בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
${m.global.stripData.hideElement}
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לשבוע בלבד - מינוי לאתר ב-50% הנחה  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

גברים טובים יותר במדעים? אם שואלים את הגברים, התשובה היא כן

ממחקר שכלל 200 סטודנטיות וסטודנטים לביולוגיה עולה כי גברים נוטים להעריך את עצמם יותר ונשים נוטות להעריך יותר את הסובבים להן

12תגובות

זה לא סוד שגברים דומיננטים יותר במקצועות מסוימים, בעיקר מקצועות טכניים ומדעיים. כעת, נעשה ברור יותר שהדבר שיותר דומיננטי בקרב גברים הוא הביטחון העצמי שלהם. ממחקר שפורסם בכתב העת המדעי Advances in Physiology Education עולה כי סטודנטים נוטים להעריך את עצמם באופן חיובי ביותר ביחס לסטודנטיות - גם כשהישגיהם זהים.

סטודנט עם ציון ממוצע, לדוגמה, העריך כי הוא חכם יותר מ-66% מהתלמידים בכיתתו, בעוד סטודנטית עם ציון ממוצע העריכה כי 54% תלמידים פחות חכמים ממנה. הפער בין המינים גדל כשמדובר בהשוואה לאדם יחיד: הסיכוי שסטודנט יעיד שהוא חכם יותר מבן כיתתו, עמו עבד על פרויקט משותף, גדול פי שלושה מהסיכוי שסטודנטית תעיד דבר דומה.

נשים במקצועות מדעיים - דלג
גיוס נשים למקצועות מדעיים

תוצאות המחקר מפתיעות במיוחד לאור העובדה כי הסטודנטים שהשתתפו בו למדו ביולוגיה, אחד המקצועות המדעיים היחידים בהם יש רוב נשי. "זה לא מספיק לספור את הנשים בכיתות הלימוד באוניברסיטה ולהגיד - יש מספיק נשים, אז יש שוויון, כי העובדה היא שאין", אמרה שרה בראונל, מרצה למדעי החיים באוניברסיטת אריזונה, שערכה את המחקר.

הממצאים הללו מחזקים מחקרים קודמים, שגם מהם עלה כי יש פער מגדרי גדול במיוחד בתחומי המדע, הטכנולוגיה, ההנדסה והמתמטיקה, שמכונים באופן קולקטיבי STEM. עורכות המחקר טוענות כי למרות מספר המשתתפים הנמוך - שכלל רק את הסטודנטים בחוג אחד באוניברסיטה אחת - האופן שבו גברים ונשים נתפסים בעיני עצמם הוא בעיה כללית. הן מציינות שביטחון עצמי וערך עצמי נמוך משפיעים על מוטיבציה וכן על השתתפות במחקרים ובשיעורים.

במחקר השתתפו 202 סטודנטים - 130 נשים, 70 גברים ו-2 שלא הזדהו עם אף אחת מהקטגוריות. לאחר שמיקמו את עצמם ביחס לתלמידים בכיתתם, הם התבקשו להסביר את הגורמים להחלטתם. מרבית הסטודנטים לא התייחסו למגדר של בני כיתתם כגורם שמשפיע על האופן שבו הם תופסים את חוכמתם, וטענו כי הבנת החומר ומתן תשובות נכונות לשאלות המרצה הם הגורמים המרכזיים.

עורכות המחקר מבקשות שמרצים ומרצות ייקחו את הממצאים הללו לתשומת לבם, ויעודדו נשים להשתתף בשיעור, לדוגמה. "אולי לשמוע את הדברים שלהן בשיעור, ולראות כיצד משתתפים אחרים בשיעור מתייחסים לדברים שלהן, יעזור לשנות את התפיסה שלהן בקשר ליכולותיהן", אמרה אחת החוקרות, קתלין קופר.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו