חטיפת נשים כפרובוקציה פרסומית

חברה לייצור שלטים מטקסס עוררה זעם לאחר שתלתה שלט על הצד האחורי של הרכב ובו נוצרת אשליה כי יש אשה קשורה וכלואה בתא המטען

הארץ
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
הארץ

חברה המייצרת שלטים בטקסס בחרה לפרסם עצמה בעזרת שלט המיועד לחלק האחורי של הרכב בו נראית אשה קשורה בתוך תא המטען. השלט מציג צילום של אשה שוכבת כאשר ידיה קשורות ושערה מכסה את פניה. השלט מנסה ליצור אשליה אופטית לנוסעים בכביש שבתוך הרכב שלפניהם שוכבת אשה חטופה.

הקמפיין עורר תגובות נזעמות בעיירה ואקו בטקסס. לפי הדיווח בערוץ החדשות המקומי KWTX, עובדת החברה היא זו שהתנדבה להצטלם לפרסומת. בעקבות הסיקור בתקשורת האמריקאית, פנו רבים לעמוד הפייסבוק של החברה כדי להביע את מחאתם. צפו באנשי העיירה מוחים על הפרסומת

קרדיט: WWN

בתגובה ניסתה החברה להסביר את הקמפיין כ"ניסוי בשיווק" ואף עודדה משתמשים להשתתף בסקר החברה בנושא "כמה רחוק זה רחוק מדי". אתמול פרסמה החברה כי הם מבקשים מהמשתמשים להפסיק לפרסם תגובות נזעמות נגד החברה והעובדים. בניסיון לשים סוף למחאה, החברה ביקשה מהגולשים להמליץ על ארגוני עזרה לקורבנות של אלימות, והשבוע פורסם כי מנכ"ל החברה אף שרף את השלט מעורר המחלוקת.

למרות מקרי החטיפה הרבים שסוקרו בהרחבה בארצות הברית לאחרונה, בהן שלוש הנשים החטופות שהתגלו בביתו של אריאל קסטרו בקליבלנד וסיפור חטיפתה של הנערה האנה אנדרסון, חברות אמריקאיות רבות לא מהססות להשתמש בנושא חטיפת הנשים למטרות פרסום. במארס השנה, יצרנית המכוניות פורד השיקה סדרת פרסומות בהם נראו דמויות מפורסמות מחייכות כאשר בתא המטען נמצאות נשים קשורות, תחת הלוגו "השאר את דאגותיך מאחור".

פרסומת של פורד. סילביו ברלוסקוני ונשים קשורות בתא המטען

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ