בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

קברניט המעבורת הקוריאנית נעצר: "מרכין את ראשי בפני משפחות הנספים"

לי ג'ון סוק נעצר לצד שני אנשי הצוות האחרים. הוא הגן על העיכוב בהוראה לנטוש את כלי השיט: "הנוסעים היו עלולים להיסחף". מזג האוויר מקשה על הצוללנים

3תגובות

קברניט המעבורת שטבעה מול חופי דרום קוריאה, שכנראה יותר מ-300 בני אדם נספו בטביעתה, נעצר הבוקר (שבת) בחשד לגרימת מוות ברשלנות ובנטישת אנשים במצוקה. שני חברי הצוות שלו גם הם נעצרו, בהם הקצינה השלישית שהיתה על ההגאים בזמן התאונה, וכנראה לא הכירה את נתיב השיט.

רשויות התביעה בסיאול מסרו כי הקברניט לי ג'ון סוק, בן 68, נלקח למעצר לצד צ'ו ג'ון קי, בן 55, ואשת הצוות השלישית, בת 25. נווט אחד אמר כי שמה הוא פארק האן קיול. התובע הראשי יאנג ג'ונג ג'ין אמר לכתבים כי פארק השיטה את האנייה דרך צבר איים צפופים בשעה שבים היו זרמים חזקים. ידוע כי המעבורת התהפכה וטבעה לאחר שנאלצה לבצע פנייה חדה, והחוקרים בודקים אם הפנייה היתה כה חדה שעד שגרמה להתהפכות.

הקברניט לי התנצל בפני הציבור בזמן שעזב את בית המשפט לאחר דיון בעניינו, בדרך לבית המעצר. "אני מתנצל בפני העם של דרום קוריאה על כך שגרמתי להפרעה כזו, ואני מרכין את ראשי בהתנצלות בפני משפחות הנספים", אמר לי לכתבים, "נתתי הנחיות לגבי המסלול, והלכתי לחדר שלי כשהכל קרה".

אי–פי

הוא הגן על החלטתו להמתין לפני ההוראה לנוסעים להתפנות. תמליל השיחה בקשר מול מרכז הבקרה בחוף הראה כי הבקרים המליצו על נטישת כלי השיט חמש דקות לאחר שהתקבלה קריאת המצוקה מהמעבורת, אבל נאמר כי עד שיצאה הוראת הפינוי חלפה חצי שעה. ניצולים סיפרו לסוכנות הידיעות אי-פי כי מעולם לא שמעו על הוראה לנטוש את המעבורת.

מנגד, טען לי: "בזמן הזה הזרם היה חזק מאוד, הטמפרטורה של מי האוקיינוס היתה קרה, וחשבתי שאם אנשים ינטשו את המעבורת בשיפוט בלתי תקין, הם לא ילבשו חליפות הצלה, וגם אם כן, הם ייסחפו ויעמדו בפני קשיים אחרים. סירות ההצלה עדיין לא הגיעו, וגם לא הגיע אף כלי שיט אזרחי בזמן הזה".

התובע יאנג מסר כי הקצינה השלישית מעולם לא השיטה את כלי השיט באזור הזה, וכי היא לקחה את ההגאים בשל עיכוב ביציאה לים בגלל ערפל כבד. החוקרים לא ידעו לומר אם הספינה שטה במהירות גבוהה מהרגיל. עד כה נמשו מהמים 29 גופות, ויותר מ-270 נוסעים עדיין נעדרים, וההערכה היא כי הם מתים.

צוללנים נאבקים בזרמים החזקים שבאזור ובגשמים, ועדיין לא הצליחו להיכנס לתוך המעבורת השקועה מתחת לפני המים. צוללן אזרחי סיפר כי ראה שלוש גופות בתוך כלי השיט הבוקר, אך לא הצליח לשבור את החלונות. מאות צלילות של מחלצים מתוכננות היום.

אי-אף-פי


תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו