בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

לוויין סיני תיעד עצם באזור החיפוש אחר המטוס המלזי

העצם זוהה במרחק של 120 ק"מ מהעצמים עליהם הודיעה אוסטרליה, שלא נמצאו עד כה בחיפושים. קרובי הנוסעים תקפו את ממשלת מלזיה

תגובות

סין הודיעה אתמול (שבת) כי שברים גדולים אותרו בתמונות לוויין שעשויים להיות הריסות של המטוס המלזי הנעלם. במקביל, ספינות ומטוסים נוספים הגיעו לדרום האוקיינוס ההודי, אחד המקומות הנידחים ביותר בעולם, כדי להצטרף לחיפושים הבינלאומיים. המידע החדש מתקבל בעוד החיפושים אחר טיסה MH370 נכנסים לשבוע השלישי, מבלי שנמצא קצה חוט שיכול להביא לאיתור המטוס ו–239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו על סיפונו.

שר התחבורה המלזי, הישאמודין חוסיין, הכריז על הממצאים כשהקריא פתק שנמסר לו במסיבת עיתונאים בבירת מלזיה קואלה לומפור. סין הודיעה כי אורכו של העצם 22 מטרים ורוחבו 13 מטרים, והוא זוהה 120 קילומטרים דרום־מערבית לשני העצמים הגדולים עליהם דיווחה אוסטרליה, אחריהם נערכים בימים האחרונים חיפושים. העצמים זוהו כ–2,500 קילומטרים דרום־מערבית לעיר פרת שבחופי אוסטרליה.

התמונה צולמה על ידי הלוויין הסיני "גאופן־1" ב–18 במארס, יומיים לאחר שנלקחה תמונת הלוויין האוסטרלי. התמונות מטושטשות מדי בכדי לקבוע אם העצמים שזיהו שני הלוויינים זהים, אך יתכן שבתמונה הסינית מופיע מצבור של אובייקטים קטנים יותר, כך אמר בכיר בצבא אחת מ–26 המדינות המשתתפות בחיפושים אחר המטוס. לשם השוואה, אורכה של כנף מטוס בואינג 777 הוא כ–27 מטרים ורוחב בסיסה 14 מטרים, ואילו אורך גוף המטוס הוא 63.7 מטרים ורוחבו 6.2 מטרים.

רויטרס

הרשויות באוסטרליה, המתאמות את החיפושים, הזהירו כי ייתכן שהעצמים הם מכליות שנפלו מספינה או הריסות אחרות וכי ייתכן שהם שקעו מאז נלקחה התמונה. "אף על פי שזהו אינו רמז חד-משמעי, הוא יותר מוצק מכל מידע שיש לנו עד כה וזו הסיבה שבחיפוש הזה מושקעים כל כך הרבה מאמצים", אמר אתמול סגן ראש ממשלת אוסטרליה, וורן טרוס.

הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה הודיעה אתמול בתום יום חיפושים נוסף כי אחד ממטוסיה הבחין רק בכמה "עצמים קטנים" בעין לא מזוינת, בהם משטח עץ, ברדיוס של חמישה ק"מ. במקביל מטוס אוריון פי־3 של חיל האוויר הניו זילנדי, שברשותו ציוד אלקטרו־אופטי, איתר רק גושי אצות במים, והטיל מצוף כדי לעקוב אחר תנועת העצמים. עוד נמסר כי תנאי הראות באזור היו טובים אתמול והגיעו לעשרה קילומטרים.

המטוס המלזי נעלם ממסכי המכ"ם ב–8 במארס, פחות משעה לאחר שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ין. מכ"מים צבאיים הראו כי המטוס ביצע פנייה מערבה, ולפי הערכות לאחר מכן המשיך צפונה לכיוון מרכז אסיה או דרומה לאוקיינוס ההודי. ספינות ומטוסים נוספים יגיעו בימים הקרובים לסייע בחיפושים, בהם שוברת הקרח הסינית "דרקון השלג". עומק הים באזור בו מתנהלות הסריקות נע בין 1,150 ל–7,000 מטר.

רויטרס

בהצהרה שמסרו אתמול, תקפו קרובי הנוסעים הסינים משלחת מלזית שבאה לעדכן אותם בחיפושים, ואמרו כי היא "הסתירה את האמת" ולא ענתה על כל שאלותיהן. "ההתנהגות הזו מזניחה את חיי הנוסעים, מפגינה בוז כלפי המשפחות ואף יותר מכך - פוגעת בכבוד העם הסיני והממשלה הסינית", אמרו. שני שלישים מנוסעי המטוס היו סינים.

יו"ר איגוד הטייסים בישראל, קברניט יוסי שוב, אומר כי היעלמות המטוס הביאה להכנסת תרחישי התמודדות חדשים באימוני הסימולטור של הטייסים בישראל. "תקלה מורכבת או ניסיון חבלה מסוים הביאו לקומבינציה לא טובה, שבסופה מצא עצמו המטוס במים. אנו כטייסים רוצים מאוד שיימצא התרחיש הסביר, הנכון ככל האפשר לגבי מה שקרה להם", אמר.

"לדעתי, המטוס יימצא ביום מהימים ובמהרה, שקוע במימי האוקיינוס. כל תרחיש אחר דימיוני. יש חלקים הגיוניים בפסיפס, אך כל התיאור כמו זה שמתקבל לפעמים על ידי כלי התקשורת, לא מתיישב לי טוב". לדבריו, בינתיים, מכניסים את כל האפשרויות לאימוני ההדרכה בסימולטור, כמו תקלות מורכבות, איומים מכל סוג שהוא כמו חטיפות "ובעקבות המקרה של המטוס תרגילים מורכבים נוספים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו