בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

הילרי קלינטון תכריז ביום ראשון על התמודדותה לנשיאות ארה"ב

אחרי חודשים של ספקולציות, תודיע שרת החוץ והגברת הראשונה לשעבר על כוונתה לרוץ לבית הלבן בהודעת וידאו שתתפרסם ברשתות החברתיות. לא צפויה לה תחרות רבה בתוך מפלגתה

10תגובות

ההמתנה הממושכת להכרזתה של הילרי קלינטון על ניסיונה השני לרוץ לבית הלבן תגיע ביום ראשון לסיומה הצפוי מראש: שרת החוץ, הסנאטורית והגברת הראשונה לשעבר תודיע רשמית כי בכוונתה להתמודד על מועמדות המפלגה הדמוקרטית לנשיאות בבחירות 2016. קלינטון תפתח את הקמפיין בהודעת וידאו שתתפרסם ברשתות החברתיות, ולאחר מכן תבקר בשתיים מהמדינות החשובות בפריימריז המפלגתיים.

למרות תשומת הלב הרבה שהוקדשה בחודשים האחרונים לשאלה כיצד תכריז קלינטון על התמודדותה לנשיאות, רק מעט נאמר על הסיבות בגללן היא תעשה זאת פעם נוספת, שבע שנים אחרי שהובסה בפריימריז על ידי ברק אובמה.

באפילוג חדש שהוסיפה לספרה "בחירות קשות" מ-2014, ושהתפרסם היום (שישי) בבוקר באתר האפינגטון פוסט, מסתמנות כמה סוגיות שצפויות להיות בולטות בהודעת הקמפיין שלה, ובמיוחד הדגשת היותה סבתה לנכדה על מנת לדבר על יצירת הזדמנויות שוות לכל האמריקאים. "אינכם צריכים להיות נכדה לנשיא או לשרת חוץ כדי לקבל ביטחון בריאות, חינוך והעשרה מצויינים, ואת כל התמיכה והיתרונות שיום אחד יובילו לעבודה טובה וחיים מוצלחים", כתבה קלינטון.

אי־אף־פי

צוות יועצי השטח שלה כולל יותר מ-200 מומחי מדיניות, שיסיעו בגיבוש מדיניותה הכלכלית. אולם קלינטון אינה מתכננת לשאת מיד נאום שיציג את מדיניותה, ובמקום היא תפרוש בהדרגה את רעיונותיה לצמצום הפערים החברתיים ולהעלאת השכר, כך אמרו מקורות הבקיאים בתוכניותיה.

לאחר ההכרזה תבקר קלינטון באיווה וניו המפשייר, שתיים מהמדינות המצביעות מוקדם בפריימריז, ושם תשתתף באירועים קטנים בהם תשמע את הסוגיות המעסיקות את המצביעים ותסביר להם מדוע היא מעוניינת להתמודד לנשיאות. אסטרטגיה זו שונה מהקמפיינים שהציגו המועמדים שהכריזו עד כה על מועמדותם בפריימריז של המפלגה הרפובליקאית, טד קרוז וראנד פול, שהודיעו על החלטתם באירועים גדולים ומרובי קהל.

אסטרטג המפלגה הדמוקרטית, סטיב אלמנדורף, אמר כי גישה צנועה יותר תסייע לקלינטון, ששמה מוכר הרבה יותר מזה של מתחריה. "היא לא ניהלה קמפיין הרבה זמן", הוא אמר, "כל המתמודדים מרוויחים מלהקשיב לאנשים, לקבל תחושה של מה מעסיק את המצביעים ולענות להם. זה קמפיין ארוך. אין שום טעם להתחיל אותו עם כמה עצרות גדולות". צוות הקמפיין של קלינטון מקווה לשחזר עד כמה שניתן את הקסם של התמודדותה לסנאט מטעם מדינת ניו יורק ב-2000, אז הצליחה להדגיש כי גם לה יש את המגע האנושי שסייע להכניס את בעלה ביל קלינטון לבית הלבן.

לצד ניסיונותיה של קלינטון לשים בצד את מעמדה ולהציג עצמה כלוחמת למען האדם הפשוט, צוותה הכספי וקבוצות חיצוניות התומכות בה החלו כבר לאסוף תרומות לקמפיין שצפוי לעלות בסופו של דבר 2.5 מיליארד דולר, סכום שיהיה לפי הערכות גבוה בהרבה מזה שיגייסו מתחריה בשתי המפלגות.

גורמים רבים עומדים מאחורי תזמון ההכרזה ליום ראשון. הסנאטור הרפובליקאי מרקו רוביו מפלורידה, שיועציה של קלינטון רואים בו מתחרה אפשרי, צפוי להכריז על התמודדותו ביום שני. הודעתה של קלינטון יום קודם לכן צפויה למשוך את תשומת הלב מכניסתו למרוץ ולהאפיל אליו, אף שבצוותה יש שטוענים כי המועד נבחר עוד לפני שרוביו קבע את התאריך.

נראה כי קלינטון תעמוד בפני תחרות מעטה בתוך המפלגה הדמוקרטית: הסנאטור לשעבר מווירג'יניה ג'ים ווב, ומושל מרילנד לשעבר מרטין אומאלי, הם בין הדמוקרטים המעטים שעשו צעדים לקראת הכרזה על מועמדותם עד כה.

החלטת קלינטון לפרסם את הודעתה ברשתות החברתיות נראית כניסיון לשחזר את הטקטיקה בה השתמש אובמה ב-2008 כדי למשוך תשומת לב למועמדותו, שסייעה לו לגייס סכומים גבוהים באמצעות תרומות קטנות. השימוש ברשתות החברתיות מושך גם מצביעים צעירים, להם היא תזדקק על מנת להיות הנשיאה הראשונה בתולדות ארה"ב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו