לנהוג ב-1,600 קמ"ש באחת הפינות הנידחות באפריקה

ב-1997 היה אנדי גרין לנהג הראשון ששובר את מחסום הקול במכונית בעלת מנוע רקטי. כעת הוא מקדם פרויקט גרנדיוזי לקראת האתגר המהיר הבא

לוגו אי-פי
אי-פי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים6
לוגו אי-פי
אי-פי

בשקט בשקט, באחת הפינות המבודדות ביותר בדרום אפריקה, עמל צוות בריטי בניסיון לשבור שיא עולם יוצא דופן. מזה כשנתיים מעסיק הצוות כ-300 פועלים העובדים עם אתי חפירה ומריצות כדי להוציא כ-6,000 טונות של אבנים ופסולת מרצועה מדברית סמוך לגבול נמיביה ובוצואנה, כדי ליצור מסלול מרוצים מיוחד שיאפשר למכונית על קולית להגיע למהירות הקרקעית הגבוהה ביותר אי פעם.

נהג המרוצים שעומד בראש הפרויקט הוא אנדי גרין. לדבריו, אם הכל יילך לפי התוכנית, ב-2015 הוא יתניע כלי רכב בעל מנוע רקטי וטכנולוגיה של מטוס קרב, וינסה להגיע למהירות של 1,000 מייל לשעה (1,610 קמ"ש). אם יצליח, הוא ינפץ את השיא שקבע ב-1997 - 1,228 קמ"ש. היתה זו הפעם הראשונה שבה רכב קרקעי הצליח לשבור את מחסום מהירות הקול. בסרטון - הדמיה לקראת ניסיונו של גרין לשבור את השיא.

המסלול החדש נבנה באזור הקסקים פאן הנידח. אורכו 20 קילומטרים ורוחבו 1.1 קילומטרים והוא אמור להתחרות בעתיד בשני המסלולים הפעילים כיום בארה"ב: האחד ממוקם במדבר האבנים השחורות בנוואדה, והשני ברמות המלח של יוטה.

ניקוי הקרקע ויישורה היא משימה מונומנטלית שנעשית ברובה בידיים חשופות, והצוות כבר פנה לספר השיאים של גינס בניסיון לזכות בהכרה בשיא דווקא שאינו קשור למהירות: הפרויקט הגדול ביותר שביצע האדם לפינוי קרקע. הפועלים הם תושבי האזור, שבו שיעורי האבטלה גבוהים באופן יחסי. ממשלת המחוז משלמת להם 11 דולר ליום - שכר ממוצע בפרויקטים ציבוריים אחרים שמבוצעים באזור.

אנדי גרין אחרי שנהג ב-328 מייל לשעה במשטחי המלח ביוטה ב-2006צילום: אי–פי

ראש מחלקת התיירות העסקית, פיטר מק'וצן, אומר כי אחרי שבירת השיא מתכוונים במחוז להפוך את המסלול לאטרקציה תיירותית, שתשפר את חייהם של התושבים. כחלק מהפרויקט, צפויים אנשי הצוות לסרוק את השטח באמצעות לייזר כדי לוודא שהוא חלק לחלוטין. "פגיעה של אבן בגלגלים במהירויות האלה הם כמו פגיעה מכדור על קולי. זה מספיק כדי לפעור חור בכל דבר", אומר גרין בן ה-50.

האתר בהקסקים פאן נבחר על ידי גרין בתום חיפוש בכל רחבי העולם. לדבריו, מדובר באזור נגיש ובטוח. גם הצמיגים צפויים לתפקד טוב יותר מאשר על משטחי המלח של יוטה. בינתיים הוא צפוי להמשיך בגיוס הכספים למבצע: 24 מיליון דולר גויסו עד כה והנהג העל קולי זקוק ל-11 מיליון נוספים. בסרטון - גרין שובר את מחסום הקול ב-1997.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ