בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החיפושים אחר המטוס המלזי: עוד 300 עצמים זוהו באוקיינוס

למרות תמונות הלוויין של העצמים, עד כה לא אותרו הריסות מהמטוס. במקביל יחלו חיפושים מואצים אחר הקופסאות השחורות עם ציוד מיוחד

5תגובות

לוויין תאילנדי זיהה יותר מ–300 עצמים צפים באוקיינוס ההודי סמוך לאזור החיפוש אחר המטוס המלזי הנעדר. ראש סוכנות פיתוח טכנולוגיית החלל בתאילנד אמר כי הגופים בגדלים שונים, והם זוהו כ–2,700 קילומטרים דרום־מערבית לעיר האוסטרלית פרת. לפי הערכות כמה מהעצמים באורך 16 מטרים. החיפושים לא הצליחו עד כה לאתר שרידים מהמטוס, למרות מספרן הרב של תמונות הלוויין והמטוסים שהבחינו בעצמים בדרום אוקיינוס ההודי, אחד האזורים הנידחים בעולם.

התמונות צולמו על ידי הלוויין "תאיקוט" ביום שני, ולאחר מכן נדרשו עוד יומיים לעבד אותם. הם נמצאים במרחק של 200 קילומטרים מהאזור בו זיהה לוויין צרפתי 122 עצמים על פני 400 קמ"ר ביום ראשון. לא ידוע עדיין אם הממצאים קשורים להיעלמותה של טיסה MH370 ו–239 הנוסעים ואנשי הצוות, שהתרסקה באוקיינוס ההודי כמה שעות לאחר שסטתה ממסלולה המתוכנן.

מזג האוויר הסוער שיבש גם היום את החיפושים אחר המטוס. צוות בינלאומי של 11 מטוסים צבאיים ואזרחיים וחמש ספינות היה בדרכו לאזור בו אותרו העצמים על ידי הלוויין הצרפתי, אך המשימה בוטלה בעקבות התנאים והראות הירודה, כך מסר המפקד מטוס פוסידון פי-8 של חיל הים האמריקאי. הרשות לביטחון ימי של האוסטרליה, המתאמת את מאמצי החיפוש, אישרה כי הטיסות לאזור בוטלו, אך מסרה כי ספינות ממשיכות בחיפושים, ותיקנה הודעה מוקדמת לפיה כל החיפושים הופסקו.

העצמים שזיהה הלוויין התאילנדי

"יש לנו כעת ארבעה נתוני לוויינים נפרדים, מאוסטרליה, סין וצרפת, המצביעים על הריסות אפשריות", אמר אתמול בערב שר התחבורה המלזי הישאמודין חוסיין במסיבת עיתונאים בקואלה לומפור. "הכרחי כעת לקשר את ההריסות לטיסה MH370". גורמים רשמיים מאוסטרליה אמרו כי החיפושים היום חולקו לשני אזורים, המכסים ביחד 78 אלף קמ"ר.

כשתנאי מזג האוויר יאפשרו זאת, יחלו גם חיפושים מואצים אחר שתי הקופסאות השחורות של המטוס, בסיוע מכשיר האזנה תת ימי מיוחד וצוללת לא מאויישת מסוג Bluefin-21, שניהם של חיל הים האמריקאי. ספינה אוסטרלית תגרור את מכשיר ההאזנה עמוק מתחת למים בתקווה לקלוט את האותות העל־קוליים של הקופסאות השחורות, והצוללת תסרוק את קרקעית הים בחיפושים אחר הריסות המטוס.

אי-פי

הקופסאות השחורות של המטוס - אחת משמרת את נתוני הטיסה והשניה מקליטה את המתרחש בתא הטייס - מתוכנתות כך שמגע עם המים מפעיל מערכת המשדרת אותות בכל שניה. אך זהו מרוץ נגד הזמן - שכן אורך חיי הסוללה של המשדרים הוא 30 יום, ולאחר מכן האותות מתחילים להיעלם. צ'אק סקופילד מ"Dukane Seacom", החברה שמכרה את המשדרים למלזיה איירליינס, אמר לסוכנות אי־פי כי לאחר מכן הסוללות יכולות להחזיק חמישה ימים נוספים לפני שיפסיקו לפעול לחלוטין. בהתחשב בכך שהמטוס התרסק ב–8 במארס, האותות יחלו להיחלש ב–7 באפריל וישתתקו ב–12 באפריל.

הצוללת הקטנה שתסייע במאמצים יכולה להגיע לעומק של 4,500 מטרים, ובאמצעות גלי קול מפיקה תמונה של קרקעית האוקיינוס. טכנולוגיה דומה היתה בשימוש לאיתור שרידי טיסת אייר פראנס 447 שהתרסקה בדרכה מריו דה ז'ניירו לפריז ב–2011, ולמרות זאת נדרשו כמעט שנתיים עד שאותרה הקופסה השחורה במעמקי האוקיינוס האטלנטי.

המטוס נעלם ממסכי המכ"ם פחות משעה לאחר שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ין, והחוקרים מאמינים כי מישהו על סיפונו כיבה את מערכות התקשורת. התיאוריות על גורלו של המטוס נעות בין חטיפה לחבלה או להתאבדות של אחד הטייסים, אך החקירה לא שללה גם תקלה טכנית. מכ"מים הראו כי המטוס פנה מערבה ממסלולו המתוכנן מעל ים סין הדרומי, ולאחר מכן חצה את חצי האי המלזי. לאחר מכן המשיך עוד כשבע שעות בטיסה מעל האוקיינוס ההודי, והתרסק בו כנראה לאחר שאזל לו הדלק.

רויטרס


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו