ניקרגואה הכריזה על פרויקט ענק שיתחרה בתעלת פנמה

בהשקעה של 40 מיליארד דולר, ועם תקוות להוציא חצי מיליון אנשים מהעוני, תחל בקרוב כריית תעלה שאמורה להיות ארוכה, רחבה וטובה יותר

שלמה פפירבלט
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
שלמה פפירבלט

בדצמבר תתחיל חברה סינית לבנות את תעלת ניקרגואה, נתיב מים חדש שיחבר בין האוקיינוסים האטלנטי והשקט, ויהיה אלטרנטיבה לתעלת פנמה. נתיב השייט החדש, בעל החשיבות כלכלית־אסטרטגית גדולה, יהיה מוכן בתוך חמש שנים ופתיחתו הרשמית תהיה בשנת 2020 - כך לפחות לפי מידע רשמי שנמסר אתמול בבירה מנגואה.

"הארץ" היה העיתון הראשון שפרסם את הידיעה על כך שנשיא ניקרגואה, דניאל אורטגה, מתכנן לבנות תעלה בין האוקיינוסים, בנובמבר 2010. הידיעה זכתה בזמנו להדים ולתגובות רבות בעולם. דובר של משרד החוץ האמריקאי שהתבקש להגיב אז על המידע, אמר: "ארצות הברית אינה מודעת לשום תוכניות לחפור תעלה באמריקה הלטינית". וואנג ג'ינג, נשיא חברת HKND מהונג קונג, שתבצע את כריית התעלה והמתקנים הנלווים לה, אמר אתמול: "זהו הפרויקט הגדול מסוגו בהיסטוריה של האנושות, הנתיב יעבור על פני 278 קילומטרים, והתקציב המוערך הוא כ-40 מיליארד דולר". מדובר בנתיב ארוך בהרבה מ–77 הקילומטרים של תעלת פנמה.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ