בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הדילמה של חברות התעופה: כלואות בין לחצים פוליטיים, משפטיים וביטחוניים

הוראות רשויות התעופה שלא לטוס לישראל והפלת המטוס המלזי באוקראינה מאלצות את חברות התעופה להעריך מחדש את התנהלותן באזורי סכסוך

7תגובות

כאשר חברות התעופה האירופיות והאמריקאיות מיהרו אתמול (שלישי) לבטל את טיסותיהן לישראל, הן הפגינו עצבנות ותחושת דחיפות חדשה בנוגע לטיסה אל יעדי סכסוך בעולם, על רקע הפלת מטוס הנוסעים המלזי מעל אוקראינה בשבוע שעבר.

חברת דלתא האמריקאית החזירה אתמול את טיסתה לתל אביב וביטלה עד להודעה חדשה את טיסותיה העתידיות בין ארה"ב לישראל, אחרי שרקטה נחתה בסמוך לנמל התעופה בן גוריון. חברות תעופה אמריקאיות אחרות מיהרו ללכת בעקבותיה, ובתוך שעות עשו כן גם חברות תעופה באירופה ובקנדה, חרף מחאת הממשלה. חברת אל על ממשיכה לקיים את לוח הטיסות הסדיר שלה.

החברות הקדימו את החלטת רשויות התעופה להפסיק את שירות הטיסות לישראל. מנהל התעופה של ארה"ב, FAA, הטיל איסור של 24 שעות אחרי החלטת החברות להשעות את טיסותיהן לישראל. גם באירופה הפסיקו חברות לופטהנזה הגרמנית, אליטליה האיטלקית ואייר פרנס הצרפתית, את טיסותיהן עוד לפני שהסוכנות לבטיחות התעופה של אירופה פרסמה את המלצותיה. מאוחר יותר הערב (רביעי) הודיעה ה-FAA כי תאריך את האיסור על טיסות לישראל וממנה ביממה נוספת.

מומחים לענייני תעופה ומשפט אמרו שחברות התעופה אומדות עכשיו את הסיכונים, גם כדי להתגונן מפני תביעות אפשריות בגין רשלנות, על רקע אסון הפלת המטוס המלזי בשבוע שעבר בטיל נגד מטוסים. "למרבית החברות יש מחלקות לביטחון המשתדלות להעריך את מכלול הסיכונים הללו", אמר ויליאם וולדוק, מרצה למדעי הבטיחות באוניברסיטה לאווירונאוטיקה אמברי רידל. " אני מניח שכולם נמצאים במצב של דריכות גבוהה מאוד עכשיו". 

ריצ'רד אבולעפיה, אנליסט בקבוצת טיל (Teal Group), אמר שחברות התעופה נוטות להימנע מטיסה ליעדי סכסוך יותר מבעבר, אך ציין שבמקומות מעטים מאוד יש לגופים צבאיים לא ממשלתיים נשק מתוחכם דיו להפיל מטוסים.

הממשלה סבורה שחברות התעופה הרחיקו לכת בתגובתן. בהפגנת סולידריות עם ישראל, הודיע ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, על החלטתו לטוס אתמול בלילה בחברת אל על לתל אביב, כדי להוכיח שבטוח לטוס לישראל וממנה. "הטלת מגבלות האמריקאיות על הטיסות לישראל היא שגיאה המעניקה לארגון חמאס ניצחון שלא מגיע לו ויש להסירו לאלתר", אמר בלומברג. 

ג'ונתן רייטר, עורך דין בכיר המתמחה בתאונות אוויריות, אמר שטיסה לנמל תעופה שכמעט נפגע מרקטה עלולה להצביע על מעשה רשלנות. זה מסביר מדוע חברות התעופה הפסיקו את טיסותיהן לישראל. "אני בטוח שמדובר גם בדאגה לשלום הנוסעים", אמר רייטר, "אבל אני חושב שחברות התעופה מעדיפות לנקוט משנה זהירות, היות שמוטל עליהן להוכיח שהן עושות כל מה שביכולתן כדי למנוע מקרי פציעה ומוות".

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו