בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

התרסקות המטוס בסן פרנסיסקו

זנב המטוס פגע בקיר ההפרדה סמוך למסלול

שניים נהרגו בהתרסקות מטוס הבואינג 777. רכיב במערכת הנחיתה בנמל לא היה בשימוש, אך לא ברור אם גרם להתרסקות. האזינו להקלטה ממגדל הפיקוח

11תגובות

מטוס בואינג 777 של חברת אסיאנה 214 שהמריא מסיאול שבדרום קוריאה התרסק אמש (שבת) במהלך נחיתה בשדה התעופה של סן פרנסיסקו. לפחות שני אדם נהרגו וכ-60 נפצעו בהתרסקות המטוס, עשרה מהפצועים במצב קשה עד אנוש. 

בתמונות נראה המטוס בצדי מסלול הנחיתה, כשעשן שחור מיתמר ממנו והריסות מפוזרות לאורך המסלול. המטוס התרסק עם נחיתתו על הקעקע בשעת 11:30 (לפי שעון מקומי), כך אמרה לורה בראון, דוברת רשות התעופה הפדרלית. נוסעים סיפרו שנראה שהטייס החטיא את מסלול הנחיתה.

סיבת ההתרסקות אינה ברורה, אולם לפי השערות ראשוניות המטוס פגע בקיר הפרדה בנמל התעופה שחוצץ בין מסלולי הנחיתה לים, כך דווח בבי-בי-סי. "הוא פגע בקרקע עם הזנב והסתחרר על המסלול", אמרה אחת מעדות הראייה, סטפני טרנר בת ה-32. (לחצו להאזנה לקשר בין הטייס למגדל ולצפייה במסלול ההתרסקות)

על אף הנזק הרב שנגרם למטוס, שאיבד את זנבו וחלק גדול מגגו נשרף, רבים מבין הנוסעים הצליחו לצאת ממנו בכוחות עצמם. לאחר הנחיתה פרצה אש באזור המטוס וצוותי חירום רבים שהוזעקו לזירת התאונה, כיבו אותה תוך זמן קצר והחלו לפנות את הנוסעים. מחברת אסיאנה נמסר כי 291 נוסעים היו על המטוס, בהם קבוצה של ילדים מדרום קוריאה.

רייצ'ל קאגן, דוברת לבית החולים בסן פרנסיסקו, אמרה כי במקום מטופלים עשרה פצועים שמצבם קשה. היא הוסיפה כי מרביתם מדברים קוריאנית בלבד.

דבורה הרסמן, יו"ר המועצה הלאומית לביטחון בדרכים, אמרה כי צוות חוקרים נשלח למקום ועדיין מוקדם לבחון מה גורם ההתרסקות. "אנחנו נבדוק את הכל. יש לאסוף את העובדות לפני שנגיע למסקנות", אמרה. גם סוכנות התעופה הפדרלית שלחה למקום חוקרים.



דובר שדה התעופה בסן פרנסיסקו אמר כי רכיב במערכת הנחיתה שעוקב אחר מסלול המטוס לא היה בשימוש בשבועות האחרונים, ולא פעל ביום שבת. אולם טייסים ומומחי בטיחות אומרים כי האמצעי אינו הכרחי עבור נחיתה בטוחה במזג אוויר טוב.

עם זאת, צ'סלי "סלי" סלנברגר, טייס לשעבר שהתפרסם כשהנחית בשלום מטוס בנהר ההדסון ב-2009, אמר כי החוקרים בוודאי יבדקו האם היה קשר בין הרכיב שלא היה בשימוש להתרסקות. "נוצר מצב שהטייסים צריכים להסתמך רק על סימנים ויזואלים כדי להגיע למסלול, ואין ברשותם מידע אלקטרוני שרוב נמלי התעופה נעזרים בו גם במזג אוויר טוב", אמר בראיון לסי-בי-אס. 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו