בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

במסבאות מילווקי מתגעגעים לטקס השתייה לאחר העבודה

האיסורים על נהיגה תחת אלכוהול ועל עישון בציבור ובעיקר ההאטה הכלכלית הובילו להקטנת התנועה בברים ולירידה במכירות הבירה ברחבי ארה"ב

10תגובות

גבר עטור קעקועים עם זקן תיש מנער חמש קוביות בתוך ספל שחור, משליך אותן על הבר וצופה בהן מתגלגלות ונעצרות בין בקבוקי בירה חצי מלאים וכוסיות משקה ריקות. "כלום", הוא אומר בסלידה ומניח בחיפזון שטר של 20 דולר בעבור סבב משקאות נוסף. אין מדובר במשחק מזל לשמו, גם לא בחגיגת מאורע מיוחד, זהו טקס אמריקאי מסורתי רב שנים של שתיית בירה אחרי העבודה, שדומה כי בעת הזו הולך ונעלם מן העולם.

"פעם היו באים לכאן בבוקר החבר'ה ממשמרת הלילה ב'אלן בראדלי', אבל הם קיצצו עוד ועוד מקומות עבודה", אומר טרי זדרה, בעלים של בר "זאד'ס ברואד-האוס" שהוקם לפני 177 שנים בדרום מילווקי. הבר שוכן רחובות ספורים ממפעל בבעלות חברת Rockwell Automation, שב 1985 רכשה את "אלן בראדלי", חברה לייצור ציוד לבתי חרושת.

אחת התוצאות של ההאטה הכלכלית ב-2009-2008, שצמצמה את מספר המשרות בענפי הייצור במקומות כמו מילווקי, היא הקטנת התנועה בברים, וירידה במכירות הבירה ברחבי ארה"ב בארבע השנים האחרונות. "בניגוד למיתוס שאנשים יוצאים כדי להטביע את צערם בכוס משקה, האמת היא שחובבי בירה הם אנשים אחראים למדי, וכשעליהם לקצץ בהוצאות, הם מקצצים בתענוגות", אומר כריס תורן, סמנכ"ל תקשורת ב"מכון הבירה", ארגון סחר שמרכזו בוושינגטון. לפי נתוני המכון, חובבי בירה בארה"ב שתו בשנה שעברה 203.4 מיליון חביות בירה- ירידה של 5% לעומת 2008.

אי–פי

היבטים אחרים, כמו חששות בריאותיים, החמרת החוקים המגבילים נהיגה בהשפעת אלכוהול ואיסור על עישון בברים, פגעו גם הם במכירות הבירה בעשורים האחרונים ברחבי ארה"ב. לדברי פט מדלנד, מנכ"ל ליגת המסבאות של ויסקונסין, יש מעבר ברור מצריכה במקומות בילוי לצריכה בבית. "מעשנים למשל, הולכים לחנות משקאות, קונים שתי שישיות והולכים הביתה".

בעשורים האחרונים גם נעשה פחות מקובל לשתות בירה בארוחת הצהריים או לצאת לשתות עם קולגות אחרי העבודה. "החברה מתייחסת למי שמחזיק כוס בירה ליד ההמבורגר כמו למישהו שיש לו בעיית שתייה", אומר מדלנד.

תקווה קטנה לענף טמונה עדיין במגזר מבשלות הבוטיק, שבו במחצית הראשונה של 2012 עלו המכירות ב 14% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה, כך לפי מכון הבירה. בירות המיוצרות במבשלות מקומיות אלה הן יקרות יותר וחסינות יותר בעתות מיתון לעומת מותגים מסחריים כמו "מילר דראפט" ו"באדוויזר".

למרות הלחצים הכלכליים והתרבותיים, מילווקי - שבה יצרני בירה כמו פרד מילר וג'וזף שילץ הקימו את האימפריות שלהם לפני יותר ממאה שנים - עדיין מזוהה עם בירה. גם אחרי שמפעלים לייצור ציוד חקלאי כבד, מנועי דיזל לכלי שיט ועגורנים היו לכוח דומיננטי בכלכלת מילווקי, Miller Coors עדיין נחשב למוסד, ומייצר 10 מיליון חביות בירה מדי שנה.

העיר, אם כן, עדיין מנהלת רומן עז עם הבירה, המשתקף אף בשם של קבוצת הבייסבול שלה "מילווקי ברוארס" (מבשלי הבירה של מילווקי); מחווה ליצרני הבירה של העיר. "הסצנה הזאת רחוקה מלהיעלם", אומר ג'ון גוירדה, היסטוריון של מילווקי המתייחס לתפקיד הברים והמסבאות כמעין "סלונים" קהילתיים בעיר, "בשכונות רבות זה עדיין המצב".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו