בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שבעה הרוגים בהתנגשות רכבת בג'יפ צפונית לניו יורק

רכבת בקו מטרו-צפון שיצאה ממנהטן בשעות העומס התנגשה בג'יפ שנעצר על הפסים. זאת התאונה החמורה בתולדות הקו, השני בעומסו בארה"ב

תגובות

שבעה בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו, כשרכבת פרברים פגעה בג'יפ שנעצר על הפסים סמוך לעיר ניו יורק הלילה (רביעי). מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, שביקר בזירת התאונה בוואלהלה, 32 קילומטרים צפונית לעיר ניו יורק, אמר כי ההרוגים הם שישה מנוסעי הרכבת ונהגת הרכב. גורמים רשמיים מסרו כי זוהי התאונה החמורה ביותר בתולדות קו הרכבת מטרו־צפון.

הרכבת, ועליה כ–800 נוסעים, יצאה מתחנת גרנד סנטרל במנהטן ב–17:45 אחר הצהריים לכיוון צפון, ופגעה ברכב ה–SUV לאחר כ–45 דקות. הג'יפ נעצר על הפסים לאחר שמחסום הרכבת נסגר עליו, כך מסר דובר קו מטרו־צפון, ארון דונובן. הנהגת יצאה מהרכב כדי לבחון את הנזק, ולאחר מכן חזרה לתוכו והחלה לנסוע קדימה, לפני שפגעה בה הרכבת. הסיבה שבגללה נעצר הג'יפ על הפסים אינה ברורה.

אי־פי

כתוצאה מההתנגשות, פרצה אש ברכב ובקרון הראשון של הרכבת. הרכבת דחפה את הג'יפ למרחק של 120 מטרים. פיצוץ גרם לפס הרכבת השלישי, הנושא את המתח החשמלי, לחדור אל הקרון הראשון ונוסעים נמלטו אל חלקה האחורי של הרכבת, שרובו לא נפגע. "זהו מראה מכוער ואכזרי", מסר קומו, "כשמתבוננים בנזק שנגרם, מדהים שלא נפגעו יותר אנשים".

הנוסע ג'סטין קבאק סיפר לאי־בי־סי: "הייתי לכוד. זה היה ללא ספק מפחיד — במיוחד כאנשים שהלכו בחוץ אמרו: 'הרכבת עולה באש!'". נוסע נוסף, ניל רדר, סיפר לאן־בי־סי כי כמה נוסעים הצליחו להימלט מהרכבת כשניפצו את זגוגיות הדלתות. 400 נוסעים שפונו מהמקום נלקחו אל מחסה מאולתר בחדר כושר סמוך.

מטרו־צפון הוא קו הרכבת השני בעומסו בארה"ב, והוא משרת מדי יום 280 אלף נוסעים במדינות ניו יורק וקונטיקט. בשנה שעברה, הרשות הלאומית לבטיחות תחבורתית בארה"ב פרסמה דו"ח בעקבות חמש תאונות בקו הרכבת ב–2013 ו–2014, בהן נהרגו שישה בני אדם. הדו"ח מתח ביקורת חריפה על תקלות בתחזוקה ופיקוח בקו, אך גם דיווח על שיפור התנאים מאז התאונות.

 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו