בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דו"ח הבי-בי-סי: כאוס ובלבול אפיינו את התנהלות מערכת החדשות ברשת השידור

חקירה שבדקה את נסיבות גניזת תחקיר על המנחה ג'ימי סאוויל, שלפי החשד התעלל בקטינים, קבעה שלצד ניהול כושל לא היה ניסיון לטייח את הפרשה

2תגובות

דו"ח פנימי שפרסם אמש (רביעי) תאגיד השידור הציבורי של בריטניה, בי-בי-סי, מותח ביקורת קשה על ההחלטות הניהוליות שהתקבלו ברשת. הדו"ח בחן את ההחלטה לא לשדר תחקיר על המנחה לשעבר, ג'ימי סאוויל, מהדמויות הטלוויזיוניות המוכרות במדינה, שהיה, לפי החשד, פדופיל והתעלל מינית בילדים במשך עשרות שנים.

הדו"ח, המחזיק 200 עמודים, נכתב בידי ניק פולארד, שעמד בראש ערוץ סקיי ניוז והתחיל את הקריירה שלו ככתב בבי-בי-סי. הוא קובע כי בתאגיד שררו "כאוס ובלבול של מערכת ניהול מאובנת", שהוכיחה שאיננה מסוגלת לטפל במשבר שהתפתח בעקבות ביטול השידור.
אף על פי שהדו"ח, שבחן אלפי הודעות בדואר האלקטרוני וראיין יותר מ-15 אנשי תקשורת, טוען כי הניהול ברשת היה כושל, אין הוא מאשים את הרשת בניסיון לטייח את פרשת ההתעללויות המיניות. סאוויל מת באוקטובר 2011 בגיל 84, כמה שבועות לפני שהתוכנית ניוזנייט (Newsnight) היתה צריכה לעלות לשידור.

בכך דחה פולארד את האשמה של רבים בכלי התקשורת במדינה, שבכירים ברשת חדשות, או הממונים עליהם, חששו מחשיפת פרטים המציגים את רשות השידור באור שלילי ורצו לגונן על שמו הטוב של סאוויל, ולכן לחצו על צוות התוכנית לגנוז את הכתבה. עורך התוכנית, פיטר ריפון, אמר כי הוא החליט לא לשדר את התחקיר כי חשב שמסקנות הכתבה אינן מבוססות דיין. "אמנם היו דיונים על הכתבה בין ריפון למנהליו, אבל אני לא חושב שהם חרגו מתחום השיקולים העיתונאיים הנאותים", אמר פולארד. לדבריו, אף על פי שכשל בתפקידו כמנהל, פעל ריפון מתוך כוונה טובה.

הדו"ח מותח ביקורת חריפה על ריפון ועל שני בכירים אחרים במערכת החדשות, שהיו מעורבים ישירות בהחלטה לבטל את שידור הכתבה החושפנית על סאוויל. השלושה הושעו מעבודתם בתשעה השבועות שנמשכה חקירתו של פולארד.

אי–פי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו