במומבאי רוצים לקרר את הרכבת, אבל הבעיה היא הדלתות

רכבות הפרברים הצפופות להחריד ינסו לראשונה להכניס לשימוש דלתות אוטומטיות, אך החשש הוא כי כך הן לא יצליחו לעמוד בעומס הנוסעים

מאנו ג'וזף, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקים
מאנו ג'וזף, ניו יורק טיימס

מה על הממשלה לעשות כדי להתקין מיזוג אוויר ברכבת? תחילה צריך לסגור את הדלתות, כמובן. אולם במומבאי התשובה לשאלה זו כלל אינה פשוטה, והיא עמדה במוקד שורה של מחקרים, סקרים ודיונים בהנהלת הרכבת. רכבות הפרברים של העיר, המתוכננות לשאת 1,700 נוסעים, מסיעות בשעות לחץ יותר מ–4,000 בני אדם, והצפיפות בהן מגיעה לעתים ל–16 נוסעים במטר מרובע, מצב היוצר חיכוך פיזי רב ומעלה עוד את הטמפרטורה בתוכה עד שהיא הופכת למעין מערכת אקלימית נפרדת. אתה לא עולה על רכבת כזאת. אתה מאפשר לעצמך להיסחף אל תוך מערבולת נעה של גופים מתנגשים, ובסוף הנסיעה מקווה להיחלץ ממנה בשלום.

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ