הוושינגטון פוסט נמכר למייסד אמזון תמורת 250 מיליון דולר

הקונה, ג'ף בזוס, מסר כי "העיתון יישאר מחויב לקוראיו ולא לאינטרסים של בעליו". בשבוע האחרון החליפו ידיים גם המגזין ניוזוויק והבוסטון גלוב

הארץ
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים10
הארץ

הוושינגטון פוסט, , נמכר למייסד ומנכ"ל אתר אמזון, , לאחר שנוהל במשך 80 שנה בידי משפחת גרהאם, כך הודיעה אמש (שני) החברה האם של העיתון, .Washington Post Co. בזוס ישלם לחברה 250 מיליון דולר במזומן עבור העיתון ופרסומים נוספים הקשורים אליו.

בזוס פנה אל עובדי העיתון ואל קוראיו בניסיון להרגיע חששות אפשריים לנוכח העסקה. "ערכי העיתון אינם זקוקים לשינוי", כתב. "העיתון יישאר מחויב לקוראיו ולא לאינטרסים הפרטיים של בעליו. אנו נמשיך לעקוב אחרי האמת בכל מקום אליה תוביל, ונעבוד קשה כדי לא לעשות טעויות". הוא הוסיף כי לא ינהל את העיתון באופן שוטף: "יש לי עבודה אחרת שאני אוהב, וחוץ מזה, בפוסט כבר ישנו צוות הנהגה מצוין, שיודע על עסקי החדשות הרבה יותר ממני".

המו"ל ומנכ"לית וושינגטון פוסט מדיה קתרין ויימות' הגדירה את בזוס "אחד מהחדשנים הגדולים ומאנשי העסקים המכובדים באמריקה", והוסיפה כי הוא ימשיך את המסורת שהחלה עם רכישת העיתון על ידי משפחת גרהאם ב-1933, של "עיתונות חודרת, נוקשה, מאירה וחיונית".

באתר העיתון צוטט מנכ"ל .Washington Post Co, דונלד גרהאם, שאמר כי "עצם המחשבה על מכירת העיתון גרם להלם לכל אחד מבני משפחתי, אך כאשר עלה רעיון העסקה עם בזוס, זה שינה את הרגשתי". לדבריו, "העיתון יכול היה לשרוד בבעלות החברה ולהישאר רווחי בעתיד הנראה לעין, אבל רצינו יותר מלשרוד. אני לא אומר שהעסקה מבטיחה הצלחה, אבל היא נותנת סיכוי גדול בהרבה להצליח".

וודוורד, מימין, וברנשטיין, חושפי פרשת ווטרגייט, בדסק הפוסט ב-1973צילום: אי-פי
וודוורד וברנשטיין, עם המו"ל קתרין גרהאם (שמאל), העורך הראשי בן בראדלי (מימין) וסגנו הווארד סימונס. אפריל 1973צילום: The Washington Post
הרוכש, מייסד ומנכ"ל אמזון ג'פרי בזוסצילום: אי-אף-פי

הוושינגטון פוסט הוא העיתון הנפוץ בבירה האמריקאית, ונחשב לאחד המשפיעים בארצות הברית. הוא זכור בין היתר בזכות פרשת ווטרגייט, שנחשפה בו בשנת 1972 והובילה לבסוף להדחתו של הנשיא האמריקאי ריצ'רד ניקסון. ב-1981 היה העיתון מעורב בפרשה מביכה, כשהעיתונאית ג'נט קוק פרסמה בו כתבה על ילד בן שמונה המכור לסמים שאף זכתה בפרס פוליצר, ולבסוף התברר כי היתה בדויה לחלוטין.

בשש השנים האחרונות, כחלק מירידת קרנה של העיתונות המודפסת בעולם, סבלה הזרוע העיתונאית של החברה מירידה של 44 אחוזים בהכנסותיה התפעוליות ותפוצת העיתון המודפס הלכה וירדה אף היא. בעקבות זאת, הצטמצמה המערכת העיתונאית של הפוסט ובמארס האחרון הודיעה ההנהלה כי בכוונתה גולשים שיהיו מעוניינים לקרוא יותר מ-20 כתבות בחודש.

בזוס בן ה-49 אמנם לא ניהל עד כה עיתון, אך רכישת הוושינגטון פוסט אינה ההשקעה הראשונה שלו בתחום המדיה. באפריל האחרון פורסם כי בזוס הוביל קבוצה ש, המתמקד בחדשות מתחום העסקים והטכנולוגיה.

עולם העיתונות האמריקאי עובר בימים האחרונים טלטלה, כאשר שני כלי תקשורת מרכזיים החליפו ידיים. שלשום פורסם כי לחברת החדשות IBT, תמורת סכום שאינו ידוע. המגזין, המתפרסם מאז תחילת השנה במהדורה דיגיטלית בלבד, היה עד כה בבעלותו של המיליארדר סידני האמן.

יום לפני כן הודיעה חברת ניו יורק טיימס כי הסכימה  שבבעלותה לג'ון הנרי, בעלי קבוצת הבייסבול של העיר, הרד סוקס, וכן קבוצת הכדורגל האנגלית ליברפול. העיתון, שהפך ב-1993 ליקר בתולדות ארצות הברית כאשר ניו יורק טיימס שילמה תמורתו 1.1 מיליארד דולר, נמכר כעת להנרי תמורת 70 מיליון דולר בלבד.

המו"ל קתרין וויימות' ודודה דונלד גרהאם מודיעים על המכירה, היוםצילום: אי-פי

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ