בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו
 

אתם מחוברים לאתר דרך IP ארגוני, להתחברות דרך המינוי האישי

טרם ביצעת אימות לכתובת הדוא"ל שלך. לאימות כתובת הדואל שלך  לחצו כאן

לקרוא ללא הגבלה, רק עם מינוי דיגיטלי בהארץ  

רשימת קריאה

רשימת הקריאה מאפשרת לך לשמור כתבות ולקרוא אותן במועד מאוחר יותר באתר,במובייל או באפליקציה.

לחיצה על כפתור "שמור", בתחילת הכתבה תוסיף את הכתבה לרשימת הקריאה שלך.
לחיצה על "הסר" תסיר את הכתבה מרשימת הקריאה.

שברי מטוס נמצאו באי באוקיינוס ההודי; נבדק קשר לתעלומת המטוס המלזי

מטה חיל האוויר הצרפתי באי ראוניון, כ-800 קילומטרים ממזרח למדגסקר, דיווח כי נמצאו מספר שברים, בהם חלק הנראה כמו מדף. המטוס המלזי נעלם בעת טיסה מקואלה לומפור לבייג'ין ב-2014

6תגובות
אי־אף־פי

רשת סי-אן-אן דיווחה הערב (רביעי) כי שברי מטוס נמצאו באי ראוניון שבאוקיינוס ההודי, כ-800 קילומטרים ממזרח לחופי מדגסקר. גורמים במטה חיל האוויר הצרפתי בראוניון דיווחו כי השברים נמצאו הבוקר וכי נבדקת האפשרות שהם שייכים למטוס של חברת "מלזיה אירליינס" בטיסה MH370, שנעלם במארס 2014 זמן קצר אחרי שהמריא מקואלה לומפור בדרכו לבייג'ין.

"עדיין מוקדם לומר אם השברים שנמצאו באזור סנט אנדרה שייכים למטוס המלזי. מצאנו ככל הנראה את אחד המדפים והוא נלקח לבדיקה", אמר כריסטיאן רטורנה, המשרת במטה חיל האוויר הצרפתי בראוניון.

המטוס המלזי נעלם ממסכי המכ"מ בדרכו לסין כשעל סיפונו 227 נוסעים ו-12 אנשי צוות. החיפושים אחריו לא הולידו דבר והתעלומה סביבו, כמו גם חרושת השמועות וקונספירציות, רק הולכת ומתעצמת. לאורך החודשים האחרונים התמקדו החיפושים באזור המזרחי של האוקיינוס ההודי, אלפי קילומטרים ממזרח לראוניון. המרחק העצום הזה אינו בהכרח מפריך את האפשרות שמדובר בשברי המטוס המלזי, שכן באוקיינוס ההודי, כמו בכל האוקיינוסים בעולם, קיימים זרמים תת מימיים הנעים בצורה מעגלית (בניגוד לכיוון השעון) וייתכן שאלה סחפו את השברים למרחק רב. 

במארס אמר ראש ממשלת אוסטרליה, טוני אבוט, כי ביום השנה הראשון לאסון "אינו יכול להבטיח" שמשימת החיפוש - שעלתה עד כה 93 מיליון דולר וממומנת על ידי אוסטרליה ומלזיה - "תימשך לעד". שר התחבורה של מלזיה, ליאו טיונג לאיי, אמר באותו יום כי הוא משוכנע שהתעלומה תיפתר בסופו של דבר. הוא ציין כי משימת החיפוש מוטלת כעת בעיקר על ספינות שסורקות "שטח בעדיפות עליונה" של 60 אלף קמ"ר וכי עד כה השלימו הצוותים את החיפושים בכשליש מהשטח.

טיסה 370 של מלזיה איירליינס המריאה מנמל התעופה הבינלאומי בקואלה לומפור ב-8 במארס 2014 בשעה 00:41 (שעון מקומי). היא היתה אמורה לנחות בבייג'ין ב-06:30, אך פחות משעה אחרי ההמראה אבד הקשר עם המטוס מבלי שהטייסים הודיעו על בעיה או שלחו אותות מצוקה. בשעה 01:07 שלח המטוס את אות תקשורת המחשבים האחרונה שלו ו-12 דקות לאחר מכן התנהלה התקשורת האחרונה בין הקברניט לבקרת הטיסה במלזיה. "הכל בסדר, לילה טוב", אמר הטייס.

בשלב זה נכנס המטוס למרחב האווירי של וייטנאם וטס בשמי ים דרום סין. ב-01:21 הודיעה רשות התעופה האזרחית של וייטנאם כי טיסה 370 לא דיווחה על מצבה, כמתוכנן, למרכז הבקרה בהו צ'י מין. ב-02:15 איתר מכ"מ מלזי את המטוס מדרום לאי פוקט, במצר מלאקה, מערבית למקום שבו היה אמור להימצא. אותו מכ"מ הבחין לאחר מכן כי המטוס נע צפונה לעבר ים אנדמן ואיבד עמו קשר.

דיווח סי-אן-אן על מציאת שברי המטוס בראוניון

החל מ-02:28 קיבל לוויין שחג מעל האוקיינוס ההודי מידע על טיסה 370 בעקבות שבע "לחיצות יד" אוטומטיות בין המטוס לתחנת בקרה קרקעית. "לחיצות היד" נמשכות עד לשעה 08:11. ממידע זה, שהתפרסם שבוע אחרי ההיעלמות, עולה כי המטוס שהה באחד משני נתיבי תעופה: האחד נמתח צפונה בין תאילנד לקזחסטאן, והשני נמתח דרומה בין אינדונזיה ודרום האוקיינוס ההודי. ב-08:19 התרחשה ככל הנראה "לחיצת יד חלקית" בין המטוס לתחנת בקרה קרקעית. ב-09:15 היתה אמורה להתרחש לחיצת היד הבאה, אולם בשלב זה המטוס כבר לא הגיב.

מסלולו המקורי של המטוס היה אמור לקחת אותו צפון-מזרחה ממלזיה, לעבר קמבודיה ווייטנאם, ולכן החיפושים הראשונים התמקדו בים דרום סין. אלא שחשיפת הקשר עם המכ"מ הצבאי גילתה מאוחר יותר כי המטוס שינה כיוון וטס מערבה, ולכן עברו החיפושים לאוקיינוס ההודי. החיפושים הורחבו לשטח עצום של כשלושה מיליון מיילים רבועים, מקזחסטאן בצפון ועד לאיים הנידחים של האוקיינוס ההודי בדרום.

צוות טיסה 370 מנה 12 אנשי צוות, כולם מלזים, ובראשם הקברניט זהרי אחמד שאה וטייס המשנה פאריק עבד אל-חמיד. משטרת מלזיה ערכה חיפוש בבתיהם וסימולטור שנמצא בביתו של שאה נלקח לבדיקה מדוקדקת. מבין 227 הנוסעים, 153 הם סינים, 38 מלזים והיתר הם אזרחי איראן, ארה"ב, קנדה, אינדונזיה, אוסטרליה, הודו, צרפת, ניו זילנד, אוקראינה, רוסיה, טייוואן והולנד.



תגובות

דלג על התגובות

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים/מסכימה עם תנאי השימוש של אתר הארץ

סדר את התגובות
*#
בואו לגלות את עמוד הכתבה החדש שלנו