בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עצמים שנמשו מהאוקיינוס לא זוהו כקשורים למטוס המלזי

לראשונה מאז תחילת החיפושים, הגיעו ספינות לעצמים החשודים כהריסות המטוס שנעלם לפני שלושה שבועות. בסוף השבוע הועברו הסריקות למוקד חדש

תגובות

החיפושים אחר המטוס המלזי הנעדר הוסבו ביום שישי לאזור חדש באוקיינוס ההודי, הנמצא כ–1,100 קילומטר צפון־מזרחית לאזור בו התנהלו מאמצי האיתור בשבוע שעבר, לאחר שניתוח חדש של המידע על נתיב הטיסה הצביע על כך שהמטוס נע במהירות גבוהה ממה שסברו, ולכן ניצל יותר דלק. במקביל, ספינות משו אתמול מהמים כמה עצמים מאזור החיפושים החדש, אך התברר כי הם אינם קשורים לטיסה MH370 שנעלמה לפני שלושה שבועות.

ספינות אוסטרליות וסיניות "משו כמה חפצים מהאוקיינוס, אך עד כה לא נמצא דבר הקשור למטוס", מסרה הרשות לביטחון ימי של אוסטרליה, המתאמת את החיפושים. ספינות לא הצליחו להגיע אל עצמים נוספים שזוהו באזור החדש. בין היתר, הבחין מטוס סיני בשלושה עצמים בצבעים כתום, לבן ואדום - הדומים לצבעו של מטוס הבואינג 777 שנעלם.

הישאמודין חוסיין, שר התחבורה הזמני של מלזיה, הבהיר ביום שישי כי שינוי מוקד החיפוש לא מבטל את הממצאים שזוהו עד כה באזור החיפושים הישן. "בגלל כיוון הזרמים באוקיינוס, כיוון החיפוש החדש עדיין עולה בקנה אחד עם העצמים שזוהו בלוויין. העבודה נמשכת, ואנחנו מצפים לתגבורת נוספת", אמר.

אי–פי

מרטין דולאן, ראש הרשות האוסטרלית, אמר כי נתיב החקירה החדש מבוסס על ניתוח מידע מכ"ם על תנועת המטוס בין ים סין הדרומי למצר מלאקה, טרם היעלמותו. בהתאם לגילוי, החוקרים סבורים שהמטוס הגיע למרחק קטן יותר בשל צריכת הדלק המוגברת. "התוצאה היא ההערכה הטובה ביותר עד כה לגבי המקום שבו המטוס פגע במים", הוסיף דולאן.

אזור החיפושים החדש קרוב יותר למערב אוסטרליה - כ–1,850 קילומטרים מהעיר פרת - ולכן יהיה קל יותר לצוותים לחפש בו, וגם תנאי מזג האוויר בו טובים יותר מאשר בפלח האוקיינוס הקודם. עם זאת, רובין בימן, גאולוג ימי, אמר כי פירוש המידע החדש הוא שהריסות המטוס נמצאות כנראה במים עמוקים יותר - כ–4.6 קילומטר, לעומת שלושה קילומטר כפי שסברו קודם לכן.

ההשערות על הגורם להסטת המטוס ממסלולו נעות בין כשל טכני לחטיפה מתוכננת של אחד הטייסים. להשערה האחרונה התווספו דיווחים לפיהם קבצים נמחקו מסימולטור הטיסה שנמצא בבית הטייס, אך שר התחבורה המלזי אמר כי בדיקת הסימולטור לא גילתה עדויות מרשיעות.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות

כתבות שאולי פספסתם

*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו