בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

עיתון מלזי: טייס המשנה ניסה לבצע שיחה לפני היעלמות המטוס

לפי הדיווח, התשדורת ממכשיר הסלולרי נקלטה לאחר שינוי מסלול הטיסה; ר"מ אוסטרליה: בטוחים שהאותות שזוהו מגיעים מהקופסה השחורה

15תגובות

החיפושים אחר המטוס המלזי הנעדר נכנסו היום (שבת) לשבוע החמישי, על רקע חשש כי הסוללות שמפעילות את משדרי האותות של הקופסא השחורה הולכות ואוזלות. ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, אמר כי ישנה ודאות שהאותות האקוסטיים שנקלטו על ידי צוותי החיפוש באוקיינוס ההודי קשורים למטוס הנעלם. עם זאת, הוא הזהיר כי האותות נעלמים. "אנחנו מגיעים כעת לשלב שבו האות מתחיל להתפוגג ואנחנו מקווים לקלוט מידע רב ככל האפשר לפני שייעלם לגמרי", אמר אבוט במסיבת עיתונאים בבייג'ין. " אף אחד אינו יכול להמעיט מהקושי של המשימה שלפנינו".

בכירים המעורבים בחיפושים אומרים שהם יודעים היכן בקירוב נמצאת התיבה השחורה, למרות שהם קבעו כי האות האחרון שנקלט ביום חמישי לא היה מהמטוס הנעדר. לסוללת הקופסה השחורה של המטוס אורך חיים של 30 יום, ולכן החיפושים נכנסו בימים האחרונים לשלב האינטנסיבי ביותר. עד כה, נקלטו באזור החיפושים ארבעה אותות שייתכן ששודרו על ידי הקופסה השחורה, באמצעות מאתר של חיל הים האמריקאי. ב–24 השעות האחרונות לא נקלטו אותות ודאיים.

כשהחוקרים יהיו בטוחים שאיתרו את המקום בו נמצאת הקופסה השחורה, הם מתכננים לשלוח רובוט קטן לקרקעית הים. "העבודה נמשכת במאמץ לצמצם את שטח החיפושים לרובוט", מסרה אתמול הסוכנות האוסטרלית. הצוללת הלא מאוישת, שנקראת "סנפיר כחול 21", מצוידת בטכנולוגיה המאפשרת לאתר עצמים באמצעות גלי קול, בעומק של 4.5 קילומטרים מתחת לפני המים.

אי-פי

החוקרים הבודקים את היעלמות המטוס חושדים כי טייס המשנה ניסה להתקשר מהטלפון הסלולרי שלו לאחר שהמטוס סטה ממסלולו, כך דיווח היום היומון המלזי New Straits Time. מקור עלום שם המעורב בחקירה אמר לעיתון כי מגדל תקשורת טלפונית קלט את ניסיון השיחה מהטלפון של פאריק עבדול חמיד כשהמטוס היה במרחק של 200 מיילים ימיים צפון־מערבית לאי פנאנג שבחוף המערבי של מלזיה. זהו האזור בו מכ"ם הצבאי זיהה לאחרונה את המטוס, כשעה לאחר המראתו מקואלה לומפור ב–8 במארס. בידיעה נכתב עוד כי אם מגדל התקשורת קלט את השיחה, המשמעות היא שהמטוס טס בגובה נמוך סמוך לאי.

המקור אמר לעיתון כי השיחה נקטעה במהירות "משום שהמטוס התרחק ממגדל התקשורת". עם זאת, מקור אחר אמר לעיתון כי למרות שהתקבלו מהטלפון סימנים של "התחברות מחדש", אין הוכחה לכך שהיה ניסיון לבצע ממנו שיחה, ויתכן שהוא מעיד על כך שהטלפון הופעל מחדש. בידיעה, שכותרתה היתה "קריאה נואשת לעזרה", לא נאמר אל מי ניסה טייס המשנה להתקשר. משרד התחבורה המלזי הודיע שהוא בוחן את דיווח העיתון ויפרסם תגובה בנוגע אליו.

בשבועות האחרונים התמקדו החוקרים בבדיקת הרקע של פאריק, בן 27, והקברניט זהארי אחמד שאה, בן 53, לאחר שהוסר החשד ממעורבות 227 הנוסעים בהיעלמותו. בין היתר נבדקת אפשרות של חטיפה, מתקפת טרור והתאבדות הטייס. בתקשורת המלזית הופיעו דיווחים על התקשרות לכאורה של הקפטן לפני או בזמן הטיסה, אך עד כה לא נמסרו שום דיווחים רשמיים על תקשורות כאלה.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו