בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לנהוג ב-1,600 קמ"ש באחת הפינות הנידחות באפריקה

ב-1997 היה אנדי גרין לנהג הראשון ששובר את מחסום הקול במכונית בעלת מנוע רקטי. כעת הוא מקדם פרויקט גרנדיוזי לקראת האתגר המהיר הבא

6תגובות

בשקט בשקט, באחת הפינות המבודדות ביותר בדרום אפריקה, עמל צוות בריטי בניסיון לשבור שיא עולם יוצא דופן. מזה כשנתיים מעסיק הצוות כ-300 פועלים העובדים עם אתי חפירה ומריצות כדי להוציא כ-6,000 טונות של אבנים ופסולת מרצועה מדברית סמוך לגבול נמיביה ובוצואנה, כדי ליצור מסלול מרוצים מיוחד שיאפשר למכונית על קולית להגיע למהירות הקרקעית הגבוהה ביותר אי פעם.

נהג המרוצים שעומד בראש הפרויקט הוא אנדי גרין. לדבריו, אם הכל יילך לפי התוכנית, ב-2015 הוא יתניע כלי רכב בעל מנוע רקטי וטכנולוגיה של מטוס קרב, וינסה להגיע למהירות של 1,000 מייל לשעה (1,610 קמ"ש). אם יצליח, הוא ינפץ את השיא שקבע ב-1997 - 1,228 קמ"ש. היתה זו הפעם הראשונה שבה רכב קרקעי הצליח לשבור את מחסום מהירות הקול. בסרטון - הדמיה לקראת ניסיונו של גרין לשבור את השיא.

המסלול החדש נבנה באזור הקסקים פאן הנידח. אורכו 20 קילומטרים ורוחבו 1.1 קילומטרים והוא אמור להתחרות בעתיד בשני המסלולים הפעילים כיום בארה"ב: האחד ממוקם במדבר האבנים השחורות בנוואדה, והשני ברמות המלח של יוטה.

ניקוי הקרקע ויישורה היא משימה מונומנטלית שנעשית ברובה בידיים חשופות, והצוות כבר פנה לספר השיאים של גינס בניסיון לזכות בהכרה בשיא דווקא שאינו קשור למהירות: הפרויקט הגדול ביותר שביצע האדם לפינוי קרקע. הפועלים הם תושבי האזור, שבו שיעורי האבטלה גבוהים באופן יחסי. ממשלת המחוז משלמת להם 11 דולר ליום - שכר ממוצע בפרויקטים ציבוריים אחרים שמבוצעים באזור.

אי–פי

ראש מחלקת התיירות העסקית, פיטר מק'וצן, אומר כי אחרי שבירת השיא מתכוונים במחוז להפוך את המסלול לאטרקציה תיירותית, שתשפר את חייהם של התושבים. כחלק מהפרויקט, צפויים אנשי הצוות לסרוק את השטח באמצעות לייזר כדי לוודא שהוא חלק לחלוטין. "פגיעה של אבן בגלגלים במהירויות האלה הם כמו פגיעה מכדור על קולי. זה מספיק כדי לפעור חור בכל דבר", אומר גרין בן ה-50.

האתר בהקסקים פאן נבחר על ידי גרין בתום חיפוש בכל רחבי העולם. לדבריו, מדובר באזור נגיש ובטוח. גם הצמיגים צפויים לתפקד טוב יותר מאשר על משטחי המלח של יוטה. בינתיים הוא צפוי להמשיך בגיוס הכספים למבצע: 24 מיליון דולר גויסו עד כה והנהג העל קולי זקוק ל-11 מיליון נוספים. בסרטון - גרין שובר את מחסום הקול ב-1997.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו