ארבעה ימים רצופים באוויר: מטוס סולארי שבר את שיא טיסת הסולו הארוכה בהיסטוריה

אנדרה בורשברג טס יותר מארבעה ימים רצופים בדרכו מיפן להוואי. בעזרת המטוס "סולאר אימפולס 2" הוא מקווה להפוך לראשון להקיף את העולם במטוס המונע באנרגיית השמש

אמה הווארד, גרדיאן
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
הדפיסו כתבה
המטוס "סולאר אימפולס 2" מתקרב להונולולו. טיסה של 120 שעותצילום: אי־פי
אמה הווארד, גרדיאן

טייס המטיס את המטוס הסולארי הראשון המנסה להקיף את העולם נחת הלילה (שישי) בהוואי, וקבע שיא חדש לטיסת הסולו הארוכה ביותר ללא עצירות בהיסטוריה של התעופה.

המטוס “סולאר אימפולס 2”, שאותו מטיס הטייס השווייצי אנדרה בורשברג, יצא ביום שני מנגויה שביפן לחציית האוקיינוס השקט – המקטע המסוכן ביותר במסעו שהחל בחודש מארס באבו דאבי. במקטע שנמשך 8,170 קילומטר, שהה ברושברג באוויר ארבעה ימים, 21 שעות ו-52 דקות. השיא הקודם לטיסת סולו ללא עצירות עמד על 72 שעות.

“המקטע הבא הוא מה שאני מכנה רגע האמת", אמר הטייס לגרדיאן לפני שהמריא. “הפעם הראשונה שאנו טסים ימים רבים ולילות רבים במטוס סולארי, הפעם הראשונה שאנו טסים מעל האוקיינוס, הפעם הראשונה שטייס אחד טס לבד זמן כה רב. אנחנו חוקרים טריטוריות חדשות", אמר הטייס. בסרטון: המטוס הסולארי נוחת בהוואי

בורשברג עורך את המסע מסביב לעולם עם טייס משנה, אשר מתחלף איתו מדי מקטע. בהתאם לכך יטוס ברטראנד פיקארד כעת לפיניקס, אריזונה שבארצות הברית – מקטע שצפוי להסתיים לאחר מאה שעות טיסה.

בטיסה להוואי היה צריך בורשברג בן ה-62 להתמודד עם טמפרטורות הקרובות ל-37 מעלות בתא הטייס ויכל לנוח לפרקי זמן של 20 דקות בכל פעם בלבד. לאחר שנחת אמר שתרגילי יוגה "עזרו מאוד" לשמירה על הלך רוח חיובי ועירנות גבוהה.

על פי צוות הטיסה, שימור אנרגיה הוא המפתח להצלחה. המטוס מכוסה ב-17 אלף תאים סולאריים, והוא חייב להגיע לגובה של תשעה קילוטרים במשך היום כדי שיוכל לדאות בלילה. מהירות השיא שלו היא 140 קילומטר בשעה, ועל מנת להשלים את ההקפה מסביב לכדור הארץ יצטרך המטוס לעבור 35,400 קילומטר בסך הכל.

אנדרה בורשברג (מימין) וברטרנד פיקאר לפני צאתם לדרך בנמל התעופה באו דאבי צילום: אי־אף־פי

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ