ניקרגואה תקים תעלה שתחבר בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט

המיזם הגרנדיוזי, שעלותו נאמדת בכ-40 מיליארד דולר, יבוצע על ידי חברה הונג קונג. פעילי סביבה: התעלה תגרום נזק בלתי הפיך לאגם ניקרגואה

לוגו אי-פי
אי-פי
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
לוגו אי-פי
אי-פי

הקונגרס של ניקרגואה אישר הלילה (שישי) את הפרויקט לבניית תעלה שתחבר בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט ותתחרה בתעלת פנמה. ההחלטה התקבלה ברוב של 61 תומכים לעומת 25 מתנגדים.

את הפרויקט הגרנדיוזי, שעלותו נאמדת בכ-40 מיליארד דולר, תבצע חברה מהונג קונג ובתמורה היא תקבל זיכיון להפעלת התעלה למשך 50 שנה. עוד נקבע בהסכם כי ניתן יהיה להאריך את הזיכיון ב-50 שנים נוספות מרגע שהתעלה תיפתח. ממשלת ניקרגואה תחזיק במניות מיעוט ותזכה אף היא לרווחים מהתעלה.

ארגונים סביבתיים מתנגדים בתוקף לכריית תעלה לספינות מטען מחשש שהדבר יגרום נזק בלתי הפיך לאגם ניקרגוואה. בנוסף, קיימות בניקרגואה ספקות של ממש בדבר ניסיונה של החברה הסינית בפרויקטים מעין אלה ויכולתה להוציא אותו לפועל.

ספינות בתעלת פנמהצילום: אי–פי

הנשיא, דניאל אורטגה, דוחה טענות אלה וסבור כי הפרויקט יביא לשגשוג כלכלי. לדברי אורטגה ובכירים אחרים במערכת הפוליטית במדינה הלטינית, כריית התעלה היא חלום של מאות שנים. בעבר נעשו כמה ניסיונות לקדם את הפרויקט אולם הם כשלו. בסופו של דבר פנתה ארה"ב לפנמה וב-1914 נחנכה התעלה המפורסמת.

"אחד מהאוצרות של ניקרגואה הוא מיקומה הגיאוגרפי. לכן הרעיון לחפור תעלה תמיד היה על הפרק. התנגדות לכך אינה מעשה פטריוטי", אמר חבר מפלגת השלטון חסינטו סוארז. "דרישות הסחר הבינלאומי מחייבות את הקמת התעלה. התעבורה הימית רק הולכת וגדלה ולכן הפרויקט הזה בר ביצוע".

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ