סין חנכה את קו הרכבת המהירה הארוך בעולם

הקו החדש, שמהירותו 300 קמ"ש, מחבר בין בייג'ינג שבצפון לעיר גואנגז'ו שבדרום. ממשלת סין משקיעה משאבים רבים במיזם הרכבות, שיושלם ב-2020

רויטרס
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
רויטרס

קו הרכבת המהירה הארוך בעולם נחנך היום (רביעי) בסין. הקו החדש, שאורכו 2,298 ק"מ, מחבר בין הבירה בייג'ינג שבצפון, לבין העיר גואנג'ואו, מרכז כלכלי בדרום המדינה. הנסיעה בין הערים, שארכה עד כה יותר מ-20 שעות, תתקצר בקו החדש לשמונה שעות בלבד. ממשלת סין משקיעה משאבים עצומים במיזם היוקרתי, שעם השלמתו יכלול רשת מסועפת של קווי רכבות מהירות.

הנסיעה הראשונה בקו החדש החלה בשעה 09:00, לפי שעון סין, עם יציאת הרכבת מבייג'ינג לגואנגז'ו. הקו, שמהירותו מגיעה ל-300 קמ"ש, עוצר ב-28 ערים בשישה מחוזות שונים במדינה. על פי סוכנות הידיעות הרשמית של סין, יותר מ‑150 זוגות של רכבות יפעלו בקו מדי יום.

בעת האחרונה אירעו כמה תקלות בקווי הרכבת בסין, שזכו להדים נרחבים בתקשורת. במארס קרס חלק ממסילה במרכז המדינה בעקבות גשמים עזים. בקיץ 2011 נספו 40 בני אדם בתאונת רכבת מהירה. התאונה עוררה חשש בנוגע לבטיחות הרכבות המהירות, ומאיימת על תוכניות עתידיות לייצא את הטכנולוגיה למדינות נוספות. שר הרכבות הסיני, שהוביל את בניית קווי הרכבת המהירה, והמהנדס הראשי של משרד הרכבות, נעצרו כמה חודשים קודם לתאונה בחשד למעורבות בפרשיית שחיתות שלא היתה קשורה למיזם.

רכבות הן חלק חיוני במערכת התחבורה הסינית. הממשלה מתכננת לפתח רשת רכבות מהירות ובה ארבעה קווים שיימתחו ממזרח למערב וארבעה קווים מצפון לדרום. בניית המסילות תושלם, על פי התכנון, עד לשנת 2020.

עם השקת הקו החדש יגיע האורך הכולל של מסילות הרכבת המהירה בסין ליותר מ‑9,300 ק"מ. עד לשנת 2015 אמור אורך המסילות להגיע ליעד של 18,000 ק"מ.

תגיות:

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ