בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הופסקה פעילות חברת הרכבת המעורבת באסון בקוויבק

קנדה הורתה על הפסקת רישיון החברה שהפעילה את רכבת הנפט שהתפוצצה וגרמה למותם של 47 בני אדם, לאחר שהביטוח שלה לא כיסה את הנזקים

2תגובות

קנדה השעתה את רישיון הפעולה של חברת הרכבת המעורבת באסון שאירע בקוויבק בחודש שעבר. רשות התחבורה של קנדה מסרה כי הביטוח של חברת "מונטריאול, מיין אנד אטלנטיק" (MMA) אינו מספיק כדי לכסות את נזקי האירוע, והורתה על הפסקת פעילות החברה וחברת הבת הקנדית שלה.

47 בני אדם נהרגו ב-6 ביולי בעיירה לאק־מגאנטיק, הקרובה לגבול עם מיין, לאחר שרכבת משא שהובילה נפט ירדה מהפסים והתפוצצה. חברת הרכבות הגישה בשבוע שעבר בקשה להגנה מפני פשיטת רגל בקנדה ובארה"ב. בשימוע בבית המשפט אמרה החברה כי ביטוח הצד השלישי שלה מכסה הוצאות של עד 25 מיליון דולר קנדי (24.2 דולר אמריקאי), בעוד ההוצאות צפויות לעבור את ה-200 מיליון דולר קנדי.

"זאת אינה החלטה שנעשתה בקלות, היא תשפיע על כלכלות הקהילות שלאורך פסי הרכבת, עובדי החברה ומובילים התלויים בשירותי הרכבות", אמר מנכ"ל רשות התחבורה של קנדה בהצהרה על השהיית פעולת החברה. "אולם זה לא יהיה זהיר, בהתחשב בסיכונים הקשורים להפעלת הרכבת, להתיר ל-MMA להמשיך ולפעול ללא כיסוי ביטוח הולם".

החברה גם עומדת בפני סדרה של תביעות ייצוגיות בקוויבק ובארה"ב בשם הקורבנות, ותביעה מצד חברה שלא יכולה להוביל ממתקני הייצור שלה בעיירה. העיירה לאק־מגאנטיק פותחה סביב פסי הרכבת, ועסקים בה כבר הביעו דאגה מהאפשרות של סגירת הרכבת לצמיתות.

הרכבת בת ה-72 קרונות שהובילה נפט גולמי מצפון דקוטה לקנדה, חנתה במרחק של כמה ק"מ מהעיירה, ומסיבה שאינה ברורה עדיין החלה להאיץ על המסלול ללא נהג עד שירדה מהפסים. ארבעה קרונות התלקחו ויצרו פטריית עשן שנישאה לגובה של מאות מטרים. לפחות 30 בניינים עלו באש כתוצאה מהפיצוץ, ו-2,000 בני אדם - שליש מתושבי לאק־מגאנטיק - פונו מבתיהם.

החברה הטילה את האשמה על מפעיל הרכבת, וטענה כי הוא לא הפעיל מספיק מעצורים ידניים. חוקרי האסון אומרים כי זהו אחד הכיוונים שנחקרים, ובדיקות נוספות נעשות למעצורי הרכבת, לדגימות נפט שנלקחו מזירת האירוע ולעדויות נוספות שנאספו בשבועות שעברו מאז האסון. לדברי החוקרים, הבדיקה של נסיבות האסון יכולה לקחת חודשים.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו