בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

סוף לבדיחה הלעוסה

לאחר 59 שנים, מסטיק בזוקה האמריקאי ישווק ללא בדיחות

הירידה הדרסטית במכירות גרמה לשינוי במיתוגו של המסטיק המיתולוגי שישנה את חזותו בראשית 2013. בישראל, לעת עתה, לא יבוצע כל שינוי

8תגובות

בסוף החודש יקיץ הקץ על עולם מתקתק של בדיחות קרש, הידועות גם בכינוי בדיחות בזוקה. אולי לכך התכוון לוח השנה של שבט המאיה, שחזה את חורבן העולם בדצמבר 2012. על פי הניו יורק טיימס, בראשית השנה הבאה יוחלף עיצובו של המסטיק המיתולוגי ובזוקה ג'ו וחבריו ייצאו לפנסיה.

מסטיק בזוקה החל להימכר בארה"ב לאחר מלחמת העולם השנייה. שלוש עשרה שנה לאחר מכן צורף אליו הקומיקס בכיכובו של בזוקה ג'ו וחבורתו. בחמש השנים האחרונות חלה ירידה של 48% במכירות המסטיק, מ-17 מיליון דולר ב-2007, ל-8.8 מיליון דולר ב-2012. בעקבות כך הוחלט בחברה לשנות את פני המותג. החל בינואר הקרוב, חברת העיצוב "גודווין דיזיין גרופ" תחליף את העיצוב הגיאומטרי ואת הצבעים הפטריוטים אדום, כחול, לבן, שהיו מזוהים עם בזוקה כל השנים, בגווני פוקסיה וצהוב ובטקסטורת גרפיטי שמתחברת לתרבות הסקייטבורד. במקום הקומיקס, המסטיק ייעטף בחידונים, שעשועונים, הוראות לקיפולי נייר, וקודים שיאפשרו לצפות בתכנים דיגיטליים באתר המסטיק. בזוקה ג'ו וחבריו יצוצו לעתים באיורים החדשים, אבל ימנעו מלהתבדח. השינוי יגובה בפרסום בטלוויזיה ובאינטרנט, ובעיצוב מחדש של אתר החברה.

בישראל נמכר הבזוקה החל מ-1956. רות אדלר מחברת "עלית", נהגה לתרגם את הבדיחות והעתידות מאנגלית לעברית ובהן ההברקה, "עד גיל 21 תגיע לירח". אתמול שלחה עלית הודעת הרגעה ללועסים הוותיקים, והודיעה שבינתיים הגרסה הישראלית תישאר כפי שהיא: עם הבדיחות, העתידות, הצבעים הישנים והטובים והקומיקס.

לחצו להורדת בדיחת בזוקה למילוי עצמי

בשנת 2006 חברת התוכן המותגי UTURN, קיבלה משימה לכתוב מחדש את בזוקה. גולן כספי מהחברה מספר: "אנחנו הוספנו את העתידה 'עד גיל 21 תגיע להודו'. ניסינו לעשות משהו הרבה יותר ריאליסטי, כי לבסוף בזוקה היא לא רק לילדים, המותג פונה גם לבני שלושים שגדלו עליו. אז המצאנו משפטים יותר מודעים לעצמם כמו 'כנראה שתנוע על הקו בין הצלחה לכישלון'. מאוד ריאליסטי, טיפה מבאס אפילו". על ההחלטה להפסיק את הבדיחות והקומיקס הוא מצטער. "לבזוקה יש משהו שהרבה מותגים היו רוצים לעצמם, עולם תוכן עם ניחוח נוסטלגי. זאת טעות להפסיק את הקומיקס, צריך פשוט להתאים אותו לזמננו".

מנדי שמשוני, בן 46, מחדרה, אוסף בדיחות בזוקה מהארץ והעולם. באמתחתו מאות רצועות קומיקס, הוותיקות ביותר הן משנות ה-50, אותן הוא ממיין באלבומים לפי סדרות ושנים. "הערך של הקומיקס של בזוקה הוא לא מי יודע מה. גם הישנים משנות ה-50 וה-60 לא ממש יקרים. קונים אותם בדולר וחצי-שניים לכל בדיחה. יש אספנים שיש להם את הגלופות הישנות, ואת הצילומים שעשו מהם את הגלופות, ואת זה הם מוכרים ביוקר. אבל זה לא התחום שלי".

למרות חיבתו למסטיק ולעטיפות שלו, שמשוני לא ממש מתמוגג מרמת ההומור. "אני לא יודע אם יש משהו מצחיק בזה. זה בסך הכל מעניין וזה משהו שקל לאסוף אותו כי הוא לא תופס הרבה מקום", הוא אומר. לדבריו הוא לא ממש הופתע מההחלטה לשנות את הפורמט, "היו סימנים שזה הגיע לסוף. הם עשו את שלהם".

שתפו אותנו בזכרונות המתוקים ביותר שלכם מהבדיחות של בזוקה


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו