התוכנית השאפתנית של סין: תהפוך את בייג'ין לעיר־על של 130 מיליון תושבים

הממשלה מתכננת ליצור פרוזדור אורבני ענק שיאחד את הבירה עם מחוזות נוספים באמצעות הרחבה של מסילות הרכבת המהירה. בינתיים, התושבים סובלים מקשיי תחבורה והיעדר שירותים

ניו יורק טיימס
איאן ג'ונסון, ניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
ניו יורק טיימס
איאן ג'ונסון, ניו יורק טיימס

בכל בוקר, ב–5:30, מצטרף ליו דשנג לגמלאים הממתינים לאוטובוס המהיר שנוסע לבירת סין בייג'ין מהעיר ינג'ייאו שבמחוז הביי. הם עומדים בתור אך אינם עולים על האוטובוס. במקום זאת הם ממשיכים להמתין, שומרים מקום בתור, בזמן שאוטובוסים נעצרים אחד אחרי השני ועל כל אחד מהם עולים כ–50 אנשים מהתור המתארך עוד ועוד.

ב–6:30 בערך מגיעים ילדיהם הבוגרים של הגמלאים. בשלב זה התור כבר מתעקל במורד הרחוב. כשמגיע אוטובוס אנשים נדחקים ומתחילה תחרות דחיפות. אך הגמלאים מונעים מילדיהם את הסבל הזה. כשהאוטובוס הבא נעצר, הבנים והבנות תופסים את מקום הוריהם בראש התור. הם עולים ראשונים ותופסים את מקומות הישיבה הנחשקים לנסיעה של 40 ק"מ שעלולה להימשך עד שלוש שעות.

תגובות

משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ