטיים. אבל זאת הפעם הראשונה שבה נמכר בשוק נוזל להבהרת העור באזור הנרתיק. בפרסומות למוצר באינטרנט ובטלוויזיה נראית אשה בהירת עור בג'ינס ניגשת לארון כדי להחליף בגדים, ואומרת "כולם רוצים להיראות טוב אבל מכנסיים קצרים והדוקים עלולים לגרום לעורך להתכהות".

לאחר מכן עדשת המצלמה מתמקדת בקלוז אפ של פריט הלבוש החדש של האשה, מכנסיים קצרים לבנים, וקריינית מצהירה, כי Lactacyd White Intimate יכול לגרום לעור בחלק זה של הגוף להיעשות "מבריק ושקוף למחצה".

בלומברג

השקת מוצר דומה בהודו מוקדם יותר השנה גררה ביקורת בינלאומית, אחרי שפרסומת שלו בטלוויזיה רמזה כי עור בהיר יותר באזור הנרתיק יכול להגביר את כוח המשיכה של נשים בעיני גברים. ואולם כאן בתאילנד, לדברי מנהלי הקמפיין, המוצר זוכה להצלחה.

"המוצרים התרחבו מתמיסות להבהרת הפנים לתמיסות לגוף ולדאודורנטים, ואף למוצרים לעור כהה בבית השחי", אומר לואי-סבסטיאן אול מחברת "פאבליסיס תאילנד" שאחראית לפרסומות. "כעת פריט קוסמטיקה אינטימי מאפשר הבהרה, כי מחקרים מוכיחים שנשים מעוניינות במוצר כזה".

בתאילנד, כמו במדינות רבות אחרות בדרום-מזרח אסיה, עור בהיר מזוהה כבר שנים רבות עם מעמד חברתי גבוה, ואורח חיים שאינו קשור לעבודה בשדות אורז בשמש הקופחת. השפה עשירה בביטויים תרבותיים המבטאים בוז כלפי עור כהה, למשל מלת הגנאי "דאם מהואן א-גה", שפירושה "שחור כמו עורב".

כיום מגדלי אורז נוהגים ללבוש שרוולים ארוכים ומכנסיים ארוכים, כובעים רחבי שוליים וכפפות. לפי DRAFTIFCB, הסוכנות האחראית לרבות מהפרסומות של Niveaבתאילנד למוצרים להבהרת העור, פועלים אלה הם רוב הצרכנים של מוצרי החברה להבהרת עור הפנים והגוף.

מגזינים של נשים בתאילנד מלאים בדמויות נשים אסיאתיות בהירות להפליא ­ בהן כוכבות פופ קוריאניות ויפאניות ­המפרסמות מוצרים שמבטיחים להבהיר ולשפר את המראה, עם סיסמאות כמו "תראי את ההילה שלך" ו"נסי את הפלא של עור לבן".

שחקניות וזמרות בהירות עור תופסות מקום מרכזי בתקשורת במדינות האוקיינוס השקט, ותעשיית המוצרים להבהרת עור שם צפויה להגיע להכנסות של 2 מיליארד דולר, כאשר בסין ובהודו שווקיה צומחים בקצב המהיר ביותר. עם זאת, יש הטוענים שהשימוש במוצרים אלה כרוך בסכנות בריאותיות, שכן רבים מהם מכילים רכיבים מסוכנים כמו כספית והידרוכינון, שעלולים לגרום לשינוי בלתי הפיך בגוון העור ולנזק לכליות. כמו כן, לא כל המוצרים בשוק הם חוקיים.

מבקרי המוצרים האלה, למשל קולטידה סמבודהי מהעיתון "בנגקוק פוסט", שכתבה באחרונה מאמר על השימוש בנוזל להבהרת עור לנשים, אומרים כי מוצרים כאלה "משנים את מערכת הערכים בחברה שלנו".

"מאחר שתעשיית הקוסמטיקה שינתה את הגדרת היופי, נשים תאילנדיות שאינן עומדות בסטנדרטים של יופי, הנקבעים על ידי יצרני קוסמטיקה ומשרדי פרסום, נאלצות להיאבק קשה כדי לשמר את ההערכה העצמית שלהן", אומרת סמבודהי.

עם זאת, נראה ש"שיגעון" הבהרת העור, כפי שמכנים את התופעה לעתים קרובות, אינו עומד להיעלם בקרוב.

שוק הגברים עדיין אינו מנוצל במלואו, אומר אול, ומוסיף כי בעתיד תשווק החברה שלו גם מוצרים עם איכויות של אנטי-אייג'ינג, כדי שאתם, הלקוחות, תוכלו לשמור את האיברים האינטימיים שלכם לא רק בהירים, אלא גם רעננים וצעירים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו