בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

החיפוש אחר המטוס המלזי: מטוסים איתרו עצמים באזור החיפוש החדש

לראשונה הצליחו צוותי החיפוש לצפות בעצמים שלפי החשד קשורים למטוס הנוסעים. מחר ינסו ספינות למשות את העצמים ולבחון אם הם חלקי מטוס

תגובות

חמישה מטוסי חיפוש הבחינו בעצמים בצבעים שונים באזור החיפוש החדש אחר המטוס המלזי באוקיינוס ההודי – כך הודיעה אחר הצהריים (שישי) רשות הבטיחות הימית של אוסטרליה. "צולמו תמונות של העצמים, והן ינותחו במהלך הלילה", נאמר בהודעת הרשות, "אי אפשר לאשר או להפריך אם מדובר בחלקים מהמטוס עד שספינות ימשו אותם מהמים". זו הפעם הראשונה שצוותי החיפוש הצליחו לצפות ממש בעצמים שייתכן הקשורים למטוס הנוסעים מדגם בואינג 777.

היום השתתפו 10 מטוסים במאמץ לאתר את מקום התרסקות מטוס הנוסעים של חברת מלזיה איירליינס, באזור בגודל 250 אלף קמ"ר בים. הרשות מסרה כי הטילה על ספינה סינית, היישון 01, הנמצאת באזור החיפוש למשות את העצמים החשודים מחר. "תנאי מזג האוויר באזור צפויים להיות סבירים לפעולות חיפוש בשבת", מסרו האוסטרלים.

הבוקר שינו צוותי החיפוש אחר מטוס הנוסעים המלזי את כיוון מאמצי האיתור בדרום האוקיינוס ההודי, והדגישו כי הצעד עולה בקנה אחד עם השברים האפשריים של המטוס שאותרו בתמונות לוויין. שלטונות אוסטרליה, מצדם, דיווחו כי ייתכןו אותרו שרידים חדשים של המטוס באזור, אולם הדבר טעון בדיקה.

הספינות וכלי הטיס שסרקו את הימים ממערב לאוסטרליה הוסבו לאזור חדש הנמצא כ-1,100 קילומטר מצפון להיכן שחיפשו בשבוע האחרון אחר טיסה MH370 של מלזיה איירליינס, שנעלמה ב-8 במארס עם 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו עליה.

רויטרס

הישאמודין חוסיין, שר התחבורה הזמני של מלזיה, אמר כי ניתוח חדש של המידע על נתיב הטיסה מצביע על כך שהמטוס נע במהירות גבוהה ממה שסברו, ולכן ניצל יותר דלק. "הרשויות באוסטרליה אמרו ששינו את אזור החיפוש לכיוון צפון-מזרח", אמר השר במסיבת העיתונאים היומית, "בגלל כיוון הזרמים באוקיינוס, כיוון החיפוש החדש עדיין עולה בקנה אחד עם העצמים שזוהו בלוויין לאורך השבוע האחרון. העבודה נמשכת, ואנחנו מצפים לתגבורת נוספת".

מרטין דולאן, ראש מנהל הבטיחות בתחבורה של אוסטרליה, אמר כי נתיב החקירה החדש מבטיח, והוא מבוסס על ניתוח מידע מכ"ם על תנועת המטוס בין ים סין הדרומי למצר מלאקה, טרם היעלמותו. בהתאם לגילוי, החוקרים סבורים שהמטוס הגיע למרחק קטן יותר בשל צריכת הדלק המוגברת. שני גופי מידע שונים הושוו וחוברו לכדי תמונה עדכנית: המידע שהעביר המטוס ללוויין המעניק תמונה כללית לגבי מיקום המטוס, ותחזיות שונות לגבי הביצועים הפיזיים של המטוס, כמו צריכת דלק ומהירות.

העצמים שזיהה הלוויין התאילנדי

"התוצאה היא ההערכה הטובה ביותר עד כה לגבי המקום שבו המטוס פגע במים", הוסיף דולאן. הוא לא ציין במדויק באיזו מהירות טס המטוס בהשוואה להערכות הקודמות. ג'ון יאנג, חטיבת החירום ברשות הבטיחות הימית האוסטרלית, הדגיש כי השינויים הללו הם "עסקים כרגיל בתחום החיפוש וההצלה", ואמר כי תמיד הנושא יהיה "מדע בלתי מדויק".

אזור החיפושים החדש קרוב יותר למערב אוסטרליה, ולכן יהיה קל יותר לצוותים לחפש בו, וגם תנאי מזג האוויר בו טובים יותר מאשר בפלח האוקיינוס הקודם. רובין בימן, גאולוג ימי, אמר כי פירוש המידע החד שהוא שכל שבר של המטוס ששקע כנראה נמצא במים עמוקים יותר מקודם, כ-4.6 קילומטר, לעומת 3 קילומטר כפי שסברו קודם לכן.
 



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו