בניו יורק, אם מסמסים לא נוהגים - אבל אפשר לחצות כבישים ברגל

מחקר של עיריית ניו יורק מצא כי כתיבת הודעות בזמן חציית כבישים לא מהווה סכנה מהותית. מבין מאות תאונות קטלניות מאז 2014, רק שתיים היו קשורות בהסחת דעת של הולך הרגל בגלל הטלפון

לוגו ניו יורק טיימס
ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
תלמידה משתמשת בטלפון בזמן הליכה בכביש בעיר באפלו בניו יורק, בשנה שעברה
תלמידה משתמשת בטלפון בזמן הליכה בכביש בעיר באפלו בניו יורק, בשנה שעברהצילום: Carolyn Thompson/אי־פי

אם חציתם רחוב בעיר גדולה לאחרונה, יש סיכוי טוב שנתקלתם באדם אחר שבדיוק בהה בטלפון שלו. אולי גם המבט שלכם היה לכוד במסך הטלפון, וייתכן שהוא נעול עליו גם כעת, בזמן שאתם קוראים את הכתבה הזאת.

המחוקקים בניו יורק, שהיו מודאגים מהסכנות שהתמכרות לסמארטפונים יוצרת ברחובותיה הצפופים של העיר, ביקשו מהעירייה לחקור את "הסכנות שבלהיות הולך רגל שדעתו מוסחת". מחלקת התחבורה של העירייה מצאה כי כתיבת הודעות בזמן הליכה ברגל ברחובות העיר ככל הנראה לא תסתיים במוות. לפי המחקר שערכה המחלקה, "יש מעט ראיות שמצביעות שהסחות דעת הקשורות למכשירים אלקטרוניים קשורות באופן משמעותי למוות ופציעות של הולכי רגל". לאחר בחינה של נתונים רפואיים ודיווחים מקומיים, המחלקה קבעה כי כלי רכב הם סכנה קטלנית יותר עבור הולכי רגל מאשר קבוצות וואטסאפ פעילות.

נתיב מדרכה יעודי למשתמשים בסמארטפון, בסין ב-2018
נתיב מדרכה יעודי למשתמשים בסמארטפון, בסין ב-2018צילום: Tian ye / Imaginechina / AFP

"זה מסר שבאמת צריך להדהד בכל המדינה", אמר בן פילד, מנהל התקשורת של קבוצה לקידום התחבורה הציבורית, "העיסוק בתפיסה שהולכי רגל מהווים סכנה עבור עצמם מפחית את תשומת הלב מהסכנות חמורות בהרבה". על פי הדו"ח, ניתן להפחית במספר מקרי המוות של הולכי הרגל באמצעות התמקדות בעיצוב מחדש של הרחובות, כך שיגרמו לנהגים להאט.

6,227 הולכי רגל מתו בשנה שעברה בתאונות דרכים בארה"ב, המספר הגבוה ביותר זה שלושה עשורים – כך לפי מחקר של איגוד הבטיחות בכבישים. בניו יורק, מספר הולכי הרגל שנהרגו בתאונות גדל בשנה שעברה מ-107 ל-114, למרות ששיעור ההרוגים בתאונות מכל הסוגים היה הנמוך מזה כמאה שנה. לפי הדו"ח של העירייה, בין 2014 ל-2017, רק שני מקרי מוות של הולכי רגל היו קשורים למכשירים אלקטרוניים.

בשנים האחרונות, מחוקקים במדינות שונות החלו לדון באפשרות לאסור על הולכי רגל לכתוב הודעות בזמן חציית רחובות, למרות היעדר ראיות שהדבר מהווה סכנה. ב-2017, העיר הונולולו בהוואי החלה לקנוס הולכי רגל שנתפסו כותבים הודעות בזמן חצייה בסכום של עד 35 דולר. מדינת ניו יורק החלה לקדם חוק דומה באותה השנה, אך הליך החקיקה לא הושלם.

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ