בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיריית ניו יורק נכנעת לצפירות המכוניות

למורת רוחם של תושבים רבים, עד סוף 2013 יוסרו כל שלטי ה"אין לצפור" ממדרכות ניו יורק. בבדיקה שנערכה השנה במנהטן נשמעו 28 צפירות בדקה

4תגובות

אף על פי שצפירה היא סימן ההיכר של התנועה בניו יורק, כמו חציית כביש במקום אסור, היא נחשבת לעבירה על החוק. עם זאת, כולם עושים זאת ואיש אינו נענש. בימים אלה החליטה עיריית ניו יורק להודות בתבוסתה ולהניף דגל לבן לאות כניעה מול הצופרים. למרות התנגדותם של רבים מהתושבים, העירייה מתכוונת לסלק את שלטי ה"אין לצפור" מהרחובות. עד סוף 2013 כבר לא יוותר אף תמרור שכזה בניו יורק כולה.

לדברי גורמים בעירייה, המהלך הוא חלק מיוזמה להסיר מעל מדרכות העיר העמוסות תמרורים ושלטים שאיש אינו נוהג לפיהם ממילא. ההחלטה עוררה התנגדות עזה בקרב תושבי העיר, ובפרט אלה שמתגוררים באזורים סואנים, דוגמת ה"אפר ווסט סייד" וה"אפר איסט סייד". "כמות הבקשות שאני מקבלת מתושבים, להתקנת שלטי 'אין לצפור', עצומה", אומרת גיי ברואר, חברת מועצת העיר מנהטן, שכתבה מכתב בגנות ההחלטה לממונה על התחבורה בעיר.

צפירות שלא לצורך עדיין נחשבות לעבירה על החוק, והקנס עליהן עומד על 350 דולר. עם זאת, מספר הדו"חות שנרשמים זניח. בשנה האחרון הוא עמד על 206 בלבד. לדברי אד קוץ', שיזם את התקנת התמרורים בשנות ה-80, הצפירות צומצמו באופן משמעותי מאז. הוא סבור שלתמרורים היה תפקיד חשוב בהפחתת הרעש הסביבתי, אך רבים חולקים על דעתו.

בלומברג

לדברי ארלין ברונזפט, מומחה לתחבורה וממנסחי תקנות הרעש העירוניות, האשם נעוץ בעירייה, שאינה אוכפת את החוק כראוי. ראש העיר הנוכחי, מייקל בלומברג מסכים איתו, ומודה בכך שהחוקים העירוניים אינם נאכפים באופן מיטבי.

ואולם, באחרונה נהגתה תוכנית חדשה להתמודדות עם בעיית הרעש. בהמשך השנה תגיע לרחובות העיר "מונית העתיד", המצוידת בצופר בעל צליל מטריד פחות, וב"פנסי צופר", שיידלקו בשעת הפעלת הצופר. דיוויד יסקי, ראש מחלקת המוניות בעירייה, אומר שהשיטה תסייע לשוטרים לזהות את המכוניות שבהן הופעל הצופר, ולאכוף ביתר קלות את החוק האוסר על צפירות מיותרות.

בבדיקה שנערכה ליד רמזור בחזית המדיסון סקוור גרדן החודש, במשך דקה שבה דלק אור ירוק ברמזור (בין 15:38 ו-15:39) נשמעו 28 צפירות, ובהן 8 צפירות מאותה משאית לבנה שעמדה מאחורי אוטובוס.

יש לציין כי שאון הצופרים הניו-יורקי נבלע ברעשי הרקע: הצפצוף המאותת להולכי רגל קשיי ראייה שניתן לחצות את הכביש בבטחה, שריקותיו של אדם שניסה לעצור מונית, צלילי מופע תיפוף שעלו מתוך מסדרונות הרכבת התחתית ושיחה קולנית שניהלו שני מוכרי עיתונים. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו