בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

בעקבות תנאי מזג האוויר החיפושים אחר שרידי המטוס המלזי בוטלו להיום

אחרי הודעתו של ראש הממשלה אמש המטוס התרסק באוקיינוס ההודי, שר התחבורה המלזי עדכן הבוקר כי החיפוש צומצם לשטח של 1.6 מיליון קמ"ר

71תגובות

ממשלת מלזיה הודיעה אתמול (שני) כי אבדה התקווה למצוא ניצולים מהמטוס הנעדר, וכי כל הנתונים מצביעים על כך שהוא התרסק בדרום האוקיינוס ההודי. מטוסים סינים ואוסטרלים זיהו עצמים צפים בים, ימים לאחר שלוויינים זיהו גם הם עצמים גדולים באותו אזור. עד כה הספינות המשתתפות במאמץ לא איתרו את העצמים המדווחים.

12:30: במסיבת העיתונאים היומית אמר שר התחבורה המלזי כי שטח החיפוש אחר שרידי המטוס המלזי צומצם מ-3.6 ל-1.6 מיליון קילומטרים רבועים. "מבצע החיפוש במסדרון הצפוני הופסק", אמר השר, "הפסקנו את החיפוש גם בחלק הצפוני של המסדרון הדרומי, סמוך לאינדונזיה".

09:35: קרובי המשפחה של 153 הנוסעים הסינים שהיו על סיפון המטוס התאספו הבוקר מחוץ לשגרירות מלזיה בסין, כשהם דורשים מהבכירים המלזים לגלות להם את האמת על גורלה של טיסה 370. המשפחות צעדו ברגל לשגרירות מבית המלון שלהם בבייג'ין, חרף הבטחת הרשויות כי השגריר המלזי יגיע אליהם לשיחה. שוטרים ניסו למנוע את כניסתם ובמקום התפתח עימות.

אי–פי

09:10:  ממשלת אוסטרליה הודיעה הבוקר כי היא משהה את החיפושים אחר שרידי המטוס המלזי באוקיינוס ההודי, בשל תנאי מזג האוויר ה"נוראיים", כלשונם. דיוויד ג'ונסון, שר ההגנה של אוסטרליה, אמר כי מדובר באזור שהוא "ככל הנראה אחד הנידחים על פני כדור הארץ", והוסיף כי האזור גבה בעבר את חייהם של מלחים רבים.

סגן מפקד צבא אוסטרליה, מארק בינסקין, התייחס למרחבים העצומים שבהם נערך החיפוש. "אנחנו לא מחפשים מחט בערימת שחת, אנחנו עדיין מנסים להגדיר היכן ערימת השחת נמצאת", אמר היום לעיתונאים.

24/03/14

16:02: ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, כינס מסיבת עיתונאים מיוחדת, בה הודיע כי כל הנתונים מעידים על כך שטיסה MH370, שנעלמה לפני שבועיים וחצי, התרסקה בדרום האוקיינוס ההודי. לדבריו הקביעה מתבססת על ניתוח של זרוע חקירת התאונות האוויריות של בריטניה.

ראש הממשלה אמר כי רשת הלוויינים אינמרסט שסיפקה את המידע לפיו המטוס פנה צפונה או דרומה לאחר שסטה ממסלולו, ביצעה חישובים נוספים. "בהתבסס על המידע החדש, שתי החברות סיכמו כי העמדה האחרונה של הטיסה היתה בלב האוקיינוס ההודי".

"בהתבסס על סוג ניתוח שמעולם לא השתמשו בו בחקירה מסוג זה, הצלחנו לשפוך עוד אור על נתיב הטיסה", אמר רזאק. בסוף הודעתו הקצרה ציין כי משפחות הנוסעים והצוות עודכנו בהתפתחויות. "אני קורא לתקשורת לכבד את פרטיותם, ולתת להם את המרחב שהם זקוקים לו בזמן הקשה הזה", אמר.

דקות קודם לכן הכריזה חברת התעופה מלזיה איירליינס כי למיטב הערכתה, המטוס התרסק בים ללא ניצולים. "אני מצטערים מאוד לומר שאנו מעריכים מעל לכל ספק סביר, שהמטוס נאבד ושאיש מבין הנוסעים לא שרד. כל הנתונים מראים כי המטוס התרסק בדרום האוקיינוס ההודי", מסרה החברה בהודעת סמס שנשלחה למשפחות, שלא ניתן היה להגיע אליהן באופן ישיר.

פריסת הספינות שנמצאות באזור: מימין שוברת הקרח הסינית "דרקון השלג" שעושה את דרכה למקום החיפושים

15:30: ראש ממשלת מלזיה, נג'יב רזאק, יכנס ב-16:00 מסיבת עיתונאים לעדכן על התפתחויות בחיפושים אחר המטוס. במקביל משפחות הנוסעים נקראו לתדריך חירום בבית המלון בו הן שוהות בבייג'ין ופרמדיקים הגיעו למקום. רשת סקיי ניוז מדווחת כי המשפחות יועברו לאוסטרליה.

15:04: הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה עדכנה בטוויטר כי החיפושים האוויריים האחר המטוס הסתיימו להיום.

14:48: טיסה MH370 היתה הפעם הראשונה בה טייס המשנה הטיס מטוס בואינג 777 ללא משגיח, כך עדכה חברת התעופה מלזיה איירליינס. בחמש הטיסות שקדמו לכך במטוס מדגם זה, הוא לווה על ידי טייס משנה נוסף, ולדברי החברה הוא עבר אותן בהצלחה. עוד ציינה החברה כי קפטן המטוס, בן 53, היה בוחן מיומן של טייסים חדשים בעצמו. "יש להבין שגם בטיסה זו טייס המשנה טס עם משגיח, שהוא קפטן המטוס", מסרה החברה. 

12:18: המטוס המלזי הנעדר נשא לוחות עץ הדומים לעצמים שזוהו על ידי מטוס חיפוש אוסטרלי באוקיינוס ההודי ביום שבת, כך אמר שר התחבורה המלזי. "אנו יכולים לאשר שטיסה MH370 נשאה לוחות עץ. עם זאת, אין עדות לכך שהם קשורים ללוחות שנצפו באזור החיפוש האוסטרלי", אמר השר.

הוא ציין עוד כי החוקרים ראיינו יותר ממאה בני אדם במסגרת חקירת היעלמות המטוס, בהם משפחות הטייס וטייס המשנה. 

12:00: מטוס אוסטרלי הבחין בשני עצמים חדשים בדרום האוקיינוס ההודי - אחד מלבני בצבע כתום והשני מעגלי בצבע אפור - כך מסר ראש הממשלה האוסטרלי טוני אבוט. הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה הוסיפה כי מדובר בעצמים נפרדים מאלה שזוהו בבוקר באותו אזור על ידי מטוס סיני.

באזור נמצאת הספינה "סקסס" של חיל הים המלכותי האוסטרלי, ולדברי שר התחבורה המלזי היא יכולה להגיע לעצמים "בשעות הקרובות". אבוט אמר כי "אנו מקווים שנוכל לאתר את העצמים הללו בהקדם". בעדכון האחרון שמסרה הרשות לביטחון ימי, נאמר כי הצוות עדיין מחפש אחר העצמים. 

10:45: רשויות אוסטרליה הודיעו כי מטוס פוסידון פי-8 של חיל האוויר האמריקאי, אחד ממטוסי החיפוש המתקדמים בעולם, לא הצליח למצוא את העצמים שזוהו מוקדם יותר היום על ידי מטוס סיני באוקיינוס ההודי.

07:00: צוות מטוס סיני דיווח כי איתר כמה "עצמים חשודים" במהלך החיפושים אחר המטוס המלזי, בדרום באוקיינוס ההודי. העצמים זוהו באזור בו צילומי הלוויין הצביעו על אפשרות לקיומם של שרידים. עיתונאי שנמצא על המטוס דיווח כי מדובר בשני עצמים גדולים, ולצדם נצפו עוד כמה עצמים לבנים קטנים יותר צפים במרחק של כמה קילומטרים. סין הפנתה ספינה שוברת קרח אל המקום וכן כמה ספינות קטנות יותר, וספינה של חיל הים האוסטרלי נמצאת גם היא באזור.

המטוס שהבחין בעצמים הוא אחד משני מטוסים מסוג איליושין Il-76 המחפשים באזור. עוד שמונה מטוסים, מניו זילנד, אוסטרליה, ארה"ב ויפן, מתוכננים לסייע באזור החיפושים, כ-2,500 קילומטר דרום-מערבית לעיר פרת'.

במקביל, חיל הים האמריקאי הטיס לאזור מאתר קופסאות שחורות מצויד בטכנולוגיה גבוהה. הקופסאות השחורות - הקלטת הטייס ונתוני הטיסה - מתעדות את המתרחש על סיפון המטוס במהלך הטיסה. במקרים של התרסקות, מציאת הקופסאות השחורות בהקדם היא מכרעת, משום שחיי הסוללה שלהן מוגבלים והן משדרות אותות למשך 30 ימם בלבד. המאתר האמריקאי יכול לזהות איתותים מקופסא שחורה לעומק מים של עד 6 קילוטרים. 

23/03/14

15:50: רשות הבטיחות הימית של אוסטרליה הודיעה כי הסתיים החיפוש אחר המטוס המלזי להיום, וכי לא התגלו ממצאים משמעותיים. שמונה כלי טיס וספינה של חיל הים האוסטרלי כיסו יחדיו 59 אלף קמ"ר בדרום האוקיינוס ההודי, מדרום-מערב לעיר פרת'. נמסר כי מחר יצטרפו למאמץ החיפוש מטוסים יפניים וסיניים.

11:47: לוויינים צרפתיים איתרו "עצמים אפשריים" ממטוס הנוסעים באזור החיפוש הדרומי באוקיינוס ההודי. הרשויות במלזיה הודיעו כי התמונות שסיפקה צרפת הועברו למרכז תיאום החיפושים האוסטרלי. לא נמסרו עוד פרטים.

רויטרס

10:45: קברניט מטוס הנוסעים של מלזיה איירליינס דיבר בטלפון הנייד במשך שתי דקות, זמן קצר לפני ההמראה מקואלה למפור. לטייס התקשרה אשה מטלפון עם כרטיס SIM אנונימי, המאפשר להתקשר בלי להזדהות. כך דיווח העיתון הבריטי "דיילי מייל". הרשויות במלזיה יצאו נגד הפרסום ואמרו כי מדובר רק בהשערות.

השיחה היא אחת האחרונות שנעשו מהטלפון הנייד של הקברניט זהארי אחמד שאה או אליו לפני שהבואינג 777 המריא ב-8 במארס. רכישת מספר הטלפון האנונימי מחשידה בפני עצמה, ועל כך מתווספת העובדה שרכישת כרטיס SIM במלזיה מותנית במתן מספר זהות או דרכון. אולם, האשה ששוחחה עם הטייס עשתה זאת בזהות בדויה.

07:30: חודשו החיפושים אחר המטוס המלזי בדרום האוקיינוס ההודי, בעקבות הממצאים שהתקבלו מהלוויין הסיני. ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט אמר כי "יש תקווה גוברת" לפריצת דרך בחיפושים אחר טיסה MH370, שעליה היו 239 בני אדם.

החיפושים הבוקר מתמקדים בפלח של האוקיינוס כ-2,500 קילומטר מדרום-מערב לפרת', שם זוהה בלוויין חפץ גדול.

22/03/14

18:30: הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה הודיעה כי סיימה את יום החיפושים השלישי אחר המטוס בדרום האוקיינוס ההודי ללא תוצאות. לדבריה אחד ממטוסיה הבחין בכמה "עצמים קטנים" בעין לא מזויינת, בהם משטח עץ, ברדיוס של חמישה ק"מ. במקביל מטוס אוריון פי-3 של חיל האוויר הניו זילנדי, שברשותו ציוד אלקטרו-אופטי מתוחכם, איתר רק גושי אצות במים, והטיל מצוף כדי לעקוב אחר תנועת העצמים. עוד נמסר כי תנאי הראות באזור היו טובים היום והגיעו לעשרה ק"מ. 

14:06: שינחואה, סוכנות הידיעות הרשמית של סין, דיווחה כי העצם שאיתר הלוויין הסיני נמצא במרחק 120 קילומטר מהיכן שסבורים המחפשים שנמצאו שברים אפשריים מהמטוס המלזי. "מיקום העצם החשוד נמצא לאורך הנתיב הדרומי שייתכן שבו עברה טיסה MH370", נאמר בדיווח. כמו כן, נאמר כי העצם אותר ב-18 במארס, יומיים לפני ההודעה האוסטרלית.

12:17: גורמים במלזיה מדווחים שלוויינים סיניים מצאו עצמים צפים שעשויים להיות חלקי המטוס האבוד, בחלק הדרומי של האוקיאנוס ההודי. לפי הדיווח, הסינים שלחו ספינות לאזור כדי לבדוק את המידע שהתקבל בתמונות הלוויין. 

11:20: יו"ר איגוד הטייסים בישראל, קברניט יוסי שוב, אומר בשיחה עם "הארץ" כי העלמות המטוס המלזי הביאה להכנסת תרחישי התמודדות חדשים באימוני הסימולטור של הטייסים בישראל. "תקלה מרוכבת או ניסיון חבלה מסויים הביא לקומבינציה לא טובה, שבסופה מצא עצמו המטוס במים. אנו כטייסים רוצים מאוד שיימצא התרחיש הסביר, הנכון ככל האפשר במה שקרה להם. לא נכון לנו עם כל כך הרבה חידות", אמר שוב לכתבנו זוהר בלומנקנץ.

"לדעתי, המטוס יימצא ביום מהימים ובמהרה, שקוע עמוק במימי האוקינוס. כל תרחיש אחר הוא דימיוני. יש חלקים בפסיפס אשר 'עושים שכל', אך כל התיאור כמו לפעמים זה המתקבל ע"י כלי התקשורת, לא מתיישב לי טוב". לדברי שוב, בינתיים, מכניסים את כל האפשרויות לתוך אימוני ההדרכה בסימולטור, כמו לדוגמא תקלות מורכבות, איומים מכל סוג שהוא כמו חטיפות "ובעקבות המקרה של המטוס עוד תרגילים מורכבים נוספים".

אי-אף-פי

21/03/2014

14:50: הצוות הבינלאומי המחפש אחר שרידי המטוס בדרום האוקיינוס ההודי לא הצליח למצוא  דבר היום, וסגן ראש ממשלת אוסטרליה אמר כי ייתכן שהשברים שאותרו בלוויין שקעו בים. מטוסים וספינות גם חידשו את החיפוש בים אנדמאן, שבין תאילנד להודו, וגם לא מצאו זכר לטיסה MH370.

הרשויות האוסטרליות מסרו כי המטוס הראשון לסרוק את הים הסוער במרחק כ-2,500 קילומטר מדרום-מערב לפרת' נמצא בדרכו חזרה לבסיס בלי שגילה את העצמים שבהם הבחינו המחפשים בצילומי לוויין לפני חמישה ימים.

וורן טראס, סגן ראש ממשלת אוסטרליה, אמר לכתבים: "משהו שצף על פני המים לפני זמן כה רכב, אפשר שהוא אינו צף עוד. ייתכן ששקע לקרקעית". אולם, החיפוש ימשיך עוד, ולמטוסים מאוסטרליה, ניו זילנד וארה"ב יצטרפו כלי טיס מסין ומיפן לאורך סוף השבוע.

11:25: עד כה הצוותים שמחפשים אחר שרידי המטוס המלזי בדרום האוקיינוס ההודי לא מצאו דבר. סגן ראש ממשלת אוסטרליה, וורן טראס, אמר, בהתייחסו לעצמים שזוהו בצילומי הלוויין, כי יתכן שמשהו שצף בים כל כך הרבה זמן כבר שקע. קודם לכן, הוסיף ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט בנוגע לעצמים כי "יתכן שמדובר במכולות שנפלו מספינה. איננו יודעים, אך אנו חייבים לנסות ולפתור את התעלומה הזו עבור המשפחות והחברים של הנעדרים". 

02:00: אוסטרליה הודיעה כי חודשו פעולות איתור המטוס המלזי הנעלם בדרום האוקיאנוס ההודי. בחיפושים שהתחדשו בשעות הבוקר (שעון מקומי) משתתפים ספינות סוחר וארבעה מטוסים.

20/03/2014

15:20: מבצע החיפושים בדרום האוקייאנוס ההודי אחר המטוס המלזי הנעדר הסתיים להיום, כך הודיעה הרשות לבטיחות ימית של אוסטרליה.

ארבעה מטוסים השתתפו בחיפוש, וסרקו יחד שטח של מעל 23 אלף קילומטרים רבועים. 

14:33: כתב חדשות אי-בי-סי שהיה על המטוס האמריקאי שסייע בחיפושים דיווח כי הם לא מצאו דבר.

רויטרס

13:05: ספינה נורווגית הגיעה לאזור החיפושים בו איתר הלוויין עצמים החשודים כשרידי המטוס הנעלם. הספינה הייתה בדרכה ממדגסקר למלבורן כשרשויות אוסטרליה פנו אליה בבקשה לסייע בסריקת האזור.  "קיבלנו את הבקשה ונסייע ככל שיהיה צורך", אמר כריסטיאן אולסן, דובר חברת הספנות. מזג האוויר הסוער והראות המוגבלת מנעו משני מטוסים, אמריקאי ואוסטרלי, שכבר הגיעו לאזור, לוודא אם הדיווח על מציאת שרידי המטוס אמיתי.

12:25: גם אם המחפשים יצליחו לאתר שרידים צפים של המטוס המלזי הנעלם ממערב לאוסטרליה, יהיה זה רק שלב ראשון צנוע בדרך לאיתור הבואינג 777, כמעט שבועיים לאחר היעלמותו. כך מסבירים מומחים ל"ניו יורק טיימס". 13 יום לאחר ההיעלמות, רק חלק קטן משרידי המטוס צפויים לצוף על פני הים, והשרידים שכן צפים יתפזרו על פני שטח נרחב, והרחק מהרמזים שהחוקרים רוצים באמת למצוא – שבר המטוס המרכזי ששקע תחת הגלים.

העיכוב במציאת השרידים "מייצר 'קונוס של אי ודאות', אשר מתרחב יותר ויותר עם הזמן", אומר לוקה סנטוריני, מומחה ממכון סקריפס לאוקיינוגרפיה בסן דיאגו. "ככל שחולף הזמן, יהיה קשה יותר לאתר את נקודת הפגיעה של המטוס במים".

כמות השרידים ומידת התפזרותם תלויה בחלקה בנסיבות ההתרסקות. "פגיעה עדינה על פני ים שקט עם זרמים לא עזים יותירו את שדה השרידים במצב שלם יחסית", אומר דיוויד גאלו, מנהל הפרויקטים המיוחדים במוסד הול לאוקיינוגרפיה. "פגיעה בעוצמה רבה או התפרקות באוויר בים סוער יביאו לפיזור השרידים על שטח רב יותר".

חלקים מסוימים במטוסים, כמו כריות המושבים, מתוכננים לצוף. חלקי אלומיניום, גם אם אוויר לכוד בתוכם, נוטים לשקוע בים סוער. מטוסים כמו הבואינג 777 או איירבוס A370 מכילים חומרים מורכבים במידה רבה, וחלקם בנויים בצורת כוורת מחומרים קלי משקל עם אוויר כלוא בתוכם. מבנה זה מאפשר לחלקים לצוף זמן מה, כמו הזנב של טיסת אייר פראנס 447 שהתרסקה בדרכה מריו דה ז'ניירו לפריז ב-2009.

11:48: הרשויות האוסטרליות הודיעו כי גם המטוס הראשון של חיל האוויר האוסטרלי שהגיע לאזור החיפושים לא הצליח לאתר דבר. לפי ההודעה, עננות רבה וגשם מקשים על החיפוש אחר המטוס. כלי טיס נוספים ימשיכו בחיפושים.

11:35:  במלזיה החלה מסיבת העיתונאים היומית לעדכוני מצב חיפוש המטוס. לפי שר התחבורה המלזי הישאמודין חוסיין, ספינת מסחר צפויה להצטרף לחיפושים באזור החדש ממערב לאוסטרליה בזמן הקרוב. שר התחבורה הוסיף כי 18 ספינות ו-29 כלי טיס בסך הכל משתתפים בחיפושים. מלזיה אף שלחה שני מטוסים לקזחסטאן כדי לסייע בחיפוש במסלול הצפוני. "עד אשר המטוס יימצא, החיפוש יימשך בשני המסלולים - הצפוני והדרומי", אמר. גם ספינת חיל הים האוסטרלי HMAS Success, עם הציוד המתקדם ביותר לאיתור שרידי המטוס, עושה את דרכה לאזור. אולם היא צפויה להגיע רק בתוך כמה ימים. 

שר התחבורה אומר כי הממצאים האוסטרליים אמינים יותר ממצאי לוויין קודמים, כי הם נבדקו באופן מדוקדק יותר. האוסטרלים המתינו ארבעה ימים לפני שפרסמו את הגילוי שלהם, והממצאים אוששו במידה מסוימת בעזרת תצלומי לוויין אחרים.

11:25: רשת אן-בי-סי מדווחת כי המטוס האמריקאי שהגיע לאזור בו אותרו העצמים החשודים כשרידי המטוס לא מצא דבר. המטוס המתקדם, מדגם פוסידון P-8, סיים טיסת חיפוש בת 10 שעות בלי לאתר סימנים חשודים, ושב לפרת שבאוסטרליה. כלי טיס נוספים עושים דרכם לאזור החיפושים.

10:45: משפחות נוסעי הטיסה המלזית בסין שמעו הבוקר את הודעת ממשלת אוסטרליה. רבים מבני המשפחות מאמינים שקרוביהם עוד בחיים. "אין לי ספק שבני עדיין חי, אני לא מאמינה לחדשות", אמרה אחת מהם לסוכנות הידיעות אי-אף-פי.

10:30: תמונות הלוויין בהן נראים עצמים החשודים כהריסות המטוס המלזי, צולמו ב-16 במארס, כך מדווח הגרדיאן. על פי הדיווח, הרשויות באוסטרליה התמהמהו עם ההכרזה ארבעה ימים עד שהיו בטוחות שישנה אפשרות ממשית שהעצמים בתמונות הם אכן הריסות המטוס. 

10:00: הגרדיאן מדווח כי מטוס אוסטרלי ראשון הגיע למקום בו נראו בצילומי לוויין העצמים. מטוסים של ניו זילנד ומדינה נוספת, כמו גם ספינה של ארצות הברית, בדרכם למקום.

09:00: אוסטרליה מפרסמת את צילומי הלוויין ובהם העצמים שייתכן כי קשורים למטוס. אחד מהם באורך 24 מטרים. 

08:10: ג'ון יאנג, ראש הרשות לבטיחות ימית של אוסטרליה אמר: "העצמים לא ברורים, אבל זה ככל הנראה הרמז הטוב ביותר שיש לנו כרגע. עלינו להגיע לשם, למצוא ולהעריך אותם, ולהבין אם זה משמעותי או לא", אמר. מטוס ריגול וספינת הצי האוסטרלי בדרכם למקום.

08:00: ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, סיפר לחברי הפרלמנט על תמונות הלוויין. "מומחים מעריכים כי העצמים בתמונה קשורים לחיפושים אחר המטוס", אמר, והוסיף "איתור העצמים יהיה קשה ביותר".

נכון לעכשיו ידוע כי המטוס סטה ממסלולו בכוונה תחילה, אבל חקירה מדוקדקת על כל אחד מ-239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על המטוס לא הובילה לחשד שמדובר בפעולת טרור. גורם בכיר בחקירה מטעם מלזיה אמר שהיה חשוב להסיר את החשד הזה מהפרק, ושעתה הם יוצאים בקריאה למדינות לחלוק איתם אינפורמציה צבאית רגישה מהמכ"מים הצבאיים שלהן, בתקווה שזה יאיר משהו על המסלול האפשרי של המטוס האבוד.

אתמול פנו הרשויות במלזיה לאף-בי-אי בבקשה לעזרה בשחזור חומרים שנחמקו מהסימולטור שנמצא בביתו של טייס המטוס. חוקרים גילו שמידע מסוים נמחק ב-10 בפברואר מהסימולטור, ועתה הם פועלים לשחזר אותו.

שלשום נודע כי המטוס המלזי האבוד שינה את מסלול הנסיעה המקורי שלו - מקואלה למפור לבייג'ין - באמצעות מערכת ניהול טיסה ממוחשבת, ולא על ידי שליטה ידנית, כך מציעים מומחים אמריקאים. לדבריהם, שבע או שמונה הקלדות בלבד במערכת הטיסה הממוחשבת מסוגלות לשנות מסלול טיסה של בואינג מסוג 777. לא ברור אם המערכת תוכנתה מחדש לפני או אחרי ההמראה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו