בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

דו"ח אוסטרלי: נוסעי המטוס המלזי נחנקו למוות

100 ימים להיעלמות המטוס, מעריכים האוטרלים כי הנוסעים מתו מחוסר חמצן בעודם באוויר. החיפושים יתחדשו בעוד חודשיים ויעלו 56 מיליון דולר

18תגובות

הנוסעים והצוות של המטוס המלזי הנעדר כנראה מתו מחוסר חמצן בעודם באוויר, בזמן שמטוס הנוסעים המשיך לשייט על טייס אוטומטי עמוק יותר לתוך האוקיינוס ההודי – כך עולה היום (שישי) מדו"ח חדש של החוקרים האוסטרלים. הדו"ח צמצם את האזור שבו התרסק לבסוף המטוס מתוך אלפי נתיבים אפשריים, ומנסחיו ציינו שהבסיס לכך הוא היעדר התקשורת ונתיב הטיסה הישר, לצד אירועים חריגים אחרים.

במסמך המונה 55 עמודים פירטה נציבות הבטיחות בתחבורה של אוסטרליה כיצד החוקרים הגיעו למסקנה הזאת – בזכות השוואה של תנאי הטיסה לאלה שבאסונות תעופה אחרים, אף שלא ביססו את המסקנה על נתונים חדשים מטיסה MH370. "בהתבסס על האבחנות הללו, נראה שאירוע מסוג 'צוות שאינו מגיב/חוסר חמצן' הוא זה שמתאים באופן הטוב ביותר לראיות שיש לנו על השלב האחרון של הטיסה, כשהיא פנתה לכיוון דרום", כתבו החוקרים האוסטרלים.

מהדו"ח גם עולה שנראה שהמטוס התרסק במקום דרומי עוד יותר באוקיינוס ההודי משחשבו תחילה. המסקנה הזאת הובילה את המחפשים להכריז על שינוי אזור החיפוש בהתאם. החיפוש צומצם לפני כחודשיים לאחר שנשמעו אותות קוליים, שסברו כי מקורם במכשירי ההקלטה של מטוס הנוסעים, באזור שתאם את הנתונים שהתקבלו מהלוויינים על מיקומו הוודאי האחרון של המטוס. אולם, חודש אחר כך נאלצו המחפשים למסור שהשברים אינם בשטח שהוגדר, כ-1,600 קילומטר מצפון-מערב לחופי אוסטרליה.

רויטרס

האוסטרלים כתבו גם את הערכתם לגבי הסיבה לאסון האווירי – המטוס הופנה באופן מכוון למסלול שהביא אותו למרחק אלפי קילומטרים מהמקום שבו היה אמור להיות, ולבסוף הוא צנח לתוך האוקיינוס ההודי. המסמך התפרסם 100 ימים לאחר שמטוס הנוסעים מדגם בואינג 777, שעליו היו 239 בני אדם, נעלם ב-8 במארס לאחר שהמריא מקואלה לומפור לבייג'ין.

השלב הבא של החיפושים צפוי להתחיל באוגוסט, והוא יימשך שנה. במסגרתו יכסו המחפשים 60 אלף קמ"ר באוקיינוס ההודי בעלות הנאמדת ב-56 מיליון דולר. כבר עכשיו מבצע החיפוש הוא היקר ביותר בתולדות התעופה.

המחפשים יתמקדו באזור הנמצא 2,000 קילומטר ממערב לפרת' – חלקת אוקיינוס מבודדת, שלרוב תנאי מזג האוויר בה סוערים, והגלים בה גבוהים ביותר. שתי ספינות, אחת סינית ואחת מחברת הנדסה הולנדית, ממפות כעת את קרקעית האוקיינוס באזור, שלעתים מגיעה לעומק העולה על 5 קילומטרים. מכרז למפעיל מסחרי שיחפש אחרי המטוס במעמקים ייסגר להצעות בשני הקרוב.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו