בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"האטלנטיק" פרסם ידיעת תוכן שיווקי על סיינטולוגיה - ועורר זעם ברשת

באתר המגזין הופיעה ידיעה שהיללה את הצלחתה של הכנסייה והעומד בראשה ונעדרה כל ביקורת, כולל בטוקבקים. אחרי שלל תלונות, באתר הודו: "פישלנו"

7תגובות

ידיעת תוכן שיווקי שעלתה אתמול (רביעי) באתר המגזין "אטלנטיק" מעוררת מחלקות רבה בתקשורת בארה"ב. הידיעה עסקה בהצלחה חסרת התקדים של כנסיית הסיינטלוגיה בשנת 2012. כותרתה היא "דייויד מיסקאביג' (ראש הכנסייה) מוליך את הסיינטלוגיה לשנת שיא".

הידיעה מפרטת את הישגי הכנסייה בשנה שעברה, וביניהם התפתחותה לכדי יותר מעשרת אלפים כנסיות וקבוצות מיסיון ב-167 מדינות ברחבי העולם. עוד נכתב כי "הגידול בכנסייה בשנה האחרונה הוא גדול פי 20 מהגידול בכנסייה לפני עשור".

כנסיית הסיינטולוגיה הוקמה לפני 60 שנה על ידי ל. רון הבארד בקליפורניה. בין חבריה נמנים השחקנים טום קרוז, ג'ון טרוולטה ואליזבת מוס. הסיינטלוגיה מוגדרת כתורה רוחנית, עיונית ומעשית אך האופן בו פועלים אנשי הכנסייה מעוררת פולמוסים וביקורות ברחבי העולם. ואולם, בידיעה שעלתה באטלנטיק נכתבו כמה טוקבקים שכולם אף הם מחמיאים להישגי הכנסייה.

מסך

"נראה כי דייויד מיסקאביג' והסיינטולוגיה בתקופה נהדרת של צמיחה והתקשורת שוב מפספסת את הסיפור", נכתב בראשון. "לא היה לי מושג שלסיינטולוגיה יש כל כך הרבה כנסיות. כבוד", נכתב בשני. "יותר ויותר אנשים לומדים על היתרונות האדירים שטמונים בטכניקה הפרקטית של הסיינטולוגיה", נכתב בטוקבק נוסף.

די מהר עוררו הידיעה והטוקבקים סערה ברשת החברתית, כאשר כמעט כל הביקורת מופנית כלפי המגזין היוקרתי. רבים לא הבינו איך "האטלנטיק" מסכן 126 שנות מוניטין כאחד הירחונים האיכותיים ביותר בסיקור תרבות, פוליטיקה ואקטואליה, בעבור פרסומת מפוקפקת.

ואכן, "האטלנטיק" החליט להוריד את הידיעה שעות ספורות לאחר שעלה ואף פרסם התנצלות. "פישלנו בענק", נכתב באתר האטלנטיק. "לא היינו צריכים להתמודד עם גל של ביקורת בונה כדי שנדע שעשינו טעות, ואולי אף כמה טעויות. בניסיוננו ליצור פורמטים חדשים של פרסומות דיגיטליות – פשוט נסחפנו. אנחנו מתנצלים על כך ומבטיחים לעבוד קשה כדי לתקן את מה שנעשה".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו