בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נמצא רכיב החשוד כאחראי לצניחת חרטום הבואינג שהתרסק באתיופיה

הרכיב דמוי בורג מיועד לקבוע את מיצוב המטוס ולהעלות או להוריד את חרטומו. אחרי מציאתו השתכנעו הרשויות בארה"ב להצטרף למדינות רבות בעולם ולקרקע את המטוסים מדגם 737 מקס

5תגובות
משפחות של קורבנות מקניה באתר ההתרסקות ליד אדיס אבבה, אתמול
AFP

רכיב דמוי בורג התגלה בין שברי ההריסות של מטוס הבואינג 737 מקס־8, שהתרסק ביום ראשון באתיופיה והביא למותם של 157 נוסעים ואנשי הצוות. חוקרים מעריכים כי רכיב זה קשור להתרסקות והם מקווים שבעזרתו יוכלו לגלות מה קרה. במקביל בצרפת החלו מומחים לעבוד על פענוח תכולתן של התיבות השחורות שנמצאו במקום ההתרסקות.

מיקומו של בורג החיבור, שאמור לקבוע את מיצוב המטוס ולהעלות או להוריד את חרטומו, מצביע לפי בדיקה ראשונית שהמטוס היה אמור לצלול למטה, כך לפי מקור המקורב לחקירה. הראיה היא זו שסייעה לשכנע את הרשויות בארה"ב לקרקע את המטוסים מהדגם הזה, הוסיף המקור.

בואינג 737 מקס-8 שקורקע בנמל התעופה הבינלאומי במיאמי, שלשום
AFP

BEA — הרשות הצרפתית לבטיחות תעופה — קיבלה ביום חמישי את הקלטות הקול מתא הטייס ואת נתוני הטיסה כדי לפענח אותם, והחוקרים בזירת ההתרסקות ליד אדיס אבבה ממשיכים לבדוק את שברי המטוס. חברת בואינג נקלעה למשבר בעקבות התרסקות מטוס הבואינג של חברת אתיופיאן איירליינס, שהיתה השניה מסוגה בחמשת החודשים האחרונים, והמניות שלה צנחו. כתוצאה מכך התעוררו שאלות על עתיד החברה שמטוסיה הם הפופולאריים ביותר בעולם.

הניו יורק טיימס דיווח שהמטוס, שהיה בדרכו לניירובי, נקלע לצרה מיד לאחר המראתוׂ מאחר שהיטלטל ללא הרף ועלה וירד עשרות מטרים בכל פעם. הקברניט ביקש בקול מבוהל לשוב על עקבותיו שלוש דקות בלבד לאחר ההמראה, מאחר שהמטוס האיץ את מהירותו למהירות חריגה. "עצור! עצור! מבקש לחזור הביתה", אמר הטייס לפקחי הטיסה, שעשו מאמצים להסיט מדרכו של המטוס שני מטוסים אחרים שהתקרבו לנמל התעופה. מהירות המטוס הואצה מעל ומעבר למה שנחשב לתקין, וחמש דקות אחרי ההמראה כל המגעים בינו לבין מגדל הפיקוח נותקו.

בואינג 737 מקס - דלג

דניאל אלוול, מנהל רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב, דיווח ביום רביעי על ראיה שהתגלתה במקום ההתרסקות אך לא מסר מה טיבה. לדבריו, ראיה זו היתה חלק מהסיבה שהרשות שינתה ממינהגה וקרקעה זמנית מחצית מטיסותיו של המטוס הפופולרי ביותר של בואינג. לפני כן, נמנעו הרשויות האמריקאיות מלעשות כך אפילו כשמדינות אחרות קרקעו אחת אחרי השניה את המטוסים מהדגם הזה. הבורג ונתוני המעקב הלווייניים אחר הטיסה, שכנעו את רשות התעופה הפדרלית שיש דמיון בין התרסקות המטוס האתיופי להתרסקות מטוס מאותו דגם ליד חופי אינדונזיה ב–29 באוקטובר. בהתרסקות הקודמת התגלה כי רכיב בטיחותי במטוס ניסה שוב ושוב לגרום למטוס לצלול כתוצאה מתקלה.

שבועות אחרי ההתרסקות ההיא בים ג'אווה שלחופי אינדונזיה, הבטיחו בכירים בחברת בואינג במהלך פגישה עם איגודי הטייסים של חברת סאות'ווסט איירליינס ואמריקן איירליינס לבצע עדכון גרסה למטוסי 737 מקס עד סוף 2018. זו היתה הפעם האחרונה שהטייסים שמעו מחברת בואינג. חודשים לאחר מכן המטוסים עדיין המתינו לעדכון המיוחל. אחרי ההתרסקות ביום ראשון באתיופיה הודיעו הרשויות בארה"ב כי עדכון התוכנה יהיה מוכן עד החודש הבא.

איסוף שברים ורכוש של הנפגעים באתר ההתרסקות באתיופיה, אתמול
AFP

סוכנות הידיעות הצרפתית דיווחה מפי מקורות שונים כי בואינג מתכננת להפיץ עדכון תוכנה ל–737 מקס תוך עשרה ימים. בחברת בואינג אישרו כי העדכון יופץ בשבועות הקרובים, אך לא מסרו לוח זמנים מדויק.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו