המשימה לתלמידים: לשכנע שהנאצים צודקים ושיהודים רשעים

מורה בבית ספר תיכון באלבני בירת ניו יורק הטילה על תלמידיה לכתוב חיבור לאחר צפייה בתעמולה נאצית. שליש מהתלמידים סרבו למלא את המשימה

חמי שלו
ניו יורק
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
חמי שלו
ניו יורק

תלמידי אנגלית בבית  ספר תיכון באלבני, בירת מדינת ניו יורק, התבקשו על ידי מורתם לכתוב חיבור דמיוני על תקופת השלטון הנאצי שמטרתו לשכנע ש"יהודים הם רשעים ומהווים את המקור לצרותיה של גרמניה".

העיתון "טיימס יוניון" באלבני דיווח שתלמידי שלוש כיתות אנגלית התבקשו לצפות בתעמולה נאצית ובספרות אנטישמית  שתסייע להם לנסח חמש פסקאות קולעות, בהתאם להנחיות שקיבלו. "עליכם להעמיד פנים שאני פקידה בממשלה הנאצית", כתבה המורה, "ולשכנע אותי בנאמנותכם למשטר על ידי כתיבת חיבור המוכיח את רשעותם של היהודים".

כשליש מהתלמידים בכיתה סירבו למלא את המשימה, והוריהם התלוננו בפני הנהלת בית הספר ורשויות החינוך בעיר. מנהלת מחוז החינוך לו שייך בית הספר , ונדן ויינגרד, התנצלה בפני ההורים אך ציינה שלדעתה מאחורי המשימה "לא עמדה כל כוונת זדון או חוסר רגישות כלפי המשפחות היהודיות מבין תלמידנו".

וויינגרד אמרה ל"טיימס יוניון" שהמשימה ניתנה לתלמידים במסגרת תוכנית שכינויה "ליבה משותפת" שנועדה ליצור סטנדרטים אחידים ולשפר את רמת הלימודים בכל רחבי ארצות הברית. התוכנית מעוררת תרעומת בקרב גורמים שמרניים באמריקה, המתנגדים למה שהם רואים כפגיעה בסמכויות של המדינות ושל רשויות החינוך המקומיות וניסיון של הממשל הפדרלי להתערב בתחומים שלא נועדו לו. התקרית ה"נאצית" עשויה לשמש את השמרנים כראיה לפגיעתם הרעה של לימודי הליבה.

במסגרת המשימה, התבקשו התלמידים לברור מבין עקרונות הרטוריקה של אריסטו – לוגוס, פאתוס או אתוס – כדי לנסח טיעונים משכנעים. "זכרו שחייכם – כאן בגרמניה הנאצית של שנות ה-30 – תלויים בכך", כתבה המורה. "אין לכם שיקול דעת בעניין", הוסיפה. "עליכם לשכנע אותי שהיהודים הם רשעים ומהווים את המקור לכל הצרות של גרמניה".

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ