הזוועות, הלחימה וחיי היומיום באפגניסטאן, דרך עיניו של הצלם שנהרג בפיגוע

שאה מרעי בן ה-41 היה הראשון להגיע לזירת הפיגוע השבוע, כפי שעשה שנים רבות כצלם הבכיר של סוכנות איי-אף-פי בקאבול. אלה התמונות של האפגני שהשתמש במצלמתו כדי להזכיר לעולם מה קורה באפגניסטאן, למרות שכולם העדיפו לשכוח

אי-אף-פי וניו יורק טיימס
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
מעבר לטוקבקיםכתוב תגובה
צעיר מסתכל על חלון שבור לאחר פיגוע התאבדות בקאבול, ב-2014
צעיר מסתכל על חלון שבור לאחר פיגוע התאבדות בקאבול, ב-2014צילום: SHAH MARAI/אי־אף־פי

בשנות ה-90, כשמלחמת האזרחים הרסה כל חלקה טובה באפגניסטאן והטליבאן שלט בכל תחומי החיים, סירב הצלם שאה מרעי לעזוב את המדינה. לאחר שהבינו כולם שהפלישה האמריקאית לאפגניסטאן ב-2001 לא תביא לסיום מעגל הדמים, מרעי חשב, כמו אפגנים רבים, שאין תקווה. אך גם אז, הוא לא עזב.

במקום לברוח, הוא נשאר באפגניסטאן, ולאורך השנים הפנה את עדשת המצלמה שלו לעבר המאורעות הקשים ביותר במדינה השסועה והמדממת, שרבים בעולם העדיפו להתעלם מהמתרחש בה. השבוע (שני) נהרג מרעי, בן 41, בפיגוע כפול בקאבול. מבין 25 ההרוגים בפיגועים, תשעה היו עיתונאים שהגיעו לזירת הפיגוע הראשון, כשהמחבל השני תקף. 

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ