בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הדרת גברים גרסת ניו דלהי

בעקבות מחאות רבות של נשים בבירה ההודית על הטרדות מיניות מצד גברים באוטובוסים וברכבות, חנכו לאחרונה קווים וקרונות לנשים בלבד

תגובות

בחזית אוטובוס מספר 313, שנוסע ברחבי ניו דלהי, יושבות אך ורק נשים. הן עונדות עגילי זהב ולבושות בגדים מסורתיים בצבעים ורוד וירוק בהיר. הן נהנות מהנסיעה עד לרגע שבו גבר מנסה לעלות ולשבת לידן. תוך זמן קצר, קמות כמה מהנשים ומוודאות שהאיש לא ייכנס.

האוטובוסים בבירת הודו הסואנת עמוסים ביותר, בעיקר בבוקר ובשעות הלחץ. "בשעות האלה הגברים לא מתנהגים כמו ג'נטלמנים", אומרת אנג'ה שארמה, הנוסעת לעבודתה באחד האוטובוסים החדשים שמיועדים רק לנשים. לדבריה, "הם שולחים לעברנו ידיים, ואנחנו לא מסוגלות לעשות שום דבר נגדם".

נשים רבות יצאו להיאבק בתופעה ההטרדות המיניות בתחבורה הציבורית ובעקבות מחאתן החליט איגוד התחבורה של דלהי להקצות 11 קווי אוטובוסים בשעות הלחץ המיועדים רק לנשים. "בינתיים זהו רק ניסוי, ובעתיד אולי יתאפשר להרחיבו", אומר דובר החברה.

במערכת התחבורה הציבורית בבירה נוסעים יותר ויותר בני אדם משכונות מגורים לרובע העסקי של העיר. המטרו, שבו כבר יש קרונות נפרדים לנשים, מסיע כשני מיליון נוסעים ביום. הקרון הראשון שיועד לנשים ברכבת התחתית החל לפעול לפני שנתיים, וקו ורוד מפריד בין הנוסעות לבין אלפי הידיים של הגברים. כל גבר שמפר את מדיניות איגוד התחבורה עלול להיקנס, אף על פי שלא אחת מעדיפות הנוסעות לטפל בעניין בעצמן ומתעמתות עם העבריין.

מערכת המטרו של דלהי היא אחת הגדולות בעולם, אבל היא אינה מספקת מענה לכל 16 מיליון התושבים בעיר. הנסיעה באוטובוס זולה בהרבה, היא עולה רק חמישה רופי. עם זאת, היא גם פחות נוחה. "באוטובוסים העמוסים יש ריח מאוד לא נעים. בקו האוטובוס לנשים הנסיעה נעימה יותר", אומרת אחת הנוסעות. לדברי הנוסעת אניטה קליה, "בעתיד אסע רק באוטובוס לנשים. ככה החיים נוחים יותר. אני לא מרגישה בטוחה באוטובוסים אחרים".

חברת האוטובוסים דאגה לכך שבקווים המיוחדים יעבדו כרטיסניות ולא כרטיסנים. רינה גופטה במדיה הכחולים לבנים, שומרת על הדלת האחורית. הגברים שהיא מסרבת להכניס לאוטובוס יורדים בדרך כלל מבוישים, אולם כשהם עומדים מחוץ לאוטובוס הם לעתים קרובות מתעצבנים ודופקים על האוטובוס. גופטה אינה מתרגשת מכך. "האוטובוס הוא רעיון טוב, אבל לא לגברים, אלא רק לנשים", היא אומרת.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו