טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

"60 דקות" חזרה בה מהכתבה ששידרה על מתקפת הטרור בבנגאזי

השבוע התברר כי גרסתו של מאבטח השגרירות, שהתראיין לכתבה, לא נכונה. בכתבה נמתחה ביקורת על התמודדות הממשל האמריקאי עם המתקפה

תגובות

המגזין החדשותי הטלוויזיוני המוביל בארצות הברית, "60 דקות", פרסם אמש (שבת) התנצלות בה חזר בו מכתבה שפרסם אודות מתקפת הטרור בקונסוליית ארצות הברית בבנגאזי ב-2012.

בעת שידור הכתבה, היא הוצגה כחשיפה של רשת שקרים שנטוותה סביב הפרשה על מנת להסתיר את ההתרחשויות, והעמדת העובדות על דיוקן. ואולם, עד מהרה התברר שהכתבה עצמה היתה אוסף עובדות דמיוניות. כתבת חדשות החוץ של התכנית, לארה לוגאן, שאספה את המידע שהוצג בכתבה וגם הגישה אותה, פנתה ביום שישי לקהל צופי התוכנית "סי־בי־אס הבוקר", ואמרה: "הדבר החשוב ביותר לכל אחד הוא האמת, והאמת היום היא שטעינו. זה אכזבה גדולה, לכל עיתונאי". צפו בהתנצלות

הכתבה, ששודרה בתוכנית "60 דקות" ב-27 באוקטובר, האשימה את ממשלת ארה"ב בהתמודדות לקויה עם הפיגוע בקונסוליה האמריקאית בלוב, שבה נהרגו ארבעה אמריקאים, ובהם שגריר ארה"ב בלוב, כריס סטיבנס. לוגאן טענה בכתבה שמשרד החוץ לא נקט אמצעי בטיחות בסיסיים, ולא הגיב למתקפה כראוי. הכתבה נתנה במה לביקורת שנמתחה אז מפי גורמים ימניים כלפי ממשל אובמה, והופנתה בעיקר לשרת החוץ לשעבר הילרי קלינטון.

לוגאן ציטטה בכתבה את דבריו של עד ראייה, דילן דייוויס, שעבד בעת המתקפה כאיש ביטחון בבנגאזי. דיוויס טען שנאבק בתוקפים, הרג אחד מהם ולאחר מכן התגנב לבית החולים, שם ראה את גופתו של השגריר. דייוויס התראיין אצל לוגאן במסגרת קידום מכירות ספר שכתב על מעורבותו, לכאורה, במתקפה. הספר יצא זה עתה לאור בהוצאת חברת בת של סי־בי־אס. בסוף השבוע הודיע המוציא לאור של הספר שהוא מבטל את הוצאתו, ומורה לחנויות להחזיר את כל העותקים שבידיהם. צפו בכתבה:

 

כבר בתחילת השבוע ניכרו בקיעים בגרסתו של דייוויס. מייקל קלדרון, כתב אתר החדשות "הפינגטון פוסט" חשף את דו"ח התקרית המקורי, החתום על ידי מעסיקתו של דייוויס, חברת "בלו מאונטן", ונכתב בגוף ראשון, ולפיו דייוויס שהה בווילה שלו באותו יום ולא הצליח להגיע לקונסוליה בבנגאזי, בגלל המחסומים שהוצבו בכבישים. בתחילה התעקשו לוגאן וסי־בי־אס על נכונותן של העובדות שהופיעו בכתבה. הם ציינו שהם קראו את הדו"ח האמור, אך טענו שחתימתו של דיוויס אינה מופיעה עליו, ומן הסתם לא הוא הגיש אותו. "הוא לא סיפר שני סיפורים. רק אחד", טענה לוגאן בתחילת השבוע.

ואולם גרסתו של דייוויס הופרכה לחלוטין ביום חמישי בשבוע שעבר, כאשר הניו יורק טיימס חשף שדו"ח אשר הגיש בשעתו לאף־בי־איי תאם בדיוק את גרסת מעסיקיו. דייוויס מסר לאף־בי־איי, שלא הגיע לאתר הפיגוע אלא למחרת, ומעולם לא ביקר בבית החולים.

"דייוויס מסר לאף־בי־איי גרסה שונה מזו שמסר לנו", אמרה לוגאן ביום שישי בבוקר, "באותו רגע קלטנו שאיבדנו את האמון במקור שלנו, והבנו שעשינו טעות גדולה בהעמדתו אל מול המצלמות". הרשת הסירה את כתבתה של לוגאן מהאתר שלה, אבל עדיין ניתן לצפות בה ברשת.

רויטרס


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות