בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

ניקרגואה תקים תעלה שתחבר בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט

המיזם הגרנדיוזי, שעלותו נאמדת בכ-40 מיליארד דולר, יבוצע על ידי חברה הונג קונג. פעילי סביבה: התעלה תגרום נזק בלתי הפיך לאגם ניקרגואה

4תגובות

הקונגרס של ניקרגואה אישר הלילה (שישי) את הפרויקט לבניית תעלה שתחבר בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט ותתחרה בתעלת פנמה. ההחלטה התקבלה ברוב של 61 תומכים לעומת 25 מתנגדים.

את הפרויקט הגרנדיוזי, שעלותו נאמדת בכ-40 מיליארד דולר, תבצע חברה מהונג קונג ובתמורה היא תקבל זיכיון להפעלת התעלה למשך 50 שנה. עוד נקבע בהסכם כי ניתן יהיה להאריך את הזיכיון ב-50 שנים נוספות מרגע שהתעלה תיפתח. ממשלת ניקרגואה תחזיק במניות מיעוט ותזכה אף היא לרווחים מהתעלה.

ארגונים סביבתיים מתנגדים בתוקף לכריית תעלה לספינות מטען מחשש שהדבר יגרום נזק בלתי הפיך לאגם ניקרגוואה. בנוסף, קיימות בניקרגואה ספקות של ממש בדבר ניסיונה של החברה הסינית בפרויקטים מעין אלה ויכולתה להוציא אותו לפועל.

אי–פי

הנשיא, דניאל אורטגה, דוחה טענות אלה וסבור כי הפרויקט יביא לשגשוג כלכלי. לדברי אורטגה ובכירים אחרים במערכת הפוליטית במדינה הלטינית, כריית התעלה היא חלום של מאות שנים. בעבר נעשו כמה ניסיונות לקדם את הפרויקט אולם הם כשלו. בסופו של דבר פנתה ארה"ב לפנמה וב-1914 נחנכה התעלה המפורסמת.

"אחד מהאוצרות של ניקרגואה הוא מיקומה הגיאוגרפי. לכן הרעיון לחפור תעלה תמיד היה על הפרק. התנגדות לכך אינה מעשה פטריוטי", אמר חבר מפלגת השלטון חסינטו סוארז. "דרישות הסחר הבינלאומי מחייבות את הקמת התעלה. התעבורה הימית רק הולכת וגדלה ולכן הפרויקט הזה בר ביצוע".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו