שלמה פפירבלט

בדצמבר תתחיל חברה סינית לבנות את תעלת ניקרגואה, נתיב מים חדש שיחבר בין האוקיינוסים האטלנטי והשקט, ויהיה אלטרנטיבה לתעלת פנמה. נתיב השייט החדש, בעל החשיבות כלכלית־אסטרטגית גדולה, יהיה מוכן בתוך חמש שנים ופתיחתו הרשמית תהיה בשנת 2020 - כך לפחות לפי מידע רשמי שנמסר אתמול בבירה מנגואה.

"הארץ" היה העיתון הראשון שפרסם את הידיעה על כך שנשיא ניקרגואה, דניאל אורטגה, מתכנן לבנות תעלה בין האוקיינוסים, בנובמבר 2010. הידיעה זכתה בזמנו להדים ולתגובות רבות בעולם. דובר של משרד החוץ האמריקאי שהתבקש להגיב אז על המידע, אמר: "ארצות הברית אינה מודעת לשום תוכניות לחפור תעלה באמריקה הלטינית". וואנג ג'ינג, נשיא חברת HKND מהונג קונג, שתבצע את כריית התעלה והמתקנים הנלווים לה, אמר אתמול: "זהו הפרויקט הגדול מסוגו בהיסטוריה של האנושות, הנתיב יעבור על פני 278 קילומטרים, והתקציב המוערך הוא כ-40 מיליארד דולר". מדובר בנתיב ארוך בהרבה מ–77 הקילומטרים של תעלת פנמה.

תגיות קשורות:

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ