לעלות לרכבת בסין, לרדת בארה"ב

הסינים שוקלים להקים קו רכבת מהירה שיקשר בין סין, רוסיה, קנדה וארה"ב; הקו, שאורכו יהיה 13 אלף ק"מ, יעבור דרך סיביר

ג'ונתן קיימן, גרדיאן
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
ג'ונתן קיימן, גרדיאן

לפני שנתיים חנכה סין בגאווה את קו הרכבת המהירה הארוך בעולם - אורכו 2,298 ק"מ והוא מחבר בין בייג'ינג לעיר גואנג'ואו. אלא שפרויקט הנדסי שנבחן בימים אלו במדינה הקומוניסטית, כך לפי דיווחים בתקשורת הרשמית בסין, עשוי לגרום לקו ההוא להיראות כמו משחק ילדים: קו רכבת מהירה שיחבר בין סין לארה"ב.

על פי דיווח בעיתון בייג'ינג טיימס, שבבעלות ממשלת סין, הכוונה היא לסלול קו שיתחיל בצפון מזרח המדינה, יחצה את סיביר, יחלוף במנהרה מתחת לאוקיינוס השקט ואז יחצה את אלסקה וקנדה עד לארה"ב. אורכו של הקו, שזכה לכינוי קו "סין־רוסיה־קנדה־אמריקה" יהיה 13 אלף קילומטרים, כ–3,000 קילומטרים יותר מקו הרכבת הטרנס־סיבירית. המסע מתחילת הקו ועד לסופו יימשך יומיים, והרכבת צפויה לנסוע במהירות של כ–350 קמ"ש.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ