בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בעקבות התרסקות המטוס בצרפת: נוהל חדש מחייב שני אנשי צוות לשהות בתא הטייס במשך כל הטיסה

את הנוהל הנהיגה הרשות האירופית לבטיחות תעופה כלקח מחקירת התרסקות המטוס הגרמני בצרפת. לפי החשד, טייס המשנה שהה לבדו בתא הטייס, נעל את הדלת והביא להתרסקות המטוס

8תגובות

הרשות האירופית לבטיחות בתעופה (EASA) מנהיגה שינויים בנהלי הטיסה, זאת בעקבות אסון התרסקות מטוס הנוסעים של חברת ג'רמן ווינגס שאירע ביום שני. הרשות האירופית הורתה אתמול בלילה לכל חברות התעופה אשר כפופות לה להנהיג נוהל מחייב חדש, לפיו תהיה חובת שהייה של שני אנשי צוות בתא הטייס במהלך הטיסה. גם בחברת התעופה ארקיע הישראלית הודיעו בסוף השבוע כי הוחלט בחברה ליישם את הנוהל בעקבות התאונה.

הנוהל הופק כלקח מחקירת התאונה של המטוס הגרמני בצרפת, בה לפי החשד טייס המשנה, אנדראס לוביץ בן ה-28, סירב לפתוח את דלת תא הטייס אחרי שנעל אותה בכוונה – וביצע ככל הנראה התרסקות מכוונת של המטוס שגבתה את חייהם של 150 בני אדם. בעקבות המקרה, התחייבו ביממה האחרונה חברות תעופה רבות כי ישנו בקרוב את כללי הבטיחות שלהן ויבטיחו כי לפחות שני אנשי צוות ישהו בתא הטייס בכל זמן נתון.

לאחר התאונה, חברת התעופה ג'רמן ווינגס הסירה מסע פרסום ברכבת התחתית של לונדון – ב-82 מתחנות הרכבת התחתית של העיר התנוססו פוסטרים של חברת הלואו קוסט עם הסלוגן: GET READY TO BE SURPRISED (התכוננו להיות מופתעים).

רויטרס

חברת לופטהנזה, החברה האם של ג'רמן ווינגס, עומדת בפני תשלום פיצויים בסכומי עתק למשפחות 150 הנספים באסון. תקרת הפיצויים לקרבן תאונה אווירית (ללא הוכחת רשלנות) לפי החקיקה האירופית עומדת כעת על כ-171 אלף איירו. אך אם יוכח כי החברה התרשלה, היא צפויה לתשלום פיצויים בסכומי כף שאינם מוגבלים.

אתמול דווח בגרמניה כי טייס המשנה הסתיר שקיבל חופשת מחלה ביום הטיסה. על פי הדיווח, המשטרה מצאה בביתו בדיסלדורף את אישור המחלה ליום הטיסה, אשר ייתכן וקשור לכך שסבל מבעיות נפשיות.‎ לפי החוקרים בגרמניה, אין חשד שהמטוס הופל על רקע מחאה פוליטית או דתית.

חברת לופטהנזה, בדומה לכל חברות התעופה, מורה בבירור לאנשי צוותי התעופה המועסקים על ידה, לדווח לממונים על כל התנהגות יוצאת דופן של עמיתיהם. צוותי הטיסה מתבקשים להתריע על כל חשד, ולו הקל ביותר, של אלכוהוליזם, דיכאון או אי יציבות נפשית, אשר עליהם ניתן לדווח באופן אנונימי. עם זאת, לא ידוע אם אותן תקנות תקפות גם לחברת הלואו־קוסט ג'רמן ווינגס – חברת הבת של לופטהזנה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו