בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

מנכ"ל בי-בי-סי התפטר בעקבות פרסום תחקיר שגוי

ג'ורג' אנטוויסל התפטר לאחר שהרשת שידרה תחקיר שהאשים פוליטיקאי בפדופיליה. לפני חודש התברר כי גנזה תחקיר דומה על אחד מכוכביה

12תגובות

מנכ"ל רשת בי-בי-סי הבריטית התפטר אמש (שבת) בעקבות שידור תחקיר שגוי, בו הואשם פוליטיקאי לשעבר בפדופיליה. הפרשה מחריפה את המשבר ברשת הבריטית, לאחר שבחודש שעבר התברר כי בחרה שלא לשדר תחקיר על האשמות דומות נגד אחד מכוכביה.

בהודעה קצרה מחוץ למטה הבי-בי-סי, אמר ג'ורג' אנטוויסל כי החליט לעשות את "הדבר הראוי", ולעזוב את תפקידו, רק חודשיים לאחר שמונה. זאת לאחר שמוקדם יותר אתמול הצהיר אנטוויסל, שעובד ברשת 23 שנים, כי התחקיר ששודר היה שגוי, אולם אמר שאין בכוונתו להתפטר למרות הביקורת הגוברת על הרשת.

ב-2 בנובמבר שידרה התוכנית "ניוזנייט" תחקיר על התעללות מינית בילדים בוויילס בשנות השבעים והשמונים. במהלך השידור, טען אחד הקורבנות אחד ממנהיגי המפלגה השמרנית התעלל בו בילדותו. הבי-בי-סי לא ציין את שם המתעלל, אולם השמועות באינטרנט מיקדו את ההאשמות באליסטייר מקאלפיין, חבר שמרן בבית הלורדים, שכלל לא היה קשור לפרשה. ביום שישי פרסם מקאלפיין הכחשה נחרצת ואיים בתביעה. הקורבן שדיבר בתוכנית הודה בהמשך כי טעה בזהות המתעלל והתנצל בפני מקאלפיין.

צילום UK PARLIMANT ITN רויטרס

הבי-בי-סי התנצלה בתגובה על כך ששידרה את התחקיר, והשעתה את התוכנית "ניוזנייט". אתמול בבוקר טען אנטוויסל כי לא היה מודע לתוכן התחקיר לפני שידורו, וכי במסגרת תפקידו אינו מתערב בפרטי הפקת התוכניות שהרשת משדרת. "גיליתי על התחקיר אחרי שידורו", אמר. "לאור מה שקרה, אני מצטער שהדבר לא הובא לידיעתי קודם", אמר.

הטענה התקבלה בספקנות בקרב פוליטיקאים ועיתונאים, שתהו כיצד היה יכול לאפשר טיפול רשלני בפרשה נוספת של התעללות בילדים, רק שבועות לאחר חשיפת הסקנדל במרכזו עמד ג'ימי סאוויל. לפני כחודש התגלה כי התוכנית "ניוזנייט" גנזה תחקיר שהאשים את סאוויל, כוכב הטלוויזיה שמת בשנה שעברה, בהטרדה מאות ילדים.

ההחלטה לא לשדר את התחקיר הובילה להאשמות לפיהם מנהלי הרשת בחרו להשתיק את ההאשמות נגד אחד מכוכביהם. אנטוויסל הודיע כי הרשת תבדוק את התנהלותה, ועורך התוכנית עזב את תפקידו.

שרת התרבות הבריטית מריה מילר ברכה על ההתפטרות, ואמרה כי היא מצערת אולם ההחלטה הנכונה. קווין מארש, עורך בכיר לשעבר ברשת, אמר בתגובה כי ההתפטרות תתרום אך במעט להשבת ביטחון הציבור בבי-בי-סי, שממומן בעיקר על ידי מסים. "הבי-בי-סי מבקש מהציבור לשלם את חשבונותיו בכל חודש, והדרך היחידה לעשות זאת היא אם הציבור הבריטי יבטח באופן בו הרשת משתמשת בכסף", אמר.
 

אי-פי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו