בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עוגיות עם מזל אבל בלי אהבה

לבקשת הורים מודאגים, השמיטה יצרנית עוגיות את המסרים הרומנטיים מעוגיות המזל. גם יצרני העוגיות סבורים שהמסרים צריכים להיות גורליים פחות

3תגובות

רווקים ורווקות שמייחלים למצוא בפתקים שבעוגיות המזל שלהם בשורות משמחות על זוגיות מתקרבת ייאלצו בקרוב למצוא אפיק תקווה אחר. זאת משום שבעקבות תלונות הורים החליטה יצרנית עוגיות המזל הגדולה בעולם, וון-טון פוד, להסיר את המסרים הרומנטיים מהפתקים שבעוגיות ולהחליפם בהודעות שיתאימו גם לילדים קטנים.

ראשי החברה קיבלו בהבנה את דרישתם של ההורים. "יש להם נקודת מבט שונה משלנו", אמר דריק וונג, סגן נשיא בחברה. עמיתו, דני זנג, הדגיש כי לחברה חשוב שהמסרים בעוגיות המזל לא יכעיסו איש. "אנחנו רוצים שללקוחות שלנו יהיו רגשות חיוביים ולא שליליים כלפי העוגיות", אמר. הוא סייג את דבריו וביקר את הפרשנות המוטעית שעלולה היתה להינתן לחלק מהמסרים שהוסרו, כמו "רומנטיקה ונסיעות באות יחד", או "אם יש לך נסיעת עסקים עם עמית או עמיתה לעבודה זה לא אומר שיהיה לך רומן איתם".

במפעלי החברה בלונג איילנד סיטי, בקווינס וביוסטון שבטקסס אופים מדי יום כחמישה מיליון עוגיות שנשלחות למרכולים ולמסעדות בכל רחבי ארצות הברית. יש לה קטלוג של כעשרת אלפים מסרים שמוכנסים לעוגיות לפי התור. החברה כבר החלה להשמיט מסרים רומנטיים נוספים, ובהם "מישהו שמעריץ אותך מאוד נמצא ממש מול עיניך", "הערב מובטח לך עניין רומנטי" ו"תעלומה רומנטית תוסיף בקרוב עניין לחייך". במקום זאת שולבו בין היתר "כל יום אתך הוא יום מיוחד במינו", "אף אחד בעולם אינו יותר יפה ממך" ו"רק אהבה גורמת לנו לראות דברים רגילים באור מיוחד במינו".

החברה נוהגת לשנות לעתים קרובות את המסרים שלה גם בנושאים שאינם רומנטיים. כך, המסר "אתה תירש בקרוב רכוש גדול" שונה באחרונה ל"אתה תקבל בקרוב רכוש גדול". "אנשים אמרו לנו שהם אוהבים את קרובי משפחתם ולא רוצים שימותו בקרוב", נימק זנג את השינוי.

אנשים הנחשבים מומחים לעוגיות מזל מסכימים שאכן עדיף שהמסרים יהיו שטחיים ולא הרי גורל. "הרומנטיקה אכן מטעה ואין מסר אחיד שיכול להתאים לכולם", אמרה ג'ניפר לי שכתבה את "תולדות עוגיות המזל". "גם אי אפשר לדעת מי מקבל את העוגייה. המסר ‘תפגשי זר גבוה ושחרחר' אומר דבר אחד לצעירה אופנתית בת 20 ודבר שונה לגמרי לילדה בת 6. מסרים רומנטיים הם לא בגד בגודל אחיד שיכול להתאים לכולם".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו