בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

נשיאת דרום קוריאה: פעילות צוות המעבורת "שקולה לרצח"

הנשיאה גינתה את התנהלות הצוות, שלפי החשד פעל ברשלנות ולא פינה את הנוסעים בזמן. תשדורות מהמעבורת חושפות את היסוסי הצוות

תגובות

נשיאת דרום קוריאה פארק גן-הייאה אמרה היום (שני) כי התנהלות כמה מחברי הצוות במעבורת ששקעה ביום רביעי שקולה לרצח, וכי הנאשמים יישאו באחריות פלילית ואזרחית למעשיהם. פארק, שממשלתה פגה ביקורת על תגובתה הראשונית לאסון, אמרה כי "התנהלות הקברניט וכמה מחברי הצוות אינה מובנת מבחינת השכל הישר, והיא שקולה למעשה רצח שלא ניתן וצריך לסבול".

"הקברניט לא פעל לפי הוראות פינוי הנוסעים של שירותי התחבורה הימיים... וברח לפני אחרים כשאמר לנוסעים להישאר במקומם. זהו דבר שלא ניתן לתאר מבחינה חוקית או אתית", המשיכה פארק. לפי עדי ראיה, כמה מחברי הצוות, בהם הקברניט, עזבו את המעבורת השוקעת לפני הנוסעים. הקברניט ושני חברי צוות נוספים נעצרו והואשמו ברשלנות והפרת חוקי התחבורה הימית, והיום הכריזה התביעה על ארבעה מעצרים נוספים - שני קצינים ראשונים, קצין משני והטכנאי הראשי של הספינה.

אי-אף-פי

לאחר שלושה ימי חיפושים שהתעכבו בשל תנאי מזג האוויר הצליחו אתמול צוללנים להיכנס את תוך המעבורת ולמשות גופות נוספות, ומספר ההרוגים עלה ל-64 בני אדם. 238 נוסעים עדיין נעדרים. המעבורת היתה בדרכה מעיר הנמל אינצ'ון בצפון-מערב המדינה, לכיוון האי הדרומי ג'ג'ו. על סיפונה היו 476 בני אדם, בהם 339 תלמידי בית ספר תיכון ומוריהם. החוקרים חושדים כי כלי השיט ביצע פניה חדה לפני שהחל לנטות על צדו, ובוחנים האם פינוי מוקדם יותר היה יכול להציל חיים.

אתמול פרסם משמר החופים את הקלטות התשדורת בין המעבורת לשירותי הפיקוח הימיים חושפים את הפאניקה וחוסר ההחלטיות של הצוות על סיפון הספינה לאחר שהחלה לנטות על צדה. בתמליל השיחה חבר בצוות המעבורת שואל שלוש פעמים האם ישנם כלי שיט שיכולים להציל את הנוסעים במידה ויורו להם להתפנות.

בשעה 09:24 לפי השעון המקומי, 29 דקות לאחר שהמעבורת "סוול" שלחה אות מצוקה ראשון, אחד מפקחי התעבורה הימית באי ג'ינדו הורה לצוות "לצאת ולתת לנוסעים חליפות הצלה ולומר להם ללבוש בגדים נוספים".

חבר בצוות הספינה השיב: "אם נפנה את המעבורת, תוכלו להציל את הנוסעים?".

"לפחות תנו להם גלגלי הצלה ותגרמו להם להימלט", אמר הפקח בשירותי התחבורה הימית.

חבר הצוות שאל פעם נוספת: "אם נפנה את נוסעי המעבורת, האם תוכלו להציל אותם באופן מידי?".

הפקח השיב: "אל תתנו להם לצאת בלי כלום. לפחות שיילבשו גלגלי הצלה ותנו להם להימלט. אנחנו לא יודעים את פרטי המצב. הקפטן צריך לקבל החלטה סופית האם לפנות את הנוסעים או לא".

וחבר הצוות ענה: "איני מדבר על כך. שאלתי, אם הם יפונו עכשיו, האם ניתן יהיה להציל אותם מייד?".

רק בשעה 09:37, כמה שניות לפני התשדורת האחרונה, הבינו הפקחים כי הצוות הורה לנוסעים להתפנות. לקברניט לקחה יותר מחצי שעה לתת את הוראת הפינוי וכמה מהניצולים אמרו שמעולם לא שמעו אותו.

קברניט הספינה, לי ג'ון-סוק, טוען כי חשש לגורלם של הנוסעים במידה ויפונו מהמעבורת. "הזרם היה חזק מאוד, הטמפרטורות באוקיינוס קרות, וחשבתי שאם אנשים יעזבו ללא היערכות מתאימה, אם לא ילבשו חליפות הצלה, וגם אם כן, הם יכולים להיסחף ולעמוד בפני קשיים אחרים". לי לא היה על גשר הספינה כשהחלה לשקוע, והיא נווטה על ידי הקצינה השלישית שכנראה לא הכירה את נתיב השיט. 

משפחות נוסעי המעבורת, השוהות מאז האסון באי ג'ינדו וממתינות לעדכונים, ניסו אתמול בבוקר לחצות את הגשר אל היבשת ולצעוד אל הבירה סיאול במחאה על התעכבות מבצע ההצלה. כמאה בני אדם נעצרו על ידי המשטרה. "הביאו אלי את הגופה כדי שאוכל לראות את הפנים ולחבק את ילדי", צעקה אחת הנשים. לי וון-גאון, אביו של הנוסע לי ז'אנג-אין בן 17, אמר: "אנחנו רוצים לקבל תשובה מדוע ההוראות לא ניתנות ושום דבר לא נעשה. ברור כי הם משקרים ומעבירים את האחריות לאחרים".



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו